2026-04-03, 01:34
Medlem
Undrevarldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja det säger ju rätt mycket om en människa. Leif GW säger ju att bara en psykopat klarar av att stycka en kropp.
Ja, och alla de fall jag har läst om styckmord har det varit psykopater
Citera
2026-04-03, 05:54
Medlem
Citat:
Stod det inte även i FUP att M ett tag suttit isolerad på grund av självmordsrisk i häktet? Eller var det G, eller båda? Minns inte. Jag hoppas de får det stöd de behöver där även fast de har gjort hemska saker, det ligger väl i personalens intresse att de häktade ska må så bra som möjligt för att kunna prestera på förhören, så det inte drar ut på tiden. Det framkom under vissa förhör att G samtalade och fick stöd av en häktespräst. Om man är troende vet jag inte vad man får för stöd av en präst om man erkänt att man styckat sin mor. Och om man inte är troende är det troligtvis ingen större hjälp i den situationen heller.

Det har jag missat att någon eller båda suttit isolerade? Ja såklart det ligger i personalens intresse att de mår bra och inte tar livet av sig? Det spelar kanske ingen roll om de är troende eller inte, men präster har väl uppgiften att förmedla att Gud förlåter brott bara de erkänner sina gärningar, så kan kanske ha en god effekt att få människor att erkänna sina synder när de mår dåligt?
Citera
2026-04-03, 05:57
Medlem
Citat:
Har hon haft besök av föräldrarna, det har jag missat?

Jag läste nånstans i fup att hon skulle få besök av sin pappa alla fall? Föräldrarna verkar ju resa mycket så det vore konstigt om inte båda besökt henne?
Citera
2026-04-03, 06:00
Medlem
Citat:
VEM vill BO där?!🙀🙀🙀
Någon som troligtvis inte vet vad som hänt där?
Citera
2026-04-03, 06:32
Medlem
Jag har inte läst klart än men hittade dom nånsin huvudet?
Citera
2026-04-03, 10:58
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Jag har inte läst klart än men hittade dom nånsin huvudet?

Nej, när de väl hittade återvinningscentralen hade det gått så lång tid att huvudet måste ha skickats till förbränning. Den stackars kvinnan måste ha blivit begravd utan huvud. En obehaglig tanke!

