2026-03-31, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Man kan hålla på hela dan och i isolation försöka att plocka isär allting och hitta på olika fantasifulla anledningar till varför man inte skall se allting i en sammanhängande kedja som vittneskedjan 1-8 bl a. Man på en karta rita i dessa punkter tydligt vart dessa vittnesobservationer gjorts geografiskt samt därtill också forma en gärningsmannaprofil. Tar vi detta råa brott mot Helena, så måste det vara en GM kapabel till detta samt röja undan kroppen och hålla tyst om detta i alla år. Ett brott med sexuella förtecken och våld. En person som gjort liknande våldsamheter mot kvinnor innan detta brott ägde rum bör ju vara en väldigt bra markör att ha med i en sådan GMP. Markören: VÅLDTÄKSMAN alltså med eventuellt stalking beteende. Helena som jag sagt förut in absurdum har aldrig satt sig i denna persons bil utan gick med KM upp till skogsstigens början på Ekuddenvägen och där träffade på dessa personer i denna bil inväntandes just där.

GM kände till att man kunde köra in på cykelvägen och att man obehindrat verkligen kunde köra med bil ända fram till lekplatsen där man lagt kroppen i nära anslutning i legan vid skogsstigens mynning där man hämtar upp denna kropp(Helenas).

Detta betyder att GM högst sannolikt bodde i Mariestad. Men inte nog med detta så är det väldigt vanligt att en GM också kan bo inom en radie på 1 kilometer från en brottsplats. Man kan alltså då mäta in detta och rita in en cirkel med denna radie på en karta med skogsstigens mitt förslagsvis som centrum. Dv s man använder/prövar detta faktum i sin arbetsmetod för att se om man kan hitta GM, vart han bodde alltså.

Vi använder även vittnet "Hanna" i denna metod för att lösa detta brott. Hon hörde att en bil stod ute vid Ekuddenvägen till bortom skogsdungen(Kohagen) alltså. Hon kunde aldrig se denna bil alltså. Bildörrar åker igen med en smäll enligt förhörsprotokollet, JA. Och om vi förutsätter att denna bil har med gärningsmännen att göra och kvinnoskriket, "så får ni inte göra" och "nej, nej" med Helena att göra så kan vi anta att dessa män i bilen känner ett starkt behov av att dra väldigt snart därifrån eller hur ? "Hanna" sade till ReimerDenYngre och Ugglan att bilen åkte iväg rakt fram och vände vid Bäcken och sedan körde in mot stan till igen.

GMs tanke här är att kroppen måste ju köras i bilen på plast eller dylikt som inte kontaminerar bilen då Helena kan ha blött högst troligt efter en smäll och detta vill man INTE ha inbäddat i bilklädseln te x. Det är också väldigt vanligt att en mördare virar in kroppen med något när den dumpas/göms /begravs i naturen. Varför de tog med kroppen kan helt klart också berott på att en för dem utomstående person KM var med Helena och för en säkerhets/döljande åtgärd- "ingen kropp inget brott", kan de tänkt.

De måste alltså i denna stress åka och hämta upp detta material för att lägga Helena på och innan de sen åker tillbaka och hämtar kroppen i legan vid lekplatsen. Nästa vittne i denna kedja som vi använder är detta Lockerudsvittne och med hjälp av detta kan vi våldsamt avgränsa vart en av de inblandade bodde. Alltså i något av de två sista husen här på denna återvändsgata. De kör alltså ner i en jävla fart ner till Mariegärdesväg och stannar till utanför det sista huset där Jari K bodde på (Lockerudsvägen 45) och hämtar detta emballage/material. Det kan vara så att det är den äldste av dem: Jari Ks 6 år äldre bror Jouko K (f.1960) som är den som vill rädda Jari ur detta och är den kalla hjärnan i denna döljande operation.

När de hämtat kroppen så kör de ut i bushen väster om Mariestad men högst sannolikt inte över E20 för att dumpa kroppen tillfälligt. Det kan varit även så här i det läget att man tänkte redan där att det skulle varit permanent men att efter orolig sömn var tvungen att ge sig ut på morgonkvisten neråt Trankärr för att hitta en än bättre och mer avlägsen plats från brottsplatsen och där de själva bor.

