2026-04-01, 16:58
Medlem
Edit: Jag hittade detta i förhör med en fångvaktare:
Kriminalvårdaren har sett bilder på paret tillsammans inne i M:s cell och hon vet att kvinnan även gjort en hemställan om att få upp sin vigselring.
M har bilder på G i sin säll och saknar även sin vigselring. Kanske kärleken ändå spirar hos M?
[/quote]

Finns det inte fördelar med att vittna mot den man är gift med? Att man inte behöver svara på alla frågor tex?
Senast redigerad av PeterPelikan66 2026-04-01 kl. 17:08.
Citera
2026-04-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Edit: Jag hittade detta i förhör med en fångvaktare:
Kriminalvårdaren har sett bilder på paret tillsammans inne i M:s cell och hon vet att kvinnan även gjort en hemställan om att få upp sin vigselring.
M har bilder på G i sin säll och saknar även sin vigselring. Kanske kärleken ändå spirar hos M?

Finns det inte fördelar med att vittna mot den man är gift med? Att man inte behöver svara på alla frågor tex?
[/quote]

Fast nu är de ju medbrottslingar i samma brott båda två, då kan man ju knappast åberopa att man inte vill vittna mot en partner?
Citera
2026-04-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Du kan givetvis ha rätt, M kan ha eh störning eller en sårbarhet som gör henne mer utsatt och lättlurad? Men M beteende kan ju också enbart bero på trauman, att bli playad av en manipulator på så hög nivå som hon blev, (och då lägga till att hon är ganska ung och har kanske inte mycket erfarenhet eller kunskap, för att hon ens kunna tänka tanken att hon blir lurad?) bör väl få ganska stora konsekvenser i beteendet?
Önskar att vi visste mer om henne men vi får nog vänta på faktan efter domen?
Ja jag tror också G är farlig, han framstår som den lugna av dom två, men i de lugnaste vatten och jag litar mer på en som skriver och pratar, även om det stundtals verkar hysteriskt och panikslaget, än en som svamlar och spelar dum för att slippa svara och vinna tid? Han gick metodiskt tillväga när han hetsade M och A mot varandra, förmodligen mådde han jättebra av att projicera sin ilska mot dom båda, på varandra? Kanske stod M ovetandes på mordlistan också eftersom hennes familj hade pengar, helt omöjligt är det väl inte alla fall? Och ingen vet nog vad som rör sig i G tankar när han kunde få så många att hata sina föräldrar och M, för hans vänner fick väl bara höra om negativa och destruktiva sidor om M?

Ja jag tror också att G ogillade sin mamma långt innan han mötte M, tyvärr!
Jag tycker det är konstigt att A inte tog G till en läkare när han behandlade henne så illa, och utnyttjade henne förmodligen under lång tid ekonomiskt? Sen den uppgiften att A skrev ut benzo till G, var det en lögn eller stämde det? I så fall kan det ju varit så att A ändå förstod att något var fel men att G vägrade göra en utredning, eller ännu värre, att G lurades så mycket att hon visste att han skulle luras under en utredning också?
A var ju läkare så hon bör ju ändå nånstans förstått men hon såg väl också G fina bra sidor, annars hade han ju inte lyckats lura henne heller? Vad han har för diagnos mmm..han kanske har flera?

Jo jag tror M var kär och är fortfarande, hon håller fast vid den känsla hon fick från honom från början och inbillar sig säkert att han kommer må bra nu efter mordet, att han fått frid i sitt sinne när hans förövare är borta? Jag tror att hon köpt hans sagor fullständigt tyvärr, om hon en dag får kunskap får hon nog en chock när hon väl ser tillbaka på allt hur bilden förändras utifrån andra perspektiv? Men det är bara vad jag tror, man kan ju inte se in i framtiden och det är kanske tur på sätt å vis? Kanske blir det ändå kärleken till G som får henne att orka med ett fängelsestraff? Annars blir hon kanske galen på riktigt om hon förstår? Hittills lär hon ju inte insett något, hon har satt upp bilder på G i sin cell? M är kär i G annars hade hon väl inte satt upp foton på honom? Hon har även bett om att få vigselringen? Det säger ganska mycket, särskilt hur naiv hon måste vara?
Ja, igår kväll läste jag förhöret med häktespersonal och det där om bilderna i cellen samt vigselringen och blev lite fundersam. Kanske hon ändå är kär i G. Begriper inte hur hon kan vara kär i den golvmoppen och med den slappa och manipulativa personligheten.
Konstigt också att hon skrev brevet de hittade i cellen på engelska och inte Hindi. Häktespersonalen tänkte säkerligen inte ens i banorna att någon skriver en bekännelse så troligen hade inte de brytt sig vidare ifall brevet varit på Hindi. Eller skrev hon medvetet på engelska just av den anledningen att de skulle förstå vad hon skrivit? Hon kanske försöker komma undan gällande det grövsta brottet. För hon hade bl.a skrivit att det var G som ville se A död och något typ "gärna huvudlös". Kanske ett sätt för henne att lägga värsta skulden på G?

