Citat:
Ursprungligen postat av
Bremerlyckan
Hur hamnade du i lägenheten och vad för relation hade du till kvinnan och mannen?
Jag var i lägenheten pga ett ev byte. Mannen med vapnet verkade inte bo där utan mer hängde där/besökte.
Tror någon fanns i ett rum jag inte gick in i.
Sov eventuellt p ga sent jobb el dyl.
Kan rita upp lägenheten o vet vilken adress det var. Vet i vilken hörna vapenmannen satt och hur det var möblerat.
Var där rätt länge. Vi blev liksom på god fot med varandra och jag var social.
Berättade b la en del om att jag inte fick mantalskriva mig på egen adress efter skilsmässa och att jag var förbannad på systemet och JO anmält detta.
Han sa det var för djävligt. Så ondgjorde vi oss lite om det.
Ett samtal kom på telefonen och han blev märkbart stressad o sa du är sjysst men det här ska ingen höra så kan ni gå ut i köket. Vilket vi gjorde. Pratade om hundar o lite annat då med kvinnan.
Frågade om vapnen på bild på bordet.
Han svarade att han sålde det. Och jag sa aha okej. Så sa han vill du se ett vapen o tog fram ett och jag hajade till och blev lite både förvånad och undrande så jag skojade till det och frågade om det var riktigt.
Ja sa han. Jag frågade alltså ett riktigt som man kan skjuta människor med.
Då skrattade han och ja just precis.
Kände att mitt besök hade varit länge och blev något märkligt fast vi s a s kom på god fot med varandra. Så jag och min dåvarande pojkvän som redan hade börjat dra sig mot hall o ville gå såg till att komma därifrån.
Upptäckte jag glömt mina varma vantar på deras hatthylla senare.
Så jag sparade numret och vi pratades vid några gånger. Men handskarna hämtade jag aldrig.
Tror kvinnan hade med lägenheten att göra. Ev mannen (?) i rummet jag inte fick gå in i. Mannen med vapnet polare som " jobbade" och hängde där med sina vänner.