Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Jag kan inte se det framför mig, alltså att USA lämnar skiten medan Iran har de facto makten över hela Mellanöstern och kan både kontrollera hur olja exporteras från regionen samt bomba amerikanska militära mål hur de vill (och de är nog seriösa med kraven att inga amerikanska militärbaser finns i regionen). Lägg därtill petrodollarns död ifall man bara handlar med yuan från och med nu.
Sionistiska maktspelare i USA kommer göra det gällande för Trump att han absolut inte får lämna Israel med en sådan mellanöstern.
Angående vad som kan ske om 7 år så tror jag faktiskt inte att sionismen kan överleva i USA som maktfaktor länge till med tanke på hur mycket amerikaner under 50 numera hatar Israel/AIPAC.
Det fetade. Jepp, det blir alltmer uppenbart Israel vill utöka sitt
lebensrum till hela arabiska halvön. Och yngre i usa anser, med all rätt, att det får de sköta utan USAs inblandning.
Så, på längre sikt, typ 30 år kommer motståndet accelerera och Israel blir isolerat i sandlådan.
USA kan ju påskynda detta enkelt, genom strypa bidragen, sluta sälja vapen, och be dem dra åt helvete.