OT: Det påminner mig om fallet med den unga kvinnan Wilma, som dödades av sin pojkvän. ​​Då var det tvärtom. De hade hennes huvud (som pojkvännen hade i en väska i en garderob), men de verkar aldrig hitta hennes kropp.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Senast redigerad av Marielyst 2026-04-03 kl. 11:06.
Citera
2026-04-03, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteenden
Korrekt, i FUP kan man se Gs adress och där står det lgh 1704.
ja, jag orkade inte leta rätt på Gs lghtsnr. men råkade se grannens när jag läste igenom vittnesförhören (där grannarna ombeds säga sitt lghtsnr.)
Borde väl vara/varit fler som säljer sina lägenheter där tänker jag, iaf på samma våning. Stanken hade ju letat sig in i någons lägenhet också. Men å andra sidan är det ju en fantastisk utsikt därifrån; med vidsträckt utsikt över både vatten, natur, slott och så en golfbana. Och allt detta hade G praktiskt taget gratis och orkade ändå inte plugga till nåt vettigt eller skaffa sig ett vettigt jobb. De hade ju kunnat bevittna golfspel och lärt sig hur man spelar det istället för att punda och smida mordplaner. Lägenheten såg ju också ut som värsta pundarhålan. De hade bott där i 4 år men inte ens fått upp gardiner, tavlor, mattor etc. och så en massa saker som stod som om det vore ett förrådsutrymme man glömt bort.
Citera
2026-04-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja är den såld så bör det väl vara den? Fast varför skulle de inte vilja bli av med den kvickt, den medför ju bara hemska minnen för anhöriga skulle jag tro? Kan inte tänka mig de ville sätta sin fot där faktiskt?
Tror att den jag svarade på och jag själv tänkte att det var bra att ha åtkomst till lägenheten utan att andra bott in sig där, ifall man skulle behöva komplettera utredningen med något som bara gick att finna i lägenheten och att kunna ha den möjligheten ända fram till fällande dom. Vi förstår ju såklart att polisen och utredare m.fl redan samlat in allt som de kommit på, men ibland kan man ju komma på något i efterhand..
Men ja, annars är det ju bra att få den såld så snart som möjligt. Undrar om mäklaren var skyldig att uppge varför den var till salu eller vad som hänt däri?
Senast redigerad av SthlmHolmes 2026-04-03 kl. 12:13.
Citera
2026-04-03, 11:58
Medlem
Citat:
Som jag förstod det i ett förhör i FUP så gick G tillbaka till vassen för att kolla läget. Han tog då en bild av kassen och skickade till M för att visa att det fortfarande såg ok ut, att den låg kvar.
jo så var det. läste den delen igår. och tror G blev lite förvånad eftersom han skickat detta via Snap. Han visste inte att M dokumenterade allt
Citera
2026-04-03, 12:03
Medlem
Citat:
Stod det inte även i FUP att M ett tag suttit isolerad på grund av självmordsrisk i häktet? Eller var det G, eller båda? Minns inte. Jag hoppas de får det stöd de behöver där även fast de har gjort hemska saker, det ligger väl i personalens intresse att de häktade ska må så bra som möjligt för att kunna prestera på förhören, så det inte drar ut på tiden. Det framkom under vissa förhör att G samtalade och fick stöd av en häktespräst. Om man är troende vet jag inte vad man får för stöd av en präst om man erkänt att man styckat sin mor. Och om man inte är troende är det troligtvis ingen större hjälp i den situationen heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Det har jag missat att någon eller båda suttit isolerade? Ja såklart det ligger i personalens intresse att de mår bra och inte tar livet av sig? Det spelar kanske ingen roll om de är troende eller inte, men präster har väl uppgiften att förmedla att Gud förlåter brott bara de erkänner sina gärningar, så kan kanske ha en god effekt att få människor att erkänna sina synder när de mår dåligt?

Jo iaf M har suttit isolerad. Hon fick komma ut ibland på isoleringsbrytande aktiviteter, vilka hon tackat nej till oftast men badminton gillade hon så då följde hon med. Vet inte vad som är värst, är det att sitta isolerad hela tiden (och vänja sig) eller att följa med ut för att sen återvända till eländet?
Citera
2026-04-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ja mycket märkligt att de inte lyft luren för att tala med M:s mamma, det skulle ju stått i FUP:en isåfall? Hon är väl den som känner M bäst. Och jag har inte läst något om att mamman flugit till Sverige för att besöka M heller. Det är ju väldigt märkligt, det kan ju inte vara någon kostnadsfråga. Oavsett vad M har gjort så är hon ju väldigt ung och mamman vet väl inte om hon är oskyldig eller inte.
Kan det varit en kostnadsfråga för staten? Indier kan ju oftast både Hindi och engelska men det kanske inte polisen vet om och trodde de skulle behövas tolk för att mor och dotter inte skulle kunna sitta och prata Hindi med varandra utan att de förstod vad som sades. I början hade de ju tolk för M men fortsatte sen förhören på engelska. Kanske de trodde att M kunde engelska för att hon bott i England?
Sen vet jag inte hur det funkar och om hur länge de haft fulla restriktioner, men G hade väl fått besök av sin biologiska pappa innan denne fick vetskap om att även han var tänkt att mördas. Då borde ju M också fått besök av sina föräldrar.
Citera
2026-04-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrevarlden
Ja, och alla de fall jag har läst om styckmord har det varit psykopater
Ja och att göra det på sin egen mor som har tagit hand om en så lär man väl inte vara annat än psykopat. Det är tillräckligt hemskt att mörda någon och att stycka någon också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in