Citat:
USA kopierade till och med en iransk drönare som man tog i Syrien för att producera LUCAS/FLM-136, det är ganska väldokumenterad hur viktigt denna var för Ryssland att vända kriget mot Ukraina därutöver.
Jag tror inte att det är kontroversiellt att påstå att Iran är en världsledande nation i missiler och drönare.
Att USAs flygplan är överlägsna tror jag inte att någon ifrågasätter (även ifall de inte har 100% luftherravälde som det har påståts), men de kan inte försvara sina militärbaser och intressen i regionen emot getingsvärm av drönare och missiler och de kan inte ens approximera iranska kusten med stridsskepp. Deras dyra interceptors tar slut innan Iran får slut på drönare och missiler och dessa kan inte massproduceras.
Du får problem som nazisterna fick emot sovieterna, då sovieterna massproducerade snabbare billigare militära fordon gentemot nazisternas överdriver avancerade maskiner.
Jag tror inte att det är kontroversiellt att påstå att Iran är en världsledande nation i missiler och drönare.
Att USAs flygplan är överlägsna tror jag inte att någon ifrågasätter (även ifall de inte har 100% luftherravälde som det har påståts), men de kan inte försvara sina militärbaser och intressen i regionen emot getingsvärm av drönare och missiler och de kan inte ens approximera iranska kusten med stridsskepp. Deras dyra interceptors tar slut innan Iran får slut på drönare och missiler och dessa kan inte massproduceras.
Du får problem som nazisterna fick emot sovieterna, då sovieterna massproducerade snabbare billigare militära fordon gentemot nazisternas överdriver avancerade maskiner.
På vilket sätt menar du att Ryssland har ”vänt” på kriget mot Ukraina? Snarare är det så att Ukraina med sin drönarutveckling har vänt på kriget till Ukrainas fördel. Detta då iranska drönare enbart duger till terror mot civila mål. Ukraina - som idag får anses vara världens ledande utvecklare och tillverkare av drönare - har också utvecklat billiga jaktdrönare som bekämpar iranska terrordrönare.
Tror du på allvar att Iran kan tillverka massor av drönare och missiler?
Det Tyskland fick problem med var samtidigt krig på alla fronter samtidigt som Sovjet fick enorma mängder materiel av USA och GB. Inklusive i stort sett all logistik. Sovjetisk materiel var förvisso billig men förstördes i extrem omfattning. Och tiotals miljoner människor offrades som om de inte hade något värde.
Ungefär som nu.