2026-04-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vart skulle spelet utspela sig för att göra Herr Solstråle nöjd?

Kanske Bagdad?
Citera
2026-04-03, 17:19
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Kanske Bagdad?

Har bott där, bara öken och kameler.
Citera
2026-04-04, 07:55
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Äh håll käften du börjar bli jobbig nu.

Du har bott i Miami, du har spelat alla rockstar spelen. Om jag säger att månen luktar fiskpinnar då kommer du säga ”nej det luktar makaroner för jag har varit där”. Så bara hålla käften du har inte bott i Miami och du fattar ingenting om tv spel. Du är en loser som tror att han vet allt och tål inte när någon som faktiskt vet, argumenterar mot dig.

Bara för att du är avundsjuk på oss som faktiskt bott i USA och känner till geografi behöver du inte bli så uppspelt som en pms kärring för du själv gått och traskat här. Att du inte
spelat GTA 1, 2 och 3 Vice city och San Andreas som oss som varit med lite längre och sett Rockstar genom åren och du så frenetiskt sitter och suger Rockstars kuk efter varje trailer och screenshot är tragikomiskt, men det gör inte det jag säger mindre sant:

Gta 6 har DE FACTO en tråkig karta, platt hav platt stad strand fylld med negrer och zoomers och träskmarkerna är kopierade från RDR2. GTA 6 har inte ens 80 talets vibe utan utspelar sig i den bedrövliga nutiden som tyvärr producerar spån som dig. Du har inte spelat RDR2 är uppenbart för alla i den här tråden. Om du bli så jävla kåt av Rockstar kan jag redan tala om att spelet läckte för ett tag sedan på youtube och det ser i princip ut som en medioker conversion på GTA V.

Hoppas Rockstar betalar dig för du gör väl inte denna typ av marknadsföring o kuksugeri gratis?!
Senast redigerad av solstrålar 2026-04-04 kl. 08:02.
Citera
2026-04-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Bara för att du är avundsjuk på oss som faktiskt bott i USA och känner till geografi behöver du inte bli så uppspelt som en pms kärring för du själv gått och traskat här. Att du inte
spelat GTA 1, 2 och 3 Vice city och San Andreas som oss som varit med lite längre och sett Rockstar genom åren och du så frenetiskt sitter och suger Rockstars kuk efter varje trailer och screenshot är tragikomiskt, men det gör inte det jag säger mindre sant:

Gta 6 har DE FACTO en tråkig karta, platt hav platt stad strand fylld med negrer och zoomers och träskmarkerna är kopierade från RDR2. Du har inte spelat RDR2 är uppenbart för alla i den här tråden. Om du bli så jävla kåt av Rockstar kan jag redan tala om att spelet läckte för ett tag sedan på youtube och det ser i princip ut som en conversion på GTA V.

Hoppas Rockstar betalar dig för du gör väl inte denna typ av marknadsföring o kuksugeri gratis?!

Ju mer du skriver desto mer märker man vilken jävla nolla du är. Antingen det eller så trollar du.
Citera
2026-04-04, 20:32
Medlem
Har inga större förhoppningar om detta spel, spelade femman och fastnade aldrig för spelet, stort men ändå rätt tomt. Mängder med byggnader man aldrig kan gå in i och sen är spelet alldeles för stort vilket gör det svårt att hitta.

Gillar de äldre GTA-spelen mer än de nyare, hade hellre sett ett nytt Red Dead Redemption än ett nytt GTA.
Citera
2026-04-04, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Har inga större förhoppningar om detta spel, spelade femman och fastnade aldrig för spelet, stort men ändå rätt tomt. Mängder med byggnader man aldrig kan gå in i och sen är spelet alldeles för stort vilket gör det svårt att hitta.

Ja, de fixar alltid fel saker när de gör nya GTA-spel. En mindre stad där man kan gå in i alla byggnader hade varit betydligt bättre än en gigantisk stad.
Citera
2026-04-04, 21:05
Medlem
Fejkits avatar
Efter att Take2 Interactive la ut massa trans-trams på Linkedin häromdagen dämpades mina förhoppningar om spelet betydligt. Misstänker att de har kvar massa wokeskit i spelet med tanke på när de skrev storyn. Hade de varit smarta hade de passat på att rensa bort varenda spår av sådant nu inför lanseringen.
Citera
2026-04-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan

Gillar de äldre GTA-spelen mer än de nyare, hade hellre sett ett nytt Red Dead Redemption än ett nytt GTA.

Anledningen är att det senaste gta var gjort för ps3. Och vi har inte fått något nytt gta sen dess så jag förstår dig. Det är nästan så att man själv började tveka lite. Men se det så här istället, uppenbarligen gillade du RdR2, GTA6 kommer följa samma spår i utvecklingen.

Som sagt det senaste gta var gjort för en konsol på 256 mb ram. Gta 6 utvecklas för en konsol med 16 GB RAM. När man då börjar titta på vad GTAV faktiskt erbjöd på det lilla så inser man väldigt fort att GTA6 kommer ta open world spel till en helt ny nivå vi aldrig skådat förut. Detta är samma hopp som när gta gick från 2d till 3d (GTA2 till GTA 3). När det gick från 3D till 3d med HD grafik (Sam Andreas till GTA4. Och nu är det dags för det tredje hoppet.

