2026-04-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist

FBI gör nu sin egna utredning och ja kommer de fram till en annan slutsats än ATF så är detta en skandal i sig, kommer hagla med korruptionsanklagelser.

Rykten säger att FBI kommer att använda samma 'metod' som de använde när de 'bevisade' att Oswalds föregivna gevär (Mannlicher Carcano) var mordvapnet när JFK mördades (HSCA report 1979).

En 'metod' som samma FBI slutade med 2004 när det konstaterades att den var helt värdelös som bevisning och att ett antal oskyldiga dittills hade dömts för mord, varav en del avrättats.
Citera
2026-04-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Varför har FBI inte försett patsyn med ett vapen som matchar kulan? Kanske helt enkelt för att det rör sig om en kula från just det vapnet. Det har väl inte kunnat uteslutas eller har det kommit nya uppgifter?
Därför att FBI där och då inte visste att Candace Owens hade fått tag på en videoinspelning av mordet bakom CK och att det i den klart och tydligt framkommer att det inte fanns något utgångshål från någon kula någonstans på dennes överkropp.

Därför.
Citera
2026-04-05, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Därför att FBI där och då inte visste att Candace Owens hade fått tag på en videoinspelning av mordet bakom CK och att det i den klart och tydligt framkommer att det inte fanns något utgångshål från någon kula någonstans på dennes överkropp.

Därför.
Så utan COs video så hade man inte genomfört någon undersökning av kulan menar du? Ok.
Citera
2026-04-05, 19:34
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Därför.
Har hon visat denna video?
Citera
2026-04-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Har hon visat denna video?
Ja.
Citera
2026-04-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Så utan COs video så hade man inte genomfört någon undersökning av kulan menar du? Ok.
Utan COs video så hade de utöver det planterade geväret, även planterat en kula någonstans bakom CK, avlossad från samma gevär.
Citera
2026-04-06, 01:39
Medlem
Videon av skottet börjar inte förrän 34:24 i videon,
Och vem som kontrollerat spelningen av videon i Candace Owens stream, är riktigt usel på det.

Citat:

Därför.
Fragmenterande kula. Dvs kulan fragmenteras vid träff.

Citat:
Utan COs video så hade de utöver det planterade geväret, även planterat en kula någonstans bakom CK, avlossad från samma gevär.
Se ovan.

En kula som fragmenteras, är svårare att knyta till vapnet som skjutit.
Citera
2026-04-06, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Videon av skottet börjar inte förrän 34:24 i videon,
Vilken "videon"?

Citat:
Och vem som kontrollerat spelningen av videon i Candace Owens stream, är riktigt usel på det.
Va??

Citat:
Fragmenterande kula. Dvs kulan fragmenteras vid träff.
Ja, det är deras plan B. Frågan var den om varför inte FBI planterade även en kula avlossad från geväret om de nu planterade geväret.

Svar. Därför att FBI där och då inte visste att Candace skulle få tag i en video som visade att det inte fanns något utgångshål i CK = kunde därför inte plantera en kula bakom CK = endast "fragment" inne i CK av ett slag som ATF inte kunde identifiera.

Mitt tips är att CK inte alls träffades av någon kula. Att han avrättades med en remote-kontrollerad sprängladdning, förmodligen i mikrofonens batteri (jfr. Mossads pagers i Libanon).

Citat:
Se ovan.

En kula som fragmenteras, är svårare att knyta till vapnet som skjutit.
Se ovan.
Citera
2026-04-06, 02:21
Medlem
Citat:
Vilken "videon"?

Va??

Ja, det är deras plan B. Frågan var den om varför inte FBI planterade även en kula avlossad från geväret om de nu planterade geväret.

Svar. Därför att FBI där och då inte visste att Candace skulle få tag i en video som visade att det inte fanns något utgångshål i CK = kunde därför inte plantera en kula bakom CK = endast "fragment" inne i CK av ett slag som ATF inte kunde identifiera.

Mitt tips är att CK inte alls träffades av någon kula. Att han avrättades med en remote-kontrollerad sprängladdning, förmodligen i mikrofonens batteri (jfr. Mossads pagers i Libanon).

Se ovan.

Vilken video?! Den du själv länkar i

Citat:
Ja.

Du har väl själv kollat på videon du länkat?
Där kan du se att vem det än är som spolar skottögonblicket fram och tillbaka, är usel på det denne gör.

Ditt tips att det är en fjärrkontrollerad sprängladdning som var i mickens batteri?!
Den Charlie Kirk håller i https://www.youtube.com/live/5-HUyv9LyMg?si=mskq5A_8N8ZThWUn&t=2327 ?!
Ser du skicket mikrofonen är i?
Citera
2026-04-06, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vilken video?! Den du själv länkar i
Du angav INTE vilken video du avsåg, nej. Och jag länkar INTE till någon video i det inlägg du citerar, nej.

Citat:
Citat:
Du har väl själv kollat på videon du länkat?
Ah, det var den videon du menade? Varför citerade du då inte det inlägget?

Ja, jag har självklart "kollat på videon" jag länkade till. Vad får dig att tro något annat?

Citat:
Där kan du se att vem det än är som spolar skottögonblicket fram och tillbaka, är usel på det denne gör.
Va? Och??

Citat:
Ditt tips att det är en fjärrkontrollerad sprängladdning som var i mickens batteri?!
Den Charlie Kirk håller i https://www.youtube.com/live/5-HUyv9LyMg?si=mskq5A_8N8ZThWUn&t=2327 ?!
Ser du skicket mikrofonen är i?
Micken har vad jag förstår en radio-länk med batteri häftad på T-shirtens insida i brösthöjd.
Citera
2026-04-06, 02:57
Medlem
Citat:
Du angav INTE vilken video du avsåg, nej. Och jag länkar INTE till någon video i det inlägg du citerar, nej.

Ah, det var den videon du menade? Varför citerade du då inte det inlägget?

Ja, jag har självklart "kollat på videon" jag länkade till. Vad får dig att tro något annat?

Va? Och??

Micken har vad jag förstår en radio-länk med batteri häftad på T-shirtens insida i brösthöjd.

Du hade länkat videon 2 poster innan.

Så, vad använde han det eventuella andra radio-länken till?
Han använder inga öronproppar till sekundär kommunikation, som det ser ut i videon.
Citera
2026-04-06, 03:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja.
Fair enough.
Senast redigerad av Fanten 2026-04-06 kl. 03:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in