Citat:
Inte bara i affären, de vill ha det i sin egen bostad utan att betala för det Yep, han tillhör dem som anser att arbeta för lön är slaveri, man ska bara få pengar och göra vad man vill. Och man ska få göra exakt vad man vill dessutom, inga lagar och regler här inte .
Men likväl vill de här människorna att det finns mat i affären, elektricitet, internet, mm. Förstår inte riktigt hur de har tänkt att det ska fungera?
Att flytta ut i vildmarken och leva enligt den principen de förespråkar är ju möjligt, men det gör de inte, utan parasitera på övriga är deras egentliga strävan.
Idioter.
Men likväl vill de här människorna att det finns mat i affären, elektricitet, internet, mm. Förstår inte riktigt hur de har tänkt att det ska fungera?
Att flytta ut i vildmarken och leva enligt den principen de förespråkar är ju möjligt, men det gör de inte, utan parasitera på övriga är deras egentliga strävan.
Idioter.

Sådana personer som vill ha medborgarlön klarar knappast av vildmarksliv, sådant offgriddliv kräver MER jobb
och för att vara bekvämt krävs att man drar in pengar till bl a fastighetskostnader, bensin, prylar...((Jag gjorde ett mellanting:
/Köpte ett beboeligt omodernt hus och gjorde det modernt, men brydde mig inte om att tapetsera över de skitfula 60-talstapeterna
Så jag fick fram för mindre än en etta i storstan en 6-rumsvilla med alla modernitetsbekvämligheter plus en massa lagerutrymme, fri mat i trädgård med sådant som sköter sig själv - och inga parkeringsproblem
/Sålde mitt företag med en massa anställda, hade bara kvar delar som gick att sköta (s g s helt) från bostaden även innan internet. Så jag kunde sitta på verandan och jobba på laptopen och rådjur gick förbi alldeles intill och undrade vad jag gjorde

/Kopplade bort elnätet senare.
/Klarar om samhället stängs ner, har även egen brunn, värmepump, veduppvärmning som backup, en massa ätbart i trädgården och vilt i skogen plus har "preppat" utan att egentligen göra det, handlar mycket då det är billigt och roterar lagret. Fast om det skulle ske skulle jag behöva jobba mycket hårdare för att få ihop tillräckligt med mat, istället för att tjäna med laptopen och köpa mat, som jag skulle kunna tillverka med mer jobb. (T ex bönor, lingonsylt.))