Det är många som tror att detta är ett ”polerat GTAV”. De har inte riktigt förstått skalan på det än. Hade gett min vänstra kula för att få se deras reaktion när de spelar det för första gången.

Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Ja, de fixar alltid fel saker när de gör nya GTA-spel. En mindre stad där man kan gå in i alla byggnader hade varit betydligt bättre än en gigantisk stad.

Vi kommer få bägge denna gången med deras nya patent. Det kommer med all sannolikhet finnas många byggnader att gå in i. Både i de mindre städerna och i vice city.
Citera
2026-04-05, 18:30
Medlem
Citat:
Anledningen är att det senaste gta var gjort för ps3. Och vi har inte fått något nytt gta sen dess så jag förstår dig. Det är nästan så att man själv började tveka lite. Men se det så här istället, uppenbarligen gillade du RdR2, GTA6 kommer följa samma spår i utvecklingen.

Som sagt det senaste gta var gjort för en konsol på 256 mb ram. Gta 6 utvecklas för en konsol med 16 GB RAM. När man då börjar titta på vad GTAV faktiskt erbjöd på det lilla så inser man väldigt fort att GTA6 kommer ta open world spel till en helt ny nivå vi aldrig skådat förut. Detta är samma hopp som när gta gick från 2d till 3d (GTA2 till GTA 3). När det gick från 3D till 3d med HD grafik (Sam Andreas till GTA4. Och nu är det dags för det tredje hoppet.

Det är många som tror att detta är ett ”polerat GTAV”. De har inte riktigt förstått skalan på det än. Hade gett min vänstra kula för att få se deras reaktion när de spelar det för första gången.

Vi kommer få bägge denna gången med deras nya patent. Det kommer med all sannolikhet finnas många byggnader att gå in i. Både i de mindre städerna och i vice city.

Mycket bra sagt!

Jag tror också att folk inte fattar vidden av just det enorma ökandet av RAM, det påverkar så mycket!
Citera
2026-04-05, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Gta 6 har DE FACTO en tråkig karta, platt hav platt stad strand fylld med negrer och zoomers och träskmarkerna är kopierade från RDR2. GTA 6 har inte ens 80 talets vibe utan utspelar sig i den bedrövliga nutiden som tyvärr producerar spån som dig. Du har inte spelat RDR2 är uppenbart för alla i den här tråden. Om du bli så jävla kåt av Rockstar kan jag redan tala om att spelet läckte för ett tag sedan på youtube och det ser i princip ut som en medioker conversion på GTA V.

Haha årets inlägg!
Klart man är nyfiken på nästa GTA, det är ju Rockstars “huvudspel”, och de är ofta först med ny teknik och utveckling. Men dessa personer som är överhajpade lär nog bli mer besvikna än något annat. Tror GTA 6 riskerar att vända en trend, vilket är bra, dvs att spelstudior slutar med dessa dyra och långa monsterproduktioner av spel, kan man hoppas.
Citera
2026-04-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Mycket bra sagt!

Jag tror också att folk inte fattar vidden av just det enorma ökandet av RAM, det påverkar så mycket!

Verkligen alltså. Kolla bara inlägget ovanför detta. Det finns på riktigt personer där ute som tror att Rockstar inte har lagt ner all krut de har på GTA6.

Jag är helt övertygad om att den tom kommer överträffa förväntningarna. RDR2 hade hästar där pungkulorna krympte i kylan. Jag upprepar: PUNGKULOR SOM KRYMPER I KYLAN. Och detta var till PS4 för 8 år sen. Hur kan man tro att Rockstar som valde att ta med en sån detalj, inte kommer att gå all in på deras flaggskepp?!

I en av bilderna för GTA6 kunde man se fingeravtryck och fett/oljor på strippstången. Om inte det räcker som bevis för vad vi kan vänta oss så vet jag inte vad.

Längtar…
Citera
2026-04-06, 08:06
Medlem
Citat:
Du är helt ute och cyklar. Du bevisar återigen att du inte har en blekaste aning angående GTA 6 även fast du har ''spelat'' gta sen 1an. För hade du förstått hur stort och komplext spelet kommer bli så hade du inte yttrat dig på det sättet. Rockstar har utvecklat helt nya mekanismer och funktioner för GTA 6. Antar att du inte visste ett skit om det. De har tex enstaka team som enbart fokuserar på saker som vatten, hur glas ska splittras osv. Förstår du hur sinnessjukt det är? De tar vartenda jävla element på största allvar för att skapa en helhet som gör det svårt att skilja på verkligheten och spelet. Majoriteten av spelarna kommer bara gå runt och bli chockade av alla detaljer och hur allt kommer samarbeta i spelet. Nej återigen jag tror inte du fattar skalan på detta projektet. Googla lite

Och som svar på din töntiga påståelse om att jag inte känner till GTA 1 och GTA London, säger jag Lemmings by DMA. Är du en veteran som du påstår så vet du var jag står nu.

Lemmings <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in