2026-04-02, 08:49
  #1597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Polisen kanske inte heller hittat kroppen om inte G tagit en bild på paketet i vassen och skickat till M. Den är bra: ta en bild på liket i väskan och platsen där man dumpat det och spara i din egen mobil!
Jag trodde det var dagboksförfattarinnan M som tagit den bilden, men det var alltså G?
Tror nog polisen hittat detta ganska snart ändå mtp alla vittnen som sett det iögonfallande paret promenera omkring i området med ett iögonfallande "paket" med en svärm spyflugor omkring sig på en iögonfallande skrinda
Citera
2026-04-02, 08:52
  #1598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
M mådde nog inte särskilt bra innan hon kom till Sverige heller, hon sa själv att hon gjort 7 självmordsförsök tidigare.
Ja det var lite det jag menade förut om att hon kanske var skör eller har ngn diagnos redan innan hon träffade G och att han gjorde henne värre, inte tvärtom.
Hon verkar väldigt deppig i häktet också och vill knappt med ut på aktiviteter och när hon väl kommer ut på rast eller vad det heter så tittar hon in i väggen medan hon vandrar omkring. Förstås mår man dåligt av att vara instängd sådär och under så lång tid nu också. Extra jobbigt för en fågel som vill flyga jorden runt.
__________________
Senast redigerad av SthlmHolmes 2026-04-02 kl. 09:03.
Citera
2026-04-02, 09:01
  #1599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
2025-11-14 är en lägenhet på 2 rok borttagen och såld på booli, men vet inte om det är den?
Jo den är det nog. Ligger på vån7, lghtsnr 1704.. En förhörd granne bor i 1705 och enligt vittnet själv "som är till höger om Gs lägenhet"
Citera
2026-04-02, 09:09
  #1600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Har man gjort så många självmordsförsök utan att lyckas tror jag inte att man innerst inne vill dö, de som vill dö brukar se till att just inte misslyckas? Det kanske snarare handlar om tex panikångest i stunden men som snabbt går över? En suicidal person har väl knappast drömmar och mål och det verkar ju M ha? Stora drömmar och mål i livet? Det är ändå ett gott tecken även om jag kan tänka mig att det kanske ställer till det en aning på samma gång, om det inte blir som hon hoppats inom tidsramen?
...
Hur vi ser på henne är något helt annat än hon själv gör, och hur verkligheten faktiskt ser ut kan vara en helt annan sida dessutom?
Eftersom hennes familj och vänner inte förhörts och det blir därför svårt att ha uppfattning om henne? Tänker därför att häktespersonalen kommer vara de som kommer kunna ha den mest rättvisa bedömningen, för de ser henne och pratar med henne varje dag, jag hoppas att vi framöver får veta mer om hur hon fungerar där?
Jag håller med om att det inte går ihop att hon ena stunden vill ta livet av sig för att i nästa stund vilka resa jorden runt..tittar man på hennes IG så verkar hon inte vara suicidal, men SoMe förvränger ju oftast verkligenheten.

Varför har hennes föräldrar inte hörts gällande Ms bakgrund? Kan iaf inte hitta ngt förhör med dem.
Men mamman verkar ha fått Gs chefs telnr för hon skrev till henne omkring den 7/9 juli och verkade förstås orolig över vad som händer med M..
Citera
2026-04-02, 12:44
  #1601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag håller med om att det inte går ihop att hon ena stunden vill ta livet av sig för att i nästa stund vilka resa jorden runt..tittar man på hennes IG så verkar hon inte vara suicidal, men SoMe förvränger ju oftast verkligenheten.

Varför har hennes föräldrar inte hörts gällande Ms bakgrund? Kan iaf inte hitta ngt förhör med dem.
Men mamman verkar ha fått Gs chefs telnr för hon skrev till henne omkring den 7/9 juli och verkade förstås orolig över vad som händer med M..

Ja hon är ung och unga flickor kan vara dramatiska och växla i humör ganska kvickt när hormonerna studsar runt i kroppen? Men visst kan det ändå innebära att det finns en skörhet som påverkar som grädde på moset? Men efter allt som hänt så tror jag ändå det kan räcka för att få en ung kvinna att bli traumatisk?
Nä suicidal tror jag inte hon är, så troligtvis bara panikkänslor och panikångest som spökar mellan varven i svåra stunder? Alltså bara tankar som aldrig blivit något försök?

