2026-04-02, 15:39
Medlem
RFTs avatar
Vad händer om Tidöpartierna blir störst i valet och SD får ministerposter inom invandrings- och integrationspolitik och inom kultur och media?

Jag gissar:

Migrationsverket byter namn till Återvandringsverket.

Tonårsutvisningarna återupptas.

Arbete med att förändra grundlagen så att islam kan klassas som terrororganisation påbörjas.

Alla tillfälliga och permanenta uppehållstillstånd återkallas.

Arbete med att förändra grundlagen så att etniska svenskar måste ges förtur vid tillsättande av tjänster inom stat, region och kommun.

En avdelning inom polisen med enda uppdraget att söka upp folk som fått utvisningsbeslut inrättas.

SFI-undervisningen tas bort

Hemspråksundervisningen tas bort

Den tolkservice som nu är gratis tas bort

SVT och SR får kraftigt sänkta statsbidrag

Krav på att museer fokuserar på genuin svensk konst/kultur.

Ja, detta är några saker jag tror kommer att hända om Tidö-partierna, med SD inne i värmen, får regera ytterligare fyra år.

Vad tror ni?
Fyll på listan!
Citera
2026-04-02, 15:44
Medlem
One2Manys avatar
Samhället fortsätter åt rätt håll

Den här tråden papperskorgas som listtråd.
Fast det händer oavsett vem som vinner valet.
Citera
2026-04-02, 15:47
Avstängd
Vi kommer att få en polisstat finns inget positivt med Tidöregeringen eller Sd!
Citera
2026-04-02, 15:53
Avslutad
Nu kommer Tidö-pisset ändå inte vinna men om de gjort så hade det mesta av din lista inte genomförts ändå. Och det lilla som skulle kunna genomföras kommer slå tillbaka på annat i samhället. Det är ett nollsummespel. Hade du inte förruttnat din hjärna gloendes på riks dagarna i ända så hade du vetat detta redan.

Det kommer även komma många indier.

Även mer massövervakning åt Palantir.

Å andra sidan blir det bara Tidö light om oppositionen vinner och det blir S plus C regering.
Senast redigerad av ThielIsWatchingYou 2026-04-02 kl. 16:02.
Citera
2026-04-02, 15:55
Medlem
Knappast, Jimmie böjer sig framåt och låter Ulf ta honom i stjärten och globalisera Sverige.
Citera
2026-04-02, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Knappast, Jimmie böjer sig framåt och låter Ulf ta honom i stjärten och globalisera Sverige.

Just så.

Snart inför de euron också.
Citera
2026-04-02, 16:20
Avstängd
MarcoStars avatar
Att ge Sverigedemokraterna ansvar för migrationspolitiken är som att anställa en pedofil på förskolan - alltså inte lämpligt.

Rent generellt vill jag nog påstå att vår demokrati är existentiellt hotad om det blir fyra år till med Tidö. De har redan lanserat politiska reformer som liknar etnisk rensning och arbetsläger. Lägg därmed till deras misskötsel av ekonomi, arbetsmarknad och välfärdsstaten, så skulle samhällskollapsen vara ett faktum.

Men jag vägrar tro att det kan gå så illa. Tidö-regeringen har ju inte haft övertag i en enda mätning sen de tillträdde, så om de lyckas ta makten en gång till så har vi fundamentala brister i vårt valsystem.
Citera
2026-04-02, 16:23
Medlem
Pinoputchins avatar
Värst av allt är väl att klappjakten på arbetslösa, utsatta och sjuka kommer att bli allt värre. Att slå på den som redan ligger. Hårdare tag mot kriminella indvandrare och dylikt är bara bra enligt mitt tycke, men man kan ju skippa att utvisa skötsamma utlänningar eller sluta att betala 300 lax för att en arbetande skötsam blatte skall lämna landet, det är komplett vansinne.
Citera
2026-04-02, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Att ge Sverigedemokraterna ansvar för migrationspolitiken är som att anställa en pedofil på förskolan - alltså inte lämpligt.

Rent generellt vill jag nog påstå att vår demokrati är existentiellt hotad om det blir fyra år till med Tidö. De har redan lanserat politiska reformer som liknar etnisk rensning och arbetsläger. Lägg därmed till deras misskötsel av ekonomi, arbetsmarknad och välfärdsstaten, så skulle samhällskollapsen vara ett faktum.

Men jag vägrar tro att det kan gå så illa. Tidö-regeringen har ju inte haft övertag i en enda mätning sen de tillträdde, så om de lyckas ta makten en gång till så har vi fundamentala brister i vårt valsystem.

Varje gång jag är mer less på högern än vanligt så kommer då du flashbacks mest hysteriska och hyperboliska sossetroll som ett brev på posten med ännu ett haveri till inlägg som påminner mig om varför jag kommer rösta blankt i år.

Groteskt att en sosse drar pedofil-kortet dessutom då det är sosse-Sverige som i allmänhet daltar mest med pedofiler sedan gammalt. Det är sosse-Sverige som drevat mot Dumpen.

De flesta som röstar oavsett vad ni röstar på (det gäller alltså dig lika mycket som det gäller högerblivna som förruttnar sina hjärnor till riks varje dag) har en mental ålder av cirka sju år. Att rösta är ungefär som att tro på jultomten, tandfen eller påskharen.
Citera
2026-04-02, 16:44
Medlem
Vi kommer närmare Israel
Citera
2026-04-02, 16:47
Medlem
Ruskartuppens avatar
Finns ingen med kompetens nog i SD att klara av en ministerpost.

Återvandringsverket? Mer gasverket

Det Ice håller på med i USA kommer framställas som milt i jämförelse med ett återuppstådd Gestapo. Kan se framför mig att knodden Björn Söder blir chef
Citera
2026-04-02, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskartuppen
Finns ingen med kompetens nog i SD att klara av en ministerpost.

Återvandringsverket? Mer gasverket

Det Ice håller på med i USA kommer framställas som milt i jämförelse med ett återuppstådd Gestapo. Kan se framför mig att knodden Björn Söder blir chef

Hur skulle det vara om ni kritiserade SD mer på grunder av att de idag är en högerliberal dörrmatta åt borgerligheten och Timbro som egentligen inte motverkar något i längden i invandringsfrågor än att tramsa om nazisterna som var med och grundade partiet for fyrtio år sedan? Det är ju egentligen samma sorts trams som när högerblivna kör med att sossarna var nazister och rasbiologer på 1930-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in