När de blir känt, antagligen väldigt snart efter att de kör ut med kroppen från Ekuddens bostadsområde att en utav dem (högst sannolikt Jari K) kastat ut skorna i bushen av ren reflexmässig stress och detta stör en utav dem väldigt mycket då han inte vill lämna några spår av något brott. Dv s de spår de vet med sig att de lämnat på brottsplatsen. Ringarna vet de ej att de har ramlat ur. Jag tror alltså det är därför en utav dessa gärningsmän bestämt vill åka tillbaka igen(!) och hämta upp dessa skor. Jag tror att det är Jouko K som åker tillbaka i sin egen bil som hämtas vid hans bostad på Lockerudsvägen 63 och är denna kombibil med rails och tonande rutor som Carina med man ser stående inne på cykelvägen vid Vikingavägen c.a 3:30.

Ser man på klocktiderna här då som vittnena har uppgivit med det som Killarna på Hällristningsvägen sagt 2:30-2:40 så åker alltså denna bil och dumpar kroppen tillfälligt här men då kommer på att man skall tillbaka och leta rätt på skorna i Kohagen och då skall även man vara parkerad med bil inne på cykelvägen innan Carina inkommer vid c.a 3:30. Tidsfönstret här kan se ganska tajt ut och jag tror inte att han hunnit leta alls särskilt länge där inne på skogsstigen innan han står spänt och lyssnar till Carina med man cyklande förbi skogsstigens mynning vid Ekuddenvägen och sedan höra dem även cykla in på cykelvägen och in mot hans parkerade bil. Risken för att fortsätta leta måste då känts som galet hög och det är heller inte så långt kvar till solen går upp. Han måste hem och avbryter och skorna blir liggandes kvar. Vad jag tror om denna hypotes skall gå ihop bodde tidsmässigt och logiskt är att den som åkte tillbaka i sin egen bil , denna kombibil som Carina såg som jag tror var Jouko K, aldrig var med ute och dumpade kroppen tillfälligt utan släpptes av typ mellan sjukhuset och infarten till Lockerud för att sticka ner och hämta sin bil och de andra fortsatte ut och dumpade med den mindre vita/ljusa halvkombibilen som jag helt klart tror var Jari Ks bil.

Sedan ankommer även de personer som varit ute och dumpat kroppen väster om Mariestad tillbaka in till stan igen då solen har gått upp och de vill komma hem och sova. De personerna är Jari K förstås, huvudgärningsmannen och EA som också bodde i samma portuppgång som Jouko K på Lockerudsvägen 63. Jari K kommer alltså tillbaka in väster ifrån och stannar igen till någonstans innan infarten till sjukhuset och därifrån går EA in mot Lockerud och dagens Insektsvägen mot nr. 63. Jari K kör sedan in med sin bil på sjukhusets parkering och parkerar och ses av vittnet där springa mot Lockerud vid kl. 4.20. Han instämmer mycket väl med det givna signalement som vittnet gav på denne man hon såg som parkerade denna mindre vita bil där.

Vi har sedan kopplingen till Trankärr på morgonkvisten då de fått sova några få timmar. Denna koppling som jag förut har nämnt till barndomsvännen Ma*no Lesk*läs (f.1961) bostad på Lugnås Stora Myren 3 där han bodde med sin finska sambo från 1984-1999. Kan vara så att den mer jämnårige Jouko K hade än starkare band till Ma*no än Jari. Dessa bröder kände alltså väl till dessa trakter sedan långt innan men Ma*no själv behöver inte varit inblandad för det alltså.

Det är också som sagts innan denne man på Runstensvägens vändplan som i månadsskiftet april-maj 1992 hade stått utanför sin mindre vita bil och pratat med Helena just här. En man som inte gett sig tillkänna till polisens förtret och uppmärksamhet i media och som ingen kan fatta vem denne var och vars signalement och åldersuppskattning instämmer med Jari Ks mycket väl. Vittnena sade att denna bil mannen hade var en vit Opel Kadett E som visas på bild i en tidningsartikel från maj 1993. Jari K hade just en koppling till denna Kolarebacksvägen då hans finske innebandy kompis J*n -Er*k Va*ra bodde på Norra Kolarestigen 80 fram till 1987.

