2026-04-02, 18:40
Medlem
elvinelvins avatar
Alltså jag blir fan galen på Jehovas vittnen och deras eviga knackande.

Det är alltid samma visa. Man sitter hemma, chillar, kanske käkar eller kollar nåt – och så kommer det där jävla knackandet. Inte ens ett vanligt “postbud-knack”, utan det där självsäkra “vi tänker inte gå härifrån”-knackandet. Man vet DIREKT vilka det är.

Öppnar man så står de där med sina plastleenden och sitt inövade snack: “Hej, vi är från Jehovas vittnen…” – ja tack, det syns. Som om man aldrig hört det förut.

I början var man dum nog att vara trevlig. “Nej tack, inte intresserad.” Trodde det räckte. Spoiler: det gör det inte. De dyker upp igen ändå, som nån jävla bugg i systemet som aldrig patchas.

Senast de kom fick jag nog. Avbröt direkt mitt i deras intro och sa rakt ut att jag inte är intresserad och att de kan sluta komma hit. Inget leende, inget småprat.

Tror ni de fattar? Nej då. De ska ändå stå kvar och försöka snacka vidare som om man precis sagt “övertala mig gärna mer”. Där någonstans tappar man det sista tålamodet. Upprepade mig, öppnade inte ens upp för diskussion och stängde dörren rakt av.

Helt ärligt – vad är det som är så svårt att fatta? NEJ betyder NEJ. Det gäller tydligen inte när man är ute och kör Jehovas-rekrytering dörr till dörr.

Och grejen är inte ens att de tror på sin religion. Fine, tro vad ni vill. Men kom fan inte hem till mig och kör på som att jag är nåt projekt som ska “räddas”.

Det känns så sjukt efterblivet koncept också. Vem fan tänker “hmm, jag ska börja tro på något idag” bara för att två random personer knackar på dörren en tisdag kväll?

Och ändå fortsätter de, år efter år. Som att de lever i sin egen lilla bubbla där folk uppskattar det här.

Är det fler som har samma problem? Har någon lyckats bli av med dem permanent, eller är det bara att acceptera att Jehovas kommer dyka upp med jämna mellanrum resten av livet?
Citera
2026-04-03, 15:22
Medlem
sykkelpumps avatar
En liten hink vatten i midjenivå skulle jag prova om dom inte ger sig, blir nog inte så kul att traska vidare och knacka på hos nästa offer med snorren droppande.
Citera
2026-04-03, 17:05
Avstängd
Jag säger bara att jag inte har tid och stänger dörren!
Citera
2026-04-03, 20:50
Moderator
Amirons avatar
Säg att du är en fd medlem, så slipper du dem permantent.
Citera
2026-04-03, 20:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Säg att du är en fd medlem, så slipper du dem permantent.

Att säga att man är bög funkar. Funkar verkligen SKITBRA. Jag vet inte varför, men de har extrem bögskräck.
Citera
2026-04-03, 21:03
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Att säga att man är bög funkar. Funkar verkligen SKITBRA. Jag vet inte varför, men de har extrem bögskräck.
Dom brukar komma i par, en kvinna och en man. Börja flirta stenhårt med mannen. Det lär göra att man hamnar på någon slags haramlista.
Citera
2026-04-03, 21:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Dom brukar komma i par, en kvinna och en man. Börja flirta stenhårt med mannen. Det lär göra att man hamnar på någon slags haramlista.

Absolut. Och du har rätt, de har en lista. De har tre nivåer på alla de besöker. En att de inte kommer tillbaka, en att de kommer tillbaka men personen är motvillig, och en att personen kanske kan värvas.
Citera
2026-04-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvinelvin
Alltså jag blir fan galen på Jehovas vittnen och deras eviga knackande.

Det är alltid samma visa. Man sitter hemma, chillar, kanske käkar eller kollar nåt – och så kommer det där jävla knackandet. Inte ens ett vanligt “postbud-knack”, utan det där självsäkra “vi tänker inte gå härifrån”-knackandet. Man vet DIREKT vilka det är.

Öppnar man så står de där med sina plastleenden och sitt inövade snack: “Hej, vi är från Jehovas vittnen…” – ja tack, det syns. Som om man aldrig hört det förut.

I början var man dum nog att vara trevlig. “Nej tack, inte intresserad.” Trodde det räckte. Spoiler: det gör det inte. De dyker upp igen ändå, som nån jävla bugg i systemet som aldrig patchas.

