Citat:
Ursprungligen postat av
Man.down
Jag undrar eftersom jag varit kollega med en tjej i typ 10 år, och har aldrig visat intresse. Även fast hon är snygg. Brukar vara ganska kort i min kommunikation, och jag har aldrig initierat någon konversation på eget bevåg såvida det inte är befogat vad jobbrelaterat anbelangar. Märker emellertid att hon blir frustrerad pga bristen på mellanmänsklig bekräftelse som att visa intresse för hur hon mår, hobbys (vet att hon har hästar), realtioner or what not. Är det för hon tycker jag är otrevlig eller för att hon egentligen vill ligga som hon beter sig egendomligt så fort jag är i närheten?
Jag tror att kvinnor generellt är bättre på / mer intresserade av de s.k mellanmänskliga relationerna.
Att fråga hur helgen / semestern varit, att följa upp något en kollega berättat att hen skulle göra, socialt samspel helt enkelt.
Jag har större delen av mitt liv arbetat på olika nivåer inom en företrädesvis manlig bransch (trädgård / anläggning / transport), både praktiskt och teoretiskt.
Och jag har blivit glatt överraskad och samtidigt lite generad när någon frågat mig just det.
Jag har inte drabbats av idén att vederbörande iom det har velat ha sex med mig, utan bara noterat att vederbörande är socialt begåvad.