Citat:
Varför lägger du in dina tolkningar innan AZs svar istället för efter som brukligt? Varför lägger du in en massa antaganden med tidshopp? Jo för du är oärlig. Du vet att du har fel.
Alla kan dock gå in och se att mina citat med all önskvärd tydlighet visar att det TRE gånger i dokument E15-2-B framgår att de först möter en man på DBG och sen LJ i trappan. Tre gånger.
Du klippte ut lösa meningar. Jag klippte ut hela stycken och motbevisade dig. Du la då in hela dokumentet och motbevisade dig själv.
Nu räcker det, lägg din oärlighet åt sidan. Du är patetisk.
Alla kan dock gå in och se att mina citat med all önskvärd tydlighet visar att det TRE gånger i dokument E15-2-B framgår att de först möter en man på DBG och sen LJ i trappan. Tre gånger.
Du klippte ut lösa meningar. Jag klippte ut hela stycken och motbevisade dig. Du la då in hela dokumentet och motbevisade dig själv.
Nu räcker det, lägg din oärlighet åt sidan. Du är patetisk.
Ditt första exempel: Det fick inget i Ahmeds svar som visar att han förstår Dick Lönnblads fråga (att frågan gäller personer som de mötte efter den springande mannen på David Bagares gata). Ahmed svarar "vi har träffat den här killen, han har frågat först". Ahmed menar att den första som de träffade var killen som frågade (Lars Jeppsson). För Ahmed finns ingen "springande man på David Bagares gata". Ahmed utgår från sin egen upplevelse. När han försöker förstå polisens frågor.
Ditt andra exempel: Det fick inget i Ahmeds svar som visar att han förstår Lönnblads fråga (att frågan gäller personer som de mötte efter den springande mannen på David Bagares gata). Ahmed svarar "första på trappan". Den första som de träffar är "den kille, han frågar alltså". Sedan har de "träffat nästan polisen först". Först träffar de killen som frågar. Nästan först träffar de poliserna vid Luntmakargatan.
Ditt tredje exempel: Det fick inget i Ahmeds svar som visar att han förstår Lönnblads fråga (att Lönnblad frågar vad de gjorde efter att ha mött en springande man på David Bagares gata). Ahmed utgår från sin egen upplevelse. Han tror att Lönnblad frågar vad de gjorde efter att ha mött Lars Jeppsson vid trappkrönet. Eller vad de gjorde efter att ha mött Stig Engström väster om manskapsbodarna.
Hela förhöret (E15-2-B).
Som fick spaningsledningen att inse att Ahmed inte såg någon på David Bagares gata (som framgår av spaningsledningens möte den 11 juni).
Ändå hölls inga bättre förhör med Yvonne och Ahmed efter den insikten.
Holmérs ansvar.
Senast redigerad av Lebel 2026-04-05 kl. 21:13.
Senast redigerad av Lebel 2026-04-05 kl. 21:13.