Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmHolmes
Ja, igår kväll läste jag förhöret med häktespersonal och det där om bilderna i cellen samt vigselringen och blev lite fundersam. Kanske hon ändå är kär i G. Begriper inte hur hon kan vara kär i den golvmoppen och med den slappa och manipulativa personligheten.
Konstigt också att hon skrev brevet de hittade i cellen på engelska och inte Hindi. Häktespersonalen tänkte säkerligen inte ens i banorna att någon skriver en bekännelse så troligen hade inte de brytt sig vidare ifall brevet varit på Hindi. Eller skrev hon medvetet på engelska just av den anledningen att de skulle förstå vad hon skrivit? Hon kanske försöker komma undan gällande det grövsta brottet. För hon hade bl.a skrivit att det var G som ville se A död och något typ "gärna huvudlös". Kanske ett sätt för henne att lägga värsta skulden på G?
Gällande Benzo så vet jag varken ut eller in. Enligt G så skrev C ut dessa till A och i något meddelande (hittar ej på bilden) anklagade G A för att hon lät honom hämta ut sina egna för att ge till henne eftersom hon hämtat ut max åt sig själv, förstod jag det som. Så båda verkar ha gått på dessa?
Tycker också det är konstigt att A inte lyckats bättre med G, mtp hennes yrke, men kan vara begripligt ifall han är psykopat/narcissist. Vissa är ju hopplösa. Och som du skrev kanske hon förstod att han skulle dupera läkaren? Men någon skrev här att G faktiskt varit hos någon som ansåg G vara intelligent?
Enligt kompisen D har G sagt sig sakna känslor och trodde sig vara sociopat (vet inte om Gs ordval varit just sociopat eller psykopat dock) och Gs syster har sagt att G inte visat några känslor, bara lite snyftande (säkert fejk) när deras älskade hund avled. D ansåg också det vara Ms och As fel att det gått som det gjort med G.
Ja, M är ju väldigt ung faktiskt och sårbar för manipulation. Om hon var konstig innan har hon säkerligen blivit mycket värre ihop med G. Han fick väl henne att börja med droger också? Och sen kom viftande med knivar som ett brev på posten. Till skillnad mot andra här anser jag inte att M är särskilt manipulativ, utan tvärtom väldigt utåtagerande, henne vet man lite mer var man har. Hon verkar inte varit särskilt manipulativ i häktet heller. Medan G skapar drama och får folk emot varandra. Han höll sig också metodisk när han anmälde sin mamma försvunnen.
Ja G verkar duktig på att styra dupera manipulera? Vad hans vänner sagt att G sagt, tar jag därför med en nypa salt då jag tror att han lurat i dom en massa lögner?
Ja G fick M att börja röka hasch tror jag det var, enligt G vänner, enligt vännerna fick han alla att börja med droger, det kanske ligger någon sanning i det, såvida uppgiften inte kommer från G från första början?
M viftande med knivar, skulle hoppa från ett fönster osv, kommer de uppgifterna från bara G, eller fler? En manipulerad person kan ju förvisso bli väldigt deprimerad och grubblande tänker jag, ksn de möjligtvis drabbas av panikångest och bli utåtagerande också, kanske rentav psykotiskt beteende?
Jag är inte ett dugg förvånad över att M verkar lugnare i häktet, nä särskilt manilukativ är hon nog inte, möjligtvis lite dramatiskt skärrad men det ör väl inte särskilt konstigt med allt som hänt, och att G inte kan dölja sitt rätta jag i häktet det säger precis allt som behövs för att förstå vem som dragit i trådarna som om varenda människa i hans närhet är marionettdockor för honom att styra?
Är G en psykopat så är han kanske väldigt charmig när han vill vara det? I så fall är det ju inget konstigt att M blev kär i G?
Jag tror inte det kommer gå över heller, nu ärvde det enda hon kan hålla fast vid, som hon har att se fram emot tror jag? Men om hon en dag faktiskt förstår hur G gjorde, alla lögner om A och hur han hetsade dom mot varandra, så kanske hon förstår att hon inte känner G alls, att den killen hon blev kär i har en annan avsikt med saker än han säger och vad hon då dessutom tror?
Och fortsätter G som han gör i häktet även sen i fängelset så kanske hon till sist ändå inser? Hur hon kommer må den dagen, det återstår att se men jag tror att hennes värld kommer förändras radikalt? Allt hon trott på, alla drömmar kommer försvinna liksom i en och samma sekund, då kommer hon förstå hur hon drev på G med uppmaningar att döda A få ett annat ljus, jag tror inte att hon kommer må så bra då, att hon stöttat och hjälpa en störd manipulativ människa som hon älskat och litat på, som hon sett som offer, det är två olika sidor som hon inte ser nu?
Med tanke på det hon skrivit i häktet, jag tror hon är van vid att både skriva och prata på engelska, så är nog lika naturligt för henne som hindi? Men ville hon inte att någon ska förstå så kunde hon givetvis ha skrivit på hindi men jag tror hon bara är väldigt spontan och skriver av sig hur hon tänker och känner, men vem vet? Det kanske kommer fram en manipulativ sida hos henne också som vi totalt missat?