2026-04-03, 08:20
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Är inte stel. Jag är korthuggen och har dödat hennes försök till konversation illa kvickt ett hundratal gånger. Det hela började faktiskt med att jag ville spela cool och ointresserad för att jag tycker att hon är vacker men jag har av orsaker inte velat bryta karaktär.
Ja då kan jag informera dig om att det är kört. Riktigt töntigt beteende av dig. Du försökte alltså ”negga” henne alla dessa år och trodde att hon skulle bli tänd och vänta på dig i tio år? Du är ju sjuk

Hon tycker nog att du är pinsam? Hon har säkert märkt att du är intresserad det är kanske därför hon blir lite obekväm gissar jag?

Jag menar, vad har hon gjort som kan ge någon indikation på att HON är intresserad? (Hela 10 år senare) …
Citera
2026-04-03, 08:22
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Jag undrar eftersom jag varit kollega med en tjej i typ 10 år, och har aldrig visat intresse. Även fast hon är snygg. Brukar vara ganska kort i min kommunikation, och jag har aldrig initierat någon konversation på eget bevåg såvida det inte är befogat vad jobbrelaterat anbelangar. Märker emellertid att hon blir frustrerad pga bristen på mellanmänsklig bekräftelse som att visa intresse för hur hon mår, hobbys (vet att hon har hästar), realtioner or what not. Är det för hon tycker jag är otrevlig eller för att hon egentligen vill ligga som hon beter sig egendomligt så fort jag är i närheten?

Jag tror att kvinnor generellt är bättre på / mer intresserade av de s.k mellanmänskliga relationerna.
Att fråga hur helgen / semestern varit, att följa upp något en kollega berättat att hen skulle göra, socialt samspel helt enkelt.
Jag har större delen av mitt liv arbetat på olika nivåer inom en företrädesvis manlig bransch (trädgård / anläggning / transport), både praktiskt och teoretiskt.
Och jag har blivit glatt överraskad och samtidigt lite generad när någon frågat mig just det.
Jag har inte drabbats av idén att vederbörande iom det har velat ha sex med mig, utan bara noterat att vederbörande är socialt begåvad.
Citera
2026-04-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad väntar du på då? Att hon ska initiera nåt trots att hon inte gjort det på tio år?

Hur ska jag gå tillväga för att inte attackera henne dock? Jag är dessutom mega-autistisk ungefär som clavicular så jag har verkligen värsta möjliga förutsättningar för execute this right.
Citera
2026-04-03, 08:23
Medlem
Citat:
Det är inget jag har tänkt på, utan något jag känner så fort vi är i samma rum. Och det är inte att lillskruven är frustrerad för att den inte får sitt som du tror.

Du kan väl ta med dig någon annan tjej till kontoret och bjuda på fika? Vad vill du uppnå med att vara korthuggen? Tänk om hon börjar må psykiskt dåligt.
Citera
2026-04-03, 08:24
Avstängd
Citat:
Hur ska jag gå tillväga för att inte attackera henne dock? Jag är dessutom mega-autistisk ungefär som clavicular så jag har verkligen värsta möjliga förutsättningar för execute this right.
Fråga henne hur det är med hennes hästar 🙂
Citera
2026-04-03, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja då kan jag informera dig om att det är kört. Riktigt töntigt beteende av dig. Du försökte alltså ”negga” henne alla dessa år och trodde att hon skulle bli tänd och vänta på dig i tio år? Du är ju sjuk

Hon tycker nog att du är pinsam? Hon har säkert märkt att du är intresserad det är kanske därför hon blir lite obekväm gissar jag?

Jag menar, vad har hon gjort som kan ge någon indikation på att HON är intresserad? (Hela 10 år senare) …

Du är förmodligen kvinna och vill mobbas för att du är ond.
Citera
2026-04-03, 08:26
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Brukar ni luncha tillsammans? Bygg upp relationen därifrån. Gör ni inte ens det.. nä då blir det fan svårt.

Du får börja lyssna mer när hon pratar och ställa frågor men ärligt talat så tror jag att du brände dina broar för länge sedan. Du visade att du var en osäker och elak person.
Citera
2026-04-03, 08:33
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Du är förmodligen kvinna och vill mobbas för att du är ond.
Svara på frågorna du får istället så att vi kan räta ut frågetecknen så du slipper skämma ut dig på din arbetsplats..

Du kan uppenbarligen inte läsa signaler.

Skrattar hon i din närhet ens? Skrattar hon högt och rör vid dig? Inte? Nä då är det nog bäst att du lägger ner.
Citera
2026-04-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fråga henne hur det är med hennes hästar 🙂
Ja, det där är ett bra tips, för hästmänniskor är hästar deras stora/enda intresse. Det är nog din enda chans i det läget. Föreslå en gemensam fika bara ni två och ställ lite frågor och lyssna utan att plötsligt vara för på.

Men, ärligt talat så är nog risken stor att du som väääldigt många män projicerar och läser in för mycket. Kolla hur hon är mot andra manliga kollegor.
Citera
2026-04-03, 08:41
Medlem
Kan väl säga så här, om hon ser dig i ögonen längre än normalt och ler kan du vara rätt säker på att hon är intresserad.
Citera
2026-04-03, 08:41
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Ja, det där är ett bra tips, för hästmänniskor är hästar deras stora/enda intresse. Det är nog din enda chans i det läget. Föreslå en gemensam fika bara ni två och ställ lite frågor och lyssna utan att plötsligt vara för på.

Men, ärligt talat så är nog risken stor att du som väääldigt många män projicerar och läser in för mycket. Kolla hur hon är mot andra manliga kollegor.
Dom känner knappt varandra
Han har ignorerat henne i 10 år

Fråga om en fika gör man inte out of the blue, speciellt på en arbetsplats.

Han får nog börja rida 🐎

Citera
2026-04-03, 08:42
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Jag undrar eftersom jag varit kollega med en tjej i typ 10 år, och har aldrig visat intresse. Även fast hon är snygg. Brukar vara ganska kort i min kommunikation, och jag har aldrig initierat någon konversation på eget bevåg såvida det inte är befogat vad jobbrelaterat anbelangar. Märker emellertid att hon blir frustrerad pga bristen på mellanmänsklig bekräftelse som att visa intresse för hur hon mår, hobbys (vet att hon har hästar), realtioner or what not. Är det för hon tycker jag är otrevlig eller för att hon egentligen vill ligga som hon beter sig egendomligt så fort jag är i närheten?

Där har du svaret. Hon är så van att alla ger henne bekräftelse att det blir kortslutning. Men nej hon vill inte ligga med dig.

Du har inte skyldigheter att ge henne bekräftelse. Hon får tillräckligt med bekräftelse och uppskattning och uppvaktning. Undvik henne som pesten och var extremt formell i all kommunikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in