Gällande Benzo så vet jag varken ut eller in. Enligt G så skrev C ut dessa till A och i något meddelande (hittar ej på bilden) anklagade G A för att hon lät honom hämta ut sina egna för att ge till henne eftersom hon hämtat ut max åt sig själv, förstod jag det som. Så båda verkar ha gått på dessa?

Tycker också det är konstigt att A inte lyckats bättre med G, mtp hennes yrke, men kan vara begripligt ifall han är psykopat/narcissist. Vissa är ju hopplösa. Och som du skrev kanske hon förstod att han skulle dupera läkaren? Men någon skrev här att G faktiskt varit hos någon som ansåg G vara intelligent?

Enligt kompisen D har G sagt sig sakna känslor och trodde sig vara sociopat (vet inte om Gs ordval varit just sociopat eller psykopat dock) och Gs syster har sagt att G inte visat några känslor, bara lite snyftande (säkert fejk) när deras älskade hund avled. D ansåg också det vara Ms och As fel att det gått som det gjort med G.

Ja, M är ju väldigt ung faktiskt och sårbar för manipulation. Om hon var konstig innan har hon säkerligen blivit mycket värre ihop med G. Han fick väl henne att börja med droger också? Och sen kom viftande med knivar som ett brev på posten. Till skillnad mot andra här anser jag inte att M är särskilt manipulativ, utan tvärtom väldigt utåtagerande, henne vet man lite mer var man har. Hon verkar inte varit särskilt manipulativ i häktet heller. Medan G skapar drama och får folk emot varandra. Han höll sig också metodisk när han anmälde sin mamma försvunnen.
Citera
2026-04-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De har dessutom kommit fram med flera olika planer att mörda A:

- Droga henne med olika preparat och strypa henne med en kudde så försiktigt att obduktionen inte skulle kunna visa detta. Något internet visste att var i det närmaste omöjligt.

- Hyra en hitman som skulle mörda henne.
- Slå henne i huvudet med en sten i skogen. Promenader togs för att välja ut ett lämpligt skogsparti.
- Förgifta henne med en överdos av droger från bland annat Darknet.

Märkligt nog var att knivhugga henne inte en av planerna, så att det var oplanerat håller jag med om. Jag tror också de var inne i någon psykos eller höga när det hände.

Edit: Det går väl knappast att planera ett mord på ett sämre sätt än detta? Om man skrev denna mordhistoria i ett manus och skickade in till ett förlag skulle det komma tillbaka refuserat med vändande post.

Det verkar som om de planerat olika sätt att mörda A och också förgiftat henne flera gånger. När inget fungerade har M (tror jag åtminstone) huggit A med kniven. M har en lång historia av att vifta med knivar och hota att skada sig själv och andra.
Däremot en bok med delar av berättelsen i J. J0nass0n-anda skulle nog gå hem.

Citat:
Och att de inte orkade lyfta upp liket på skrindan utan bad en person i närheten om hjälp! De är som två barn!! De har ju träffat på hur många människor som helst på vägen från lägenheten som dessutom har tilltalat dem, tills de lyckades dumpa paketet i vattnet. Filmade hann de också bli på vägen. 🙈🙈🙈
Ja alltså, det finns ju barn som planerat mord bättre, vilket förstås är hemskt, men dessa två är ju som kling och klang nästan, fast brottslingar istf poliser.

