Citat:
Ursprungligen postat av
Onemisstake
Jag förstår vad du menar men jag tror snarare att hon är så förälskad och kär att hon är fullkomligt blind, vilket anses vara/likna en psykos enligt vissa som forskar i ämnet? Kanske är G hennes första kärlek dessutom, som alla säkert minns sin egen med ett leende?
Så vet inte om M har problem med psyket att hon skulle ha en grav störning, mer en skörhet eller möjligtvis en lättare funktionsvariation för i övrigt verkar hon vara självgående? Missförstå mig rätt nu, men jag tror att många unga kvinnor skulle nog kunna få en allvarlig diagnos pga hormoner som studsar runt i kroppen och de är väldigt stressade i dagens samhälle, innan de fått ordning på sitt liv, sitt känsloliv och studier och fått arbete, utan att faktiskt ha en allvarlig psykisk störning?
M kan lika gärna levt så överbeskyddat på farmen och gått där och påtat i jorden förutom resor med familjen? Men vad vet jag, jag spekulerar bara så ta det inte som fakta bara?
Jag ser inget i FUPen som tyder på att M är förblindad av kärlek. Däremot tvingar hon G att ta ledigt från jobbet så att de kan gå till migrationsverket för att ordna hennes Svenska medborgarskap.
Detta skriver M också i sin planering och vad jag kan läsa handlar hennes tankar om Svenskt pass, pengar och ett bekymmersfritt liv i Spanien där hon kan dricka blodliknande sangria hela dagarna. (Tre P; Pass, Pengar & Pesetas)
Vore M kär på riktigt skulle vi se åtminstone någon enstaka hjärtemoji i hennes meddelanden till G och de lyser med sin frånvaro. M verkar inte veta hur man städar, så golvmoppen G var kanske inget romantiskt projekt?
Att tala om att man ska acceptera vad som helst när hormonerna studsar runt i kroppen är inget ärrade jurister tar så stor hänsyn till. Att M är ung tycker jag är fel att påstå då hon är 24 år och borde räknas som vuxen.
Däremot verkar M:s felprogrammerade hjärna varit inriktad på att bli gravid, även om barn lyste med sin frånvaro i hennes planering.