Citat:
Ursprungligen postat av
Takanashi
Jag förstår hur du menar , dock har jag förtvivlat svårt att förstå varför folk har svårt att hålla isär syfte och metod.
Kritik mot metoden blir av någon outgrundlig anledning synonymt med kritik av syftet.
Håller med, jag vet att jag själv gör detsamma. Jag vet också att jag läser in massa saker i inlägg som endast finns i mitt huvud. Jag vet detta då jag fått höra att jag ”pedofilvurmare”.
Jag blir alltid förbannad när jag senare inser att befogad kritik mot, i detta fall Dumpen, visar sig mest vara förtäckt propaganda för ett parallellt narrativ. Det gör inte kritiken mindre vettig eller träffsäker, men varför någon kritiserar något är enligt mig lika intressant som själva kritiken och kan antingen ge tyngd eller förringa argument.
Det är precis detta med Dumpen retar gallfeber på mig med. Man säger sig företräda barn, vilket nästan alla ställer upp på, men när det visar sig grundsyftet fått konkurrens av andra tydliga incitament, känner jag mig lurad, när det visar att principen jag ställde upp på, inte var vad som utlovats.
-Vaddå skydda barn, dom vill straffa tvivelaktiga icke älskvärda ibland vidriga gubbar, det är INTE samma sak.