Citat:
Ja tyvärr verkar vinden gjort att hon inte kände lukten. Hennes hund gjorde dock det.

M sa till damen att det var rutten mat på kärran och damen talade om för G och M att det var ett miljöbrott att dumpa dålig mat i vattnet.

Damen fick till och med G och M att dra kärran till en annan dumpningsplats.
...
Damen tänker att det är som sagt märkligt att släpa runt på rutten mat på en kärra.
Ja mycket märkligt beteende med den där skrindan. Hade hon känt stanken (inte doften som vissa säger i förhör) hade hon nog ringt polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Hahaha och som barnaby men vi försöker dölja det lite grann? M och G ju betett sig som om de är med i en tragikomisk galghumor emellanåt, tyvärr. Typ engelsk bisarr humor och hur många ggr har man inte tänkt att, nä det här är inte möjligt liksom? Så Träskgustav kommer nog ingen glömma bort någonsin?
Ja exakt så. Nej detta fall lär iaf inte jag glömma. Bilden av när de står med skrindan med ett huvudlöst lik på ute på gatan och dividerar om åt vilket håll de ska gå har etsats sig fast i mitt sinne.

Det tragiska är ju också att polisen aldrig hittade huvudet. Och det hade ju G kunnat hjälpt till med ifall han börjat prata istf svamla de första förhören. Det kan förstås varit försent mtp att han gjorde sig av med det i någon avfallshantering?, men då hade det iaf funnits en rimlig chans att kunna hitta det.
Citera
2026-04-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ja, igår kväll läste jag förhöret med häktespersonal och det där om bilderna i cellen samt vigselringen och blev lite fundersam. Kanske hon ändå är kär i G. Begriper inte hur hon kan vara kär i den golvmoppen och med den slappa och manipulativa personligheten.
Konstigt också att hon skrev brevet de hittade i cellen på engelska och inte Hindi. Häktespersonalen tänkte säkerligen inte ens i banorna att någon skriver en bekännelse så troligen hade inte de brytt sig vidare ifall brevet varit på Hindi. Eller skrev hon medvetet på engelska just av den anledningen att de skulle förstå vad hon skrivit? Hon kanske försöker komma undan gällande det grövsta brottet. För hon hade bl.a skrivit att det var G som ville se A död och något typ "gärna huvudlös". Kanske ett sätt för henne att lägga värsta skulden på G?

Gällande Benzo så vet jag varken ut eller in. Enligt G så skrev C ut dessa till A och i något meddelande (hittar ej på bilden) anklagade G A för att hon lät honom hämta ut sina egna för att ge till henne eftersom hon hämtat ut max åt sig själv, förstod jag det som. Så båda verkar ha gått på dessa?

Tycker också det är konstigt att A inte lyckats bättre med G, mtp hennes yrke, men kan vara begripligt ifall han är psykopat/narcissist. Vissa är ju hopplösa. Och som du skrev kanske hon förstod att han skulle dupera läkaren? Men någon skrev här att G faktiskt varit hos någon som ansåg G vara intelligent?

Enligt kompisen D har G sagt sig sakna känslor och trodde sig vara sociopat (vet inte om Gs ordval varit just sociopat eller psykopat dock) och Gs syster har sagt att G inte visat några känslor, bara lite snyftande (säkert fejk) när deras älskade hund avled. D ansåg också det vara Ms och As fel att det gått som det gjort med G.

Ja, M är ju väldigt ung faktiskt och sårbar för manipulation. Om hon var konstig innan har hon säkerligen blivit mycket värre ihop med G. Han fick väl henne att börja med droger också? Och sen kom viftande med knivar som ett brev på posten. Till skillnad mot andra här anser jag inte att M är särskilt manipulativ, utan tvärtom väldigt utåtagerande, henne vet man lite mer var man har. Hon verkar inte varit särskilt manipulativ i häktet heller. Medan G skapar drama och får folk emot varandra. Han höll sig också metodisk när han anmälde sin mamma försvunnen.