Därför hade det varit väldigt bra om föräldrar och vänner till G hade hörts, varför de inte gjort det är ju ganska märkligt, särskilt föräldrarna om de varit här, vilket jag faktiskt tror att de varit enligt vad jag uppfattade från fup?

Inte konstigt om hon är dämpad, allt som hänt går väl runt i huvudet på henne, måste varit intensivt och hon behöver nog lugn och ro och smälta det hon upplevt?
Ja hur ska hon må av att sitta inspärrad när hon är van vid att flyga jorden runt, det är väl när verkligheten om G sjunker in, som hon antagligen kommer må som sämst, jag tror inte hon förstått att allt var lögner och luftslott än? Att då sitta i fängelse pga att ha blivit lurad att tycka synd om G och därför begått ett så vidrigt grovt brott som mord på någon hon trott är en förövare - för hans skull och för att han ska få frid för något han tutat i henne att tro på? Kan ett luftslott av lögner bli större än såhär, hur landar man i det, blir hon fullständigt galen? Är hon inte galen innan kanske hon blir det då?

Det skulle vara tungt för vem som helst tror jag? Såvida hon inte är fullkomligt naiv, vem vet hissen kanske aldrig kommer gå ända upp?
Citera
2026-04-02, 12:50
  #1602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jo den är det nog. Ligger på vån7, lghtsnr 1704.. En förhörd granne bor i 1705 och enligt vittnet själv "som är till höger om Gs lägenhet"

Ja är den såld så bör det väl vara den? Fast varför skulle de inte vilja bli av med den kvickt, den medför ju bara hemska minnen för anhöriga skulle jag tro? Kan inte tänka mig de ville sätta sin fot där faktiskt?
Citera
2026-04-02, 17:32
  #1603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jo den är det nog. Ligger på vån7, lghtsnr 1704.. En förhörd granne bor i 1705 och enligt vittnet själv "som är till höger om Gs lägenhet"

Korrekt, i FUP kan man se Gs adress och där står det lgh 1704.
Citera
2026-04-02, 23:42
  #1604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Har man gjort så många självmordsförsök utan att lyckas tror jag inte att man innerst inne vill dö, de som vill dö brukar se till att just inte misslyckas? Det kanske snarare handlar om tex panikångest i stunden men som snabbt går över? En suicidal person har väl knappast drömmar och mål och det verkar ju M ha? Stora drömmar och mål i livet? Det är ändå ett gott tecken även om jag kan tänka mig att det kanske ställer till det en aning på samma gång, om det inte blir som hon hoppats inom tidsramen?
Vet inte hur många artiklar man kunnat läsa i media i många år att unga och unga vuxna mår allt sämre, kan det möjligtvis vara ett globalt problem? Stressen och pressen är högre på unga idag än för 25-30 år sedan? De har vuxit upp i en miljö som kantas av oroligheter i ett samhället som blivit stökigare, då kommer inte problemen inifrån utan påverkan utifrån som orsak? Hur detta kommer påverka framtiden vågar man knappt tänka på, och det blir väl en aning off t i den här tråden så det ska vi inte prata om här?
Tror vidare att jag läst att det skrivs ut mer psykofarmaka än tidigare hos oss, kanske det ändå avgör att suicidantal minskat i Sverige åtminstone? Kan det här vara ett globalt problem att unga mår allt sämre?
Hur suicidantal och den psykiska ohälsan ser ut i Indien vet jag inte, och inte heller om det finns samma hjälp att få där som här, eller om det skrivs ut psykofarmaka där? Vad de har för möjligheter att få hjälp och må bra, speglar ju ofta samhället i stort? Indien är ju inte direkt känt för att vara snälla mot flickor, våldtäkter sker tom på öppna gator och minns jag inte fel läste jag för några år sedan om en kvinna som blev våldtagen på en buss? Jag tror inte kvinnor i Indien har samma värde som här, såklart det också måste påverka hur unga flickor ser på sig själva i Indien? Så ur ett socialpsykologiskt perspektiv så framstår kanske M som väldigt normal i sina egna ögon, alltså inget som sticker ut, men det är vad jag tror?
Hur vi ser på henne är något helt annat än hon själv gör, och hur verkligheten faktiskt ser ut kan vara en helt annan sida dessutom?
Eftersom hennes familj och vänner inte förhörts och det blir därför svårt att ha uppfattning om henne? Tänker därför att häktespersonalen kommer vara de som kommer kunna ha den mest rättvisa bedömningen, för de ser henne och pratar med henne varje dag, jag hoppas att vi framöver får veta mer om hur hon fungerar där?