Jari K är alltså lösningen på detta brott d v s den som var Helenas baneman. Om det har jag inga tvivel om. Om han topsas och det blir fullträff så vet alla vad detta betyder då övriga förklaringar blir överflödiga och då skall han bara berätta vad de gjorde av Helenas kropp om han inte självmant gör det innan. Punkt.

Inte helt omöjligt. Men att KM följt Helena hela vägen hem och bevittnat vad som hände kan ni tokglömma.
Senast redigerad av skovdebosse 2026-03-31 kl. 13:06.
Citera
2026-04-02, 00:03
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Inte helt omöjligt. Men att KM följt Helena hela vägen hem och bevittnat vad som hände kan ni tokglömma.

Vad som är i första läget är att det hade inte varit något konstigt om han följt Helena hem då de kände varann och hade umgåtts hela kvällen och som systrarna och GW säger så hade hon inte ens gått med någon hon inte kände.

Vad brovittnet som gick i ett sällskap sedan har givit för beskrivning på kvinnan och mannen på bron så stämmer detta signalement in mycket väl på KM och Helena. Detta var Helena och sedan skall det vara en man som hon kände och denne hade även pilotglasögon. Fatta vad detta gör med urvalet av möjliga personer som Helena kan ha gått med när dessutom också mannen på bron stämde in mycket väl med KMs signalement. KM kan inte förklara alls eller vill komma ihåg vad han gjort under detta tidsspann på minst 1 timma och 15 minuter under denna kritiska tid denna natt. Han säger också att han "har minnesbilder men inget som kan bevittnas av andra". Detta är han säker på samt att han "inte var på bron"...

I första förhöret från 1992 på måndagen efter försvinnandet ville han ge bilden av att knappt varit i närheten av Helena men tog tillbaka detta under 1998 då han blivit konfronterad av polisens uppgifter mot honom.

Ibland är det enkelt och han kan aldrig komma ifrån att han nailas på bron med Helena och vidare upp till Kohagen via stigen bakom gamla fängelset. Denna promenad hade inte varit något konstig alls då KM uppvaktat Helena under hela kvällen och varit mycket intresserad av henne en längre tid samt att Helena ville ha promenadsällskap då hon uttryckt detta: "Är det ingen som skall gå åt mitt håll ?", det sista i baren inne på Stadt.

Det skulle se mindre bra ut för KM att ha visat detta stora intresse samt då för egen del veta om detta och vad detta kan betyda för en gärningsmannaprofil om han slagit larm omedelbart eller för den delen senare. Att springa till polisen efter detta och berätta kan alltså slå väldigt fel om vi tänker oss in i detta riktigt noga då han själv kan bli huvudmisstänkt alternativt misstänkt för medhjälp, skyddande av brottsling eller att inte ha ingripit för att förhindra detta. Och allt detta trots att han inte kunde detta.

Sedan finns en rädsla för dessa gärningsmän och vad dessa uppenbarligen är kapabla till eller hur de skulle agera om han pekat ut dem och de skulle börja skylla på honom och dra in honom i detta mycket dåliga. Ingen svensson vill detta helt enkelt.

Sedan medias skriverier och spekulationer samt uppvaktning av dessa. Inte minst vad folk skulle tro om allt detta. Dv s detta blir ju ett livslångt ok offentligt att bära och tyvärr denna skam att inte kunnat rädda Helena när han var på plats. Detta trots att de kunde vara så många som 4 personer mot KM om även den danske Per N också var med här utöver de andra redan uppräknade.

Därefter även vad detta skulle få för följder med hans samboliv...lite osäkert också. Hm.

Man grillar en kväll med vänner och så börjar de trevande frågorna: Du... var där uppe då med Helena...? osv, evigt förknippad med detta livet ut.

Är man då djävulens advokat (inte för att KM är någon djävul men själva termen så att säga) här så är det lätt att se framför sig att valet av tystnaden och ett mörkande här kan tyvärr se enklare ut. Dv s en självbevarelsedrift men när vi nu känner till denna oerhörda komplexitet(dilemma) som KM hamnade i så kan det vara lättare för honom att prata om detta i diskretion för en polisman med total försäkran om straffrihet. KM var helt oskyldig men han kan nu hjälpa.
Senast redigerad av IB03 2026-04-02 kl. 00:13.
Citera
2026-04-03, 00:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Och då gick ridån ner, Bosse!