Ja G verkar duktig på att styra dupera manipulera? Vad hans vänner sagt att G sagt, tar jag därför med en nypa salt då jag tror att han lurat i dom en massa lögner?
Ja G fick M att börja röka hasch tror jag det var, enligt G vänner, enligt vännerna fick han alla att börja med droger, det kanske ligger någon sanning i det, såvida uppgiften inte kommer från G från första början?
M viftande med knivar, skulle hoppa från ett fönster osv, kommer de uppgifterna från bara G, eller fler? En manipulerad person kan ju förvisso bli väldigt deprimerad och grubblande tänker jag, ksn de möjligtvis drabbas av panikångest och bli utåtagerande också, kanske rentav psykotiskt beteende?

Jag är inte ett dugg förvånad över att M verkar lugnare i häktet, nä särskilt manilukativ är hon nog inte, möjligtvis lite dramatiskt skärrad men det ör väl inte särskilt konstigt med allt som hänt, och att G inte kan dölja sitt rätta jag i häktet det säger precis allt som behövs för att förstå vem som dragit i trådarna som om varenda människa i hans närhet är marionettdockor för honom att styra?

Är G en psykopat så är han kanske väldigt charmig när han vill vara det? I så fall är det ju inget konstigt att M blev kär i G?
Jag tror inte det kommer gå över heller, nu ärvde det enda hon kan hålla fast vid, som hon har att se fram emot tror jag? Men om hon en dag faktiskt förstår hur G gjorde, alla lögner om A och hur han hetsade dom mot varandra, så kanske hon förstår att hon inte känner G alls, att den killen hon blev kär i har en annan avsikt med saker än han säger och vad hon då dessutom tror?
Och fortsätter G som han gör i häktet även sen i fängelset så kanske hon till sist ändå inser? Hur hon kommer må den dagen, det återstår att se men jag tror att hennes värld kommer förändras radikalt? Allt hon trott på, alla drömmar kommer försvinna liksom i en och samma sekund, då kommer hon förstå hur hon drev på G med uppmaningar att döda A få ett annat ljus, jag tror inte att hon kommer må så bra då, att hon stöttat och hjälpa en störd manipulativ människa som hon älskat och litat på, som hon sett som offer, det är två olika sidor som hon inte ser nu?

Med tanke på det hon skrivit i häktet, jag tror hon är van vid att både skriva och prata på engelska, så är nog lika naturligt för henne som hindi? Men ville hon inte att någon ska förstå så kunde hon givetvis ha skrivit på hindi men jag tror hon bara är väldigt spontan och skriver av sig hur hon tänker och känner, men vem vet? Det kanske kommer fram en manipulativ sida hos henne också som vi totalt missat?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-04-01 kl. 19:10.
Citera
2026-04-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ja att bloda ned den fina nya soffan som det tilltänkta mordoffret G:s biologiska pappa hade hjälpt till att montera ihop var inget bra drag. Blodet gick inte att tvätta bort och de fick betala för att få soffan bortkörd.

Jag tror att det är allmänt vedertaget att det är dumt att elda på nyinlagd parkett också?

Någon skrev i tråden att lägenheten har sålts? Är det så? Bytte man golv innan man sålde den eller hur går sånt till?
En lägenhet på den adressen är såld i februari i år men ligger på bv. Hittar ingen info om ngn ytterligare såld lägenhet där.
Citera
2026-04-01, 22:22
Medlem
Citat:
En lägenhet på den adressen är såld i februari i år men ligger på bv. Hittar ingen info om ngn ytterligare såld lägenhet där.

2025-11-14 är en lägenhet på 2 rok borttagen och såld på booli, men vet inte om det är den?
Citera
2026-04-01, 23:15
Medlem
Citat:

M mådde nog inte särskilt bra innan hon kom till Sverige heller, hon sa själv att hon gjort 7 självmordsförsök tidigare.
Citera
2026-04-01, 23:18
Medlem
Citat:
Däremot en bok med delar av berättelsen i J. J0nass0n-anda skulle nog gå hem.

Ja alltså, det finns ju barn som planerat mord bättre, vilket förstås är hemskt, men dessa två är ju som kling och klang nästan, fast brottslingar istf poliser.

Ja mycket märkligt beteende med den där skrindan. Hade hon känt stanken (inte doften som vissa säger i förhör) hade hon nog ringt polisen.

