Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Att ge Sverigedemokraterna ansvar för migrationspolitiken är som att anställa en pedofil på förskolan - alltså inte lämpligt.
Rent generellt vill jag nog påstå att vår demokrati är existentiellt hotad om det blir fyra år till med Tidö. De har redan lanserat politiska reformer som liknar etnisk rensning och arbetsläger. Lägg därmed till deras misskötsel av ekonomi, arbetsmarknad och välfärdsstaten, så skulle samhällskollapsen vara ett faktum.
Men jag vägrar tro att det kan gå så illa. Tidö-regeringen har ju inte haft övertag i en enda mätning sen de tillträdde, så om de lyckas ta makten en gång till så har vi fundamentala brister i vårt valsystem.
Varje gång jag är mer less på högern än vanligt så kommer då du flashbacks mest hysteriska och hyperboliska sossetroll som ett brev på posten med ännu ett haveri till inlägg som påminner mig om varför jag kommer rösta blankt i år.
Groteskt att en sosse drar pedofil-kortet dessutom då det är sosse-Sverige som i allmänhet daltar mest med pedofiler sedan gammalt. Det är sosse-Sverige som drevat mot Dumpen.
De flesta som röstar oavsett vad ni röstar på (det gäller alltså dig lika mycket som det gäller högerblivna som förruttnar sina hjärnor till riks varje dag) har en mental ålder av cirka sju år. Att rösta är ungefär som att tro på jultomten, tandfen eller påskharen.