Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Migrationsverket byter namn till Återvandringsverket.
Det tror jag inte att de andra partierna går med på. Åkesson kommer inte komma undan med att agera som muppen Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Tonårsutvisningarna återupptas.
De kommer att pressa på för detta. Polariseringen i samhället kommer öka.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Arbete med att förändra grundlagen så att islam kan klassas som terrororganisation påbörjas.
Då är det viktigt att man gör så lagen kan appliceras även på kristendomen. Då är jag med på att det kan vara en bra grej.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Alla tillfälliga och permanenta uppehållstillstånd återkallas.
Kan vara en nödvändig grej att göra faktiskt. Man återkallar alla och sen påbörjar man en ny asylprocess med varje individ och de enda som får stanna är de med flyktingstatus. Antal som kan anses ha flyktingstatus torde inte vara mer än max 100 pers. De ska absolut ha uppehållstillstånd (och skydd om de behöver).
Detta är nog nödvändigt inför framtida arbetsmarknad där man kan förvänta sig att vi snart ligger på 20-30 procent arbetslöshet. Inom 10-15 år troligtvis. Om inte ännu tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Arbete med att förändra grundlagen så att etniska svenskar måste ges förtur vid tillsättande av tjänster inom stat, region och kommun.
Det här funkar inte. Kommer aldrig de högerextrema Moderaterna att gå med på. Absolut inte Liberalerna (om de blir relevanta).
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
En avdelning inom polisen med enda uppdraget att söka upp folk som fått utvisningsbeslut inrättas.
Låter som en god idé.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
SFI-undervisningen tas bort
Katastrofdålig idé. Det här är en jättebra service som jag anser att Sverige ska hålla med. Jag har själv arbetat med och rekryterat människor från andra länder. Bland annat från Tyskland, Belgien, Frankrike och Brasilien för att nämna några. Det är väldigt bra att de kan gå SFI.
Samtidigt så finns det trots allt ett fåtal flyktingar som kan tänkas komma varje år. 5-10 stycken kanske.
Men det kan nog bantas ned med mer än 95% dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Hemspråksundervisningen tas bort
Det här behövs utredas. Det finns de som hävdar att detta är en vinst. Jag förstår eftersom jag har sett detta på riktigt som en vinst. De som har gått detta har naturliga skäl att bli mycket bra på ett främmande språk och det är väldigt bra för företag när de ska ha någon som kan ha kontakt med utländska kunder.
Så inte en helt dum sak att ha detta. Men jag kan tänka mig att klåfingriga hål-i-huvudet sverigedemokrater inte begriper detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Den tolkservice som nu är gratis tas bort
Det här ska vi givetvis ha. Det kan vara så enkelt att det är en turist här i Sverige som råkar i kläm. Då ska hen för både vår och hens skull ha tolkhjälp. Men i ett ansvarsfullt samhälle så kan det nog bantas ned med över 90%
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
SVT och SR får kraftigt sänkta statsbidrag
Det kan jag tänka mig kommer hända om SD får sina drömmar uppfyllda. Däremot så är det en dum idé. De borde få högre anslag och definierade uppdrag. Ett ska vara att återuppta debatt.
Det ska vara program där samhället får debattera mer och där folket får komma till tals.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Krav på att museer fokuserar på genuin svensk konst/kultur.
Urlöjligt. Museer ska givetvis fokusera på allt som är intressant som beskriver allt som går att beskrivas och visas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Ja, detta är några saker jag tror kommer att hända om Tidö-partierna, med SD inne i värmen, får regera ytterligare fyra år.
Vad tror ni?
Fyll på listan!
Vissa saker som du tror är riktigt idiotiska. Tror vissa av dessa saker faktiskt kan vara en
deal breaker för de högerextrema Moderaterna och Liberalerna (om de nu blir relevanta).