Ja exakt så. Nej detta fall lär iaf inte jag glömma. Bilden av när de står med skrindan med ett huvudlöst lik på ute på gatan och dividerar om åt vilket håll de ska gå har etsats sig fast i mitt sinne.

Det tragiska är ju också att polisen aldrig hittade huvudet. Och det hade ju G kunnat hjälpt till med ifall han börjat prata istf svamla de första förhören. Det kan förstås varit försent mtp att han gjorde sig av med det i någon avfallshantering?, men då hade det iaf funnits en rimlig chans att kunna hitta det.

Polisen kanske inte heller hittat kroppen om inte G tagit en bild på paketet i vassen och skickat till M. Den är bra: ta en bild på liket i väskan och platsen där man dumpat det och spara i din egen mobil!
Citera
2026-04-01, 23:22
Medlem
Citat:

Behåller man inte en lägenhet tills dom är fastslagen vid mord? Man kanske behöver dubbelkolla nåt på plats under rättegången tex?
Citera
2026-04-02, 07:43
Medlem
Citat:
M mådde nog inte särskilt bra innan hon kom till Sverige heller, hon sa själv att hon gjort 7 självmordsförsök tidigare.

Har man gjort så många självmordsförsök utan att lyckas tror jag inte att man innerst inne vill dö, de som vill dö brukar se till att just inte misslyckas? Det kanske snarare handlar om tex panikångest i stunden men som snabbt går över? En suicidal person har väl knappast drömmar och mål och det verkar ju M ha? Stora drömmar och mål i livet? Det är ändå ett gott tecken även om jag kan tänka mig att det kanske ställer till det en aning på samma gång, om det inte blir som hon hoppats inom tidsramen?
Vet inte hur många artiklar man kunnat läsa i media i många år att unga och unga vuxna mår allt sämre, kan det möjligtvis vara ett globalt problem? Stressen och pressen är högre på unga idag än för 25-30 år sedan? De har vuxit upp i en miljö som kantas av oroligheter i ett samhället som blivit stökigare, då kommer inte problemen inifrån utan påverkan utifrån som orsak? Hur detta kommer påverka framtiden vågar man knappt tänka på, och det blir väl en aning off t i den här tråden så det ska vi inte prata om här?
Tror vidare att jag läst att det skrivs ut mer psykofarmaka än tidigare hos oss, kanske det ändå avgör att suicidantal minskat i Sverige åtminstone? Kan det här vara ett globalt problem att unga mår allt sämre?
Hur suicidantal och den psykiska ohälsan ser ut i Indien vet jag inte, och inte heller om det finns samma hjälp att få där som här, eller om det skrivs ut psykofarmaka där? Vad de har för möjligheter att få hjälp och må bra, speglar ju ofta samhället i stort? Indien är ju inte direkt känt för att vara snälla mot flickor, våldtäkter sker tom på öppna gator och minns jag inte fel läste jag för några år sedan om en kvinna som blev våldtagen på en buss? Jag tror inte kvinnor i Indien har samma värde som här, såklart det också måste påverka hur unga flickor ser på sig själva i Indien? Så ur ett socialpsykologiskt perspektiv så framstår kanske M som väldigt normal i sina egna ögon, alltså inget som sticker ut, men det är vad jag tror?
Hur vi ser på henne är något helt annat än hon själv gör, och hur verkligheten faktiskt ser ut kan vara en helt annan sida dessutom?
Eftersom hennes familj och vänner inte förhörts och det blir därför svårt att ha uppfattning om henne? Tänker därför att häktespersonalen kommer vara de som kommer kunna ha den mest rättvisa bedömningen, för de ser henne och pratar med henne varje dag, jag hoppas att vi framöver får veta mer om hur hon fungerar där?
Citera
2026-04-02, 08:45
Medlem
Citat:
Behåller man inte en lägenhet tills dom är fastslagen vid mord? Man kanske behöver dubbelkolla nåt på plats under rättegången tex?
Jag håller med dig i sak men kan ingenting om såna saker. Men ett exempel är att stugan som Rönninge-mördaren hyrde tydligen var ute för uthyrning igen kort tid efter mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in