Citat:
Haha, ja du vet ju inte själv vad du ljugit om så kanske bäst att påminna dig lite. Men cred till dig att du håller lågan vid liv och tror folk litar på dig. Du har ju lagt ner enormt (mest av alla)mycket tid och inlägg i tråden på att trycka ner folk etc. Det gick väl sådär. Du har ju faktiskt inte åstadkommit ett skit. Journalisten gör ett lite halvdant jobb….lögner och påhitt är inte bra Ugglan, och du kan inte bekräfta ett dyft att dina källor är trovärdiga, för det finns inga källor.

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har ringt till Hanna och LoVi i syfte att dels få svar på egna frågor och dels i syfte att verifiera att Ugglans uppgifter är korrekta. Beträffande LoVi fanns det uppgifter som bara Ugglan försåg mig med för kontrolls skull.

Det visade sig att Ugglans uppgifter var korrekta.

När du säger att Ugglan inte kan bekräfta sina uppgifter så är det för att du själv inte har försökt.

Huruvida Ugglan är en han eller hon, journalist eller inte journalist, bevingad eller bearmad har jag ingen aning om, för det är inte relevant i sakfrågan.
Citera
2026-04-03, 00:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KellAlfred
"Släppte lite mer information" skriver du!? Innebär det att du sitter inne med mer info som du väljer att inte släppa?? eller som du väljer att portionera ut när du tycker att det passar?
Helt galet isf och det visar ju tydligt att du inte vill se en lösning

Den store Sherlock ...

Nej, jag har släppt all information av värde. Saker som den till Bosse förändrar ingenting. Läs min användarsignatur igen.
Citera
2026-04-03, 00:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det var en intressant analys.
Jag är själv väldigt intresserad av att veta mera exakt vad Hanna sa, dels vid dörrknackningen. Och dels till den kvinnliga polis som pratat med henne mellan dörrknackningen och första förhöret en vecka efter försvinnandet.

Du har rätt i att ett förhörsprotokoll är en andrahandsuppgift, men något säkrare om det är vidimerat av vittnet efteråt. Videoförhör torde vara det bästa för att få det som förstahandsuppgift.

Jag vet av egen erfarenhet att mitt minne kan förändras, så till den milda grad att det till och med är fel, vilket förvånat mig några gånger då jag har varit säker på att det sakförhållande varit på ett sätt, när det egentligen gått att visa att det varit på ett annat sätt.

I Hannas fall, tror jag att hon någon gång har hört rösten från en kvinna och två män, men jag tror det är väldigt oklart om när hon har hört det, och jag ser det som osannolikt att hon så långt efteråt kan identifiera rösten som Helena till hundra procent. Vad gäller männen ser jag det som sannolikt att det är två, men det kan lika gärna ha varit tre - det kan vara svårt i ett tumult att särskilja.
Vad gäller tidpunkten skulle det vara bra med exakt info om vad hon sa i förhör ett och två, före förhör tre och fyra. Det skulle också vara bra att veta vad som sagts mellan grannarna innan förhör tre. Det är ju ändå sju dygn och massor av medierapportering senare.

Den angivna riktningen är vad den är, och där är det konstigt att inte åtminstone kollegor påtalat diskrepansen i de tre olika angivelserna. Din tanke om att hon själv inte formulerat en av riktningarna själv är ditt antagande. När hon långt senare (hur långt senare?) pratar med dig kanske hon inte själv minns vad som framgick av första protokollet.
(btw, Ekuddenvägen ligger väster om platsen där Hanna säger sig ha stått)

Du säger att jag konverterat "nedanför lekplatsen" till nedanför vändplatsen. Det har jag inte. Jag har kopplat det till norr om lekplatsen. Från hennes plats är ovanför lekplatsen söder om densamma och nedanför likplatsen blir då norr om lekplatsen.

Innanför vändplatsen är platsen mellan vändplatsen och där skogsdungen börjar och cykelbanans östra kant. Just där mynnar stigen från orienteringskartan.

