Citat:
Skulle jag, en av Trumps största kritiker, ens tro detta?
Du tycks anse att Trump är en fantastisk överbefälhavare trots hans störda personlighet och att hans skärpa och kapacitet gör honom till frälsaren för Mellanöstern och att de som är kritiska till hans krig ursäktar honom och därmed förminskar honom genom att hävda att han är lurad att starta kriget av Israel och den judiska lobbyn.
Sanningen är dock att Trump just p.g.a. sin totala undermålighet som ledare för världens mäktigaste stat är en fara för hela världen. Trumps och Israels krig mot Iran är ett kolossalt misstag som har alla förutsättningar att få alltmer katastrofala följder ju längre kriget pågår.
Om du vill förtydliga ditt knökiga inlägg så är du välkommen att förtydliga. Det kan behövas!
Sanningen är dock att Trump just p.g.a. sin totala undermålighet som ledare för världens mäktigaste stat är en fara för hela världen. Trumps och Israels krig mot Iran är ett kolossalt misstag som har alla förutsättningar att få alltmer katastrofala följder ju längre kriget pågår.
Om du vill förtydliga ditt knökiga inlägg så är du välkommen att förtydliga. Det kan behövas!
HAN inbillar sig DÄREMOT detta pga av sin grava narcissism.
HAN har positionerat ut rövslickare kring sig som göder hans störning och ger honom fria händer.
"Den övergripande instinkten att behandla Trump som en åskådare till hans presidentskap, snarare än dess arkitekt, hjälper till att belysa hur det hela hamnade här:
Under sin första mandatperiod avskedade Trump regelbundet höga tjänstemän för att de vägrade att följa hans nycker.
Tjänstemän i hans andra mandatperiod, oavsett om det är av självbevarelsedrift eller genuin politisk allians, verkar mycket mindre villiga att vara bärare av dåliga nyheter."
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump
Kritikerna i form av Carlson och Kelly och Ingragam gör helt klart bort sig.
Här är ytterligare en artikel om samma ämne.
Översatt av mig.
När Trump talade vid Saudi Future Investment Conference förra fredagen gav han ett perfekt exempel på vad han kallar "väven".
Det som kritiker uppfattar som obegränsat verbalt svammel är, enligt hans egen utsago, ett genialt broderi av en retorisk mosaik.
Medan han snurrade fram sina repliker förklarade krigstidspresidenten att iranierna ”måste öppna Trumpsundet – jag menar Hormuzsundet. Ursäkta mig, för – jag är så ledsen, ett sådant fruktansvärt misstag. De falska nyheterna kommer att säga att han 'av misstag sa' [skratt]..."
Trump "vävde" sen ihop det – från namnbyte av Mexikanska golfen innan han återgick till kriget.
"Skämtet" om att byta namn på Hormuzsundet uppenbarligen avsiktligt.
Men oavsett skämt eller en testballong, var det en idé, som retoriskt bekräftade att presidentens ego är upphovsmannen till detta krig.
Nu sitter superfansen som av olika anledningar motsätter sig kriget i en djup knipa.
Hur kunde denne ledare med en ekryggrad, okuvliga instinkter, djup kunskap och visdom göra ett sådant misstag?
Han blev vilseledd, förstås.
Om man tror att kriget är en katastrof, så har människorna runt Trump en viss skuld.
Men inte lika mycket som presidenten själv.
Om Trump vore som den senila "President Auto-Pen" som han framställer sin föregångare, då kanske dessa påståenden hade mer tyngd. Men det säger de inte. De säger att denna geniala halvgud blev lurad.
Den sista utvägen för Trumps försvarare är att hävda att beslutet att invadera Iran faktiskt var ett "svek".
Men för att detta ska vara sant måste den impulsive Trump, som vi har sett göra "väven" i ett decennium, vara mer annorlunda än den vävare som startade detta krig.
Och jag ser det helt enkelt inte.
https://thedispatch.com/article/why-maga-war-opponents-point-the-finger-at-everyone-but-trump/
Senast redigerad av develi 2026-04-02 kl. 14:45.
Senast redigerad av develi 2026-04-02 kl. 14:45.