Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
1. Är det totalt över gränsen att ens överväga att åka dit?
Ja!
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
2. Har folk blivit så känsliga att man inte ens får visa intresse utan att klassas som psykopat?
Du antyder att du vet att folk uppfattar det som märkligt. Det handlar inte om känslighet utan om sociala normer.
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
3. Eller är det rimligt att vilja reconnecta med någon man faktiskt hade bra kontakt med, flera år senare?
Jo det är rimligt. Men livet tillåter inte det varje gång. Exempelvis när människor flyttar.
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
4. Hur långt hade ni själva gått för att återknyta kontakt med gamla vänner?
Inte längre än att morsa och fråga om den ville ta en öl i helgen om jag stötte på den på stan.
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
5. Är det “okej creepy” att planera ett spontant besök, eller blir det bara konstigt oavsett?
Nej det är inte okej. Det blir bara konstigt oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
– Hur mäter man egentligen gränsen för socialt acceptabelt beteende?
Det är svårt att förklara. De flesta känner av naturligt vart gränsen går.
Citat:
Ursprungligen postat av
VirtuellVerklighet
– Är det värre att riskera att verka creepy än att missa chansen för alltid?
Nej det är inte värt det.
Frågan jag ställer mig är varför du måste få kontakt med just denna gamla vän? Ni var ju inte ens nära vänner. De flesta människorna hittar nya lokala vänner när det flyttar. Om någon bekant jag umgicks med för länge sen hade plingat på min dörr och sagt att de åkt 3 timmar för att träffa mig hade jag klassat de som psykiskt sjuka och varit rädd för att de skulle agera utåtagerande mot mig. En normal människa gör bara inte så.