Säga vad man vill om chatGPT, nu har vi i alla fall Hannas förhör i digital form. Det är användbart på många sätt.
Jag tycker att dess analys är bra med tanke på att den skiljer på vad som kan betraktas som mer säkert och mindre säkert i utsagan.
Min erfarenhet från AI kommer från ett antal kurser i hur man använder verktyget i dess generativa form.

Min fetning: Och just därför har "Hanna" sagt att hon hörde minst två upprörda gärningsmän!

I övrigt har du fel i dina riktningsangivelser. Läs igen det som Reimer skriver.
Citera
2026-04-03, 00:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Min fetning

I förhör och i tidningsuppgifter från 1992 är hon även tydlig med att hon varken hörde eller såg någon bil i området. Funderingar på detta?

Men "Hanna" hörde ljudet från i vart fall en bildörr som stängdes. Alltså hörde hon en bil. Funderingar på detta?
Citera
2026-04-03, 00:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Att stigen existerat är ingen som förnekar. Problemet är tvärtom att det har funnits för många stigar. I mark där det växer gott om gräs kan stigar komma och gå relativt fort. Den gamla stigen finns inte alls idag. Den centrala frågan är vilka stigar som fanns 1992.

Orienteringskartan visar en stig som fanns någon gång före 1982. Att kartan är minst tio år gammal när Helena försvinner vet vi eftersom Norra Kolarestigen inte är bebyggd på kartan. Där har folk bott sedan minst 1982 enligt mrkoll.se

https://ibb.co/prwH00MK

Det finns med andra ord sedan minst tio år tillbaka en asfalterad gång inom 10-15 meter från den gamla stigen. Möjligheten att gå på asfalt lite regniga dagar gör att en ny stig lätt uppkommer.

Via filminslag vet vi att legan ligger precis intill lekplatsens sydöstra hörn. På detta foto ser vi ungefär den plats (till vänster) som Jenvén pekade ut, jag tror det var filmen om hur polisen jagat KlMa.

https://ibb.co/gFZpcNJH

Fotot ovan visar alltså en av de asfalterade gångarna som leder från stigen där skorna återfanns och ned till lekplatsen där legan, ringarna och bilspåren fanns.

I fotot nedan pekar Jenvén ut legan tillsammans med journalisten, som skymmer det röda trästaketet och som har Runstensvägen bakom sig.

https://ibb.co/Y7BtP5vm

Strax bakom journalisten finns den plats där polisen tog bort en bit av asfalten för att säkra bilspår:

https://ibb.co/gL83zr3b

Oavsett var stigen gick är det helt oomtvistat att några av de mest intressanta fynden upphittats i lekplatsens södra del. I media är det även vanligt att stigen tecknas som att ha gått just dit:

https://ibb.co/3mryMmZP

Ugglan å andra sidan tycks ha uppgifter om att stigen slutade mer mitt på lekplatsen. Denna karta, som jag tror är hans, visar den uppfattningen om stigen.

https://ibb.co/XrBWHS6W

Ajnoshort har dock i något inlägg uppmärksammat asfaltslingorna och utesluter inte själv att det går att nå lekplatsen på flera olika sätt.

Varför är då stigens dragning av intresse?

Skälet till att stigen är av intresse är att Helena enligt flera källor "alltid tog den vägen hem". Om hon gick den väg som leder till legan och bilspåret så kan hon ha överfallits när som helst på sin normala väg hem. Om hon däremot gick den gamla stigen enligt orienteringskartan kan man tänka sig att hon blivit körd till platsen i den vita bilen som lämnat spåren strax intill legan.

Jag avstår här från att spekulera om vad som kan ha hänt och vill bara påpeka att stigens faktiska dragning påverkar vilka scenarier man kan tänka sig.