Senast de kom fick jag nog. Avbröt direkt mitt i deras intro och sa rakt ut att jag inte är intresserad och att de kan sluta komma hit. Inget leende, inget småprat.

Tror ni de fattar? Nej då. De ska ändå stå kvar och försöka snacka vidare som om man precis sagt “övertala mig gärna mer”. Där någonstans tappar man det sista tålamodet. Upprepade mig, öppnade inte ens upp för diskussion och stängde dörren rakt av.

Helt ärligt – vad är det som är så svårt att fatta? NEJ betyder NEJ. Det gäller tydligen inte när man är ute och kör Jehovas-rekrytering dörr till dörr.

Och grejen är inte ens att de tror på sin religion. Fine, tro vad ni vill. Men kom fan inte hem till mig och kör på som att jag är nåt projekt som ska “räddas”.

Det känns så sjukt efterblivet koncept också. Vem fan tänker “hmm, jag ska börja tro på något idag” bara för att två random personer knackar på dörren en tisdag kväll?

Och ändå fortsätter de, år efter år. Som att de lever i sin egen lilla bubbla där folk uppskattar det här.

Är det fler som har samma problem? Har någon lyckats bli av med dem permanent, eller är det bara att acceptera att Jehovas kommer dyka upp med jämna mellanrum resten av livet?

Byt dörrklockesignal till "Dörrterror".

"När du ligger bakfull och vill sova
Får du besök utav sekten Jehova
Lägg en hundring i kollekten
Och du blir hedersgäst i sekten

Men ere nån dörrterror (Halleluja, Ha-Halleluja!)
Men ere nån dörrterror (Halleluja, Ha-Halleluja!)
Ja ere nån dörrterror då?
"

https://genius.com/Ksmb-dorrterror-lyrics
Citera
2026-04-04, 16:29
Medlem
Om du bor i lägenhet så borde fastighetsägaren installera ett kodlås. I min förra bostad så var dörren öppen under dagtid och då fick man en massa ovälkomna besök. Jehovas vittnen dök ofta upp och det var alltid snygga kvinnor som ringde på. Fattar inte riktigt vad sådana där skönheter ser hos den där organisationen. Samma sak med mormoner, alltid en pangbrud som försöker värva en.

Jag kommer ihåg ett tillfälle när en riktig 10 poängare ringde på och var väldigt påstridig. Hon stack in huvudet och kollad in i lägenheten för att sedan försöka tränga sig in. Jag lät henne fortsätta och försökte leda in kvinnan i sovrummet. Då ville hon plötsligt gå därifrån.
Citera
2026-04-05, 00:11
Medlem
elvinelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Om du bor i lägenhet så borde fastighetsägaren installera ett kodlås. I min förra bostad så var dörren öppen under dagtid och då fick man en massa ovälkomna besök. Jehovas vittnen dök ofta upp och det var alltid snygga kvinnor som ringde på. Fattar inte riktigt vad sådana där skönheter ser hos den där organisationen. Samma sak med mormoner, alltid en pangbrud som försöker värva en.

Jag kommer ihåg ett tillfälle när en riktig 10 poängare ringde på och var väldigt påstridig. Hon stack in huvudet och kollad in i lägenheten för att sedan försöka tränga sig in. Jag lät henne fortsätta och försökte leda in kvinnan i sovrummet. Då ville hon plötsligt gå därifrån.
Här installerar dom inget jävla kodlås. Kommer bara hem massa kärringar till mig, du har en jävla tur
Citera
2026-04-05, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elvinelvin
Här installerar dom inget jävla kodlås. Kommer bara hem massa kärringar till mig, du har en jävla tur

Där ser man, senast det var en och ringde på hos mig så var det en snygging, men tyvärr hade hon en lite äldre man i släptåg.
Citera
2026-04-05, 00:42
Medlem
Sist de var på dörren här hemma (länge sedan nu) var det ett par av den yngre generationen.
Tjejen tindrade med sina ögon o grabben predikade med något papper och en bok,
fräck som man är så frågade jag om de ville komma in på en trekant (det borde avskräcka),
till min förvåning så frågade killen om vi tre skulle ha en trekant nu på stört, nja yttrade jag
mig och sa att ni två och min hund ska ha en trekant och jag filmar med kameran och kan fixa
en kopia när den är färdigklippt.
Efter det har jag inte haft något besvär på dörren men mött Jehovas under mina hundpromenader.
Eftersom min hund inte vet vilka dårar det är så skäller jag på dom istället. Får mig att tänka på
Oddball i filmen Kellys hjältar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in