Stod det inte även i FUP att M ett tag suttit isolerad på grund av självmordsrisk i häktet? Eller var det G, eller båda? Minns inte. Jag hoppas de får det stöd de behöver där även fast de har gjort hemska saker, det ligger väl i personalens intresse att de häktade ska må så bra som möjligt för att kunna prestera på förhören, så det inte drar ut på tiden. Det framkom under vissa förhör att G samtalade och fick stöd av en häktespräst. Om man är troende vet jag inte vad man får för stöd av en präst om man erkänt att man styckat sin mor. Och om man inte är troende är det troligtvis ingen större hjälp i den situationen heller.
Citera
2026-04-02, 23:44
  #1605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag trodde det var dagboksförfattarinnan M som tagit den bilden, men det var alltså G?
Tror nog polisen hittat detta ganska snart ändå mtp alla vittnen som sett det iögonfallande paret promenera omkring i området med ett iögonfallande "paket" med en svärm spyflugor omkring sig på en iögonfallande skrinda

Som jag förstod det i ett förhör i FUP så gick G tillbaka till vassen för att kolla läget. Han tog då en bild av kassen och skickade till M för att visa att det fortfarande såg ok ut, att den låg kvar.
Citera
2026-04-02, 23:49
  #1606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag håller med om att det inte går ihop att hon ena stunden vill ta livet av sig för att i nästa stund vilka resa jorden runt..tittar man på hennes IG så verkar hon inte vara suicidal, men SoMe förvränger ju oftast verkligenheten.

Varför har hennes föräldrar inte hörts gällande Ms bakgrund? Kan iaf inte hitta ngt förhör med dem.
Men mamman verkar ha fått Gs chefs telnr för hon skrev till henne omkring den 7/9 juli och verkade förstås orolig över vad som händer med M..

Ja mycket märkligt att de inte lyft luren för att tala med M:s mamma, det skulle ju stått i FUP:en isåfall? Hon är väl den som känner M bäst. Och jag har inte läst något om att mamman flugit till Sverige för att besöka M heller. Det är ju väldigt märkligt, det kan ju inte vara någon kostnadsfråga. Oavsett vad M har gjort så är hon ju väldigt ung och mamman vet väl inte om hon är oskyldig eller inte.
Citera
2026-04-02, 23:52
  #1607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja hon är ung och unga flickor kan vara dramatiska och växla i humör ganska kvickt när hormonerna studsar runt i kroppen? Men visst kan det ändå innebära att det finns en skörhet som påverkar som grädde på moset? Men efter allt som hänt så tror jag ändå det kan räcka för att få en ung kvinna att bli traumatisk?
Nä suicidal tror jag inte hon är, så troligtvis bara panikkänslor och panikångest som spökar mellan varven i svåra stunder? Alltså bara tankar som aldrig blivit något försök?

Därför hade det varit väldigt bra om föräldrar och vänner till G hade hörts, varför de inte gjort det är ju ganska märkligt, särskilt föräldrarna om de varit här, vilket jag faktiskt tror att de varit enligt vad jag uppfattade från fup?

Inte konstigt om hon är dämpad, allt som hänt går väl runt i huvudet på henne, måste varit intensivt och hon behöver nog lugn och ro och smälta det hon upplevt?
Ja hur ska hon må av att sitta inspärrad när hon är van vid att flyga jorden runt, det är väl när verkligheten om G sjunker in, som hon antagligen kommer må som sämst, jag tror inte hon förstått att allt var lögner och luftslott än? Att då sitta i fängelse pga att ha blivit lurad att tycka synd om G och därför begått ett så vidrigt grovt brott som mord på någon hon trott är en förövare - för hans skull och för att han ska få frid för något han tutat i henne att tro på? Kan ett luftslott av lögner bli större än såhär, hur landar man i det, blir hon fullständigt galen? Är hon inte galen innan kanske hon blir det då?

Det skulle vara tungt för vem som helst tror jag? Såvida hon inte är fullkomligt naiv, vem vet hissen kanske aldrig kommer gå ända upp?

Har hon haft besök av föräldrarna, det har jag missat?
Citera
2026-04-02, 23:53
  #1608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja är den såld så bör det väl vara den? Fast varför skulle de inte vilja bli av med den kvickt, den medför ju bara hemska minnen för anhöriga skulle jag tro? Kan inte tänka mig de ville sätta sin fot där faktiskt?

VEM vill BO där?!🙀🙀🙀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in