Ajnoshort menar dock att Helena gått en annan väg hem och öppnar för att hon till och med kan ha kommit hem innan hon försvann. Hans argument är att fynden är utplacerade. En grundbult i det resonemanget är att hon skulle ha tagit orienteringskartans stig hem. Det är dock ett mycket svagt resonemang. Om Helena gick den normala vägen hem så skall vi minnas att ingen förnekar att stigen passerar där skorna återfanns. Om vi antar att hon överfölls ungefär där skorna återfanns så kan vi lätt tänka oss att hon försökte fly genaste vägen ut ur dungen till öppen mark där någon förhoppningsvis kan se henne. Det vill säga: om överfallet skedde där skorna återfanns är det naturligt att hon rörde sig mot den plats där lega, ringar och bilspår senare påträffades.

Var hon "egentligen" brukade gå säger därför inte särskilt mycket. Det är lite "en strid om påvens skägg".

Jag har flera gånger skrivit hur stigen gick. Stigen började vid Ekuddenvägen och gick till lekplatsen. De upphittade tillhörigheterna visar i detalj Helenas väg. ajnoshort har fått kortslutning.
Senast redigerad av Ugglan. 2026-04-03 kl. 01:09.
Citera
2026-04-03, 01:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Exakt hur långt Kl*s följde Helena mot hemmet kan givetvis diskuteras, men det råder ingen som helst tvekan om att Helena gick över bron. Polisens kartläggning pekar på att mannen vid Helenas sida var Kl*s, men det kan självklart inte uteslutas att det kan ha funnits fler män som hade på sig pilotglasögon. Problemet för Kl*s är dock hans ihärdiga uppvaktande av Helena inne på Stadt - som han förnekade fastän vittnen motsade honom! -samt att han var med Helena på Stadts trappa efter stängning samt hans märkliga uttalanden och konstiga beteenden i förhören. Han har ändrat sig flera gånger, han "vet" att han inte var på bron, men kan inte säga var han var i stället. Han har en lucka i sin berättelse för natten, en lucka som gav honom tiden att gå med Helena mot hemmet. Och så vidare. Inte konstigt då att Kl*s blev polisens huvudmisstänkte.
Citera
2026-04-03, 13:26
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Den store Sherlock ...

Nej, jag har släppt all information av värde. Saker som den till Bosse förändrar ingenting. Läs min användarsignatur igen.

Varför ska någon läsa din signatur?

Din posthistorik visar ju på totala motsatsen till den. Det kan alla läsare i tråden se, jag förstår verkligen inte vem du tror att du lurar?

Har du träffat "Hanna", eller endast pratat på telefon med sagda?

All hänvisning till RDY, kan du sluta med. En trådskribent som alla oss andra, varken mer eller mindre.
Citera
2026-04-03, 14:36
Medlem
Citat:
Exakt hur långt Kl*s följde Helena mot hemmet kan givetvis diskuteras, men det råder ingen som helst tvekan om att Helena gick över bron. Polisens kartläggning pekar på att mannen vid Helenas sida var Kl*s, men det kan självklart inte uteslutas att det kan ha funnits fler män som hade på sig pilotglasögon. Problemet för Kl*s är dock hans ihärdiga uppvaktande av Helena inne på Stadt - som han förnekade fastän vittnen motsade honom! -samt att han var med Helena på Stadts trappa efter stängning samt hans märkliga uttalanden och konstiga beteenden i förhören. Han har ändrat sig flera gånger, han "vet" att han inte var på bron, men kan inte säga var han var i stället. Han har en lucka i sin berättelse för natten, en lucka som gav honom tiden att gå med Helena mot hemmet. Och så vidare. Inte konstigt då att Kl*s blev polisens huvudmisstänkte.
Klas märkliga uttalanden och hans konstiga och ändrade uttalade i förhör beror på minneslucka. Så enkelt är det. Vissa minnesbilder kommer efterhand men om man är tankad varje utgång så är det svårt att pussla ihop saker när och var det hände.
Citera
2026-04-03, 14:42
Medlem
Citat:
Tyvärr för din del så är det inte mer än en handfull personer här som tar dina inlägg seriöst. Du har ljugit om en massa saker som du inte kan förklara. Mer än ett par kompisar som inte heller har bevis på ett skit. Så ja Ugglan, du är ett troll
Citera
2026-04-03, 23:38
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Men "Hanna" hörde ljudet från i vart fall en bildörr som stängdes. Alltså hörde hon en bil. Funderingar på detta?

Är det du Ugglan eller BIB som kommit fram till denna slutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in