2026-04-01, 12:50
  #1573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja kanske har jag lite rätt, vi får nog veta framöver hur all denna röra hänger ihop i slutändan? Hade velat vara där på rättegången och höra dom, men jag väntar på ljudfilerna jag med, men har ingen aning om när de kommer?

Enligt Attunda Tingsrätt blir dom och ljudfiler publicerade samtidigt.

Rättegången pågår fortfarande, försvarets slutplädering återstår. Den hålls efter påskhelgen.
Lokaltidningen mitti.se hade en artikel idag, 2026-04-01



Sökordet är Träskmordet…👀

https://www.mitti.se/nyheter/misstankta-for-traskmordet-kan-fa-livstids-fangelse-6.3.354577.38f6197717
Citera
2026-04-01, 14:24
  #1574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon höll väl i kniven då hon har skador på handen så jag anser inte bara att hon medverkat utan att hon är utföraren. Sedan har ju A ropat på hjälp till sonen det tyder på att han inte var den som högg. Det här är alltså bara vad jag tror efter ha läst er rapportering här.

Jag vet inte hur det ens är möjligt att man får skador på sig själv om man hugger någon med kniv? Var skadorna uppe på händerna eller i handflatorna på M?
Citera
2026-04-01, 14:37
  #1575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ja, låt oss istället hålla med om att "formeln" G plus M ger ett dödligt resultat! Det är som att kombinera en syra med en bas.

(Google Translate fra dansk til svensk)

Absolut den kombon är inget bra, men risken finns att de båda kommer ut en dag och fortsätter där de slutade, som om ingenting hänt?
Citera
2026-04-01, 14:56
  #1576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Enligt Attunda Tingsrätt blir dom och ljudfiler publicerade samtidigt.

Rättegången pågår fortfarande, försvarets slutplädering återstår. Den hålls efter påskhelgen.
Lokaltidningen mitti.se hade en artikel idag, 2026-04-01



Sökordet är Träskmordet…👀

https://www.mitti.se/nyheter/misstankta-for-traskmordet-kan-fa-livstids-fangelse-6.3.354577.38f6197717

Får de livstid typ 20 år är det förvisso bra, men jag tycker ju att G borde få förvaring och M vård?
Får hon sitta i fängelse här eller blir hon skickad till hemlandet direkt efter dom?
Träskmordet är passande med tanke på att G trampat runt i gyttja alldeles för länge och pratat dynga, att tom offerkoftan förmodligen stinker
Citera
2026-04-01, 15:20
  #1577
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag vet inte hur det ens är möjligt att man får skador på sig själv om man hugger någon med kniv? Var skadorna uppe på händerna eller i handflatorna på M?
Därför att handen kan glida ner från skaftet till bladet. Det är ju hårt motstånd.
Citera
2026-04-01, 15:42
  #1578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Därför att handen kan glida ner från skaftet till bladet. Det är ju hårt motstånd.

Jo men vad jag förstod var väl skadorna ovanpå händerna? Vad visade bilderna för skador?
Citera
2026-04-01, 15:57
  #1579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jo men vad jag förstod var väl skadorna ovanpå händerna? Vad visade bilderna för skador?
Bilden visar Ms högerhand med handflatan uppåt. Hon har plåster på lillfinger, ringfinger samt långfinger. Sen tre st större plåster varav 2 sitter på handflatan nedanför lillfingret och så ett strax nedanför dessa sitter på armen, någon cm från handleden. Troligen har kniven sluntit av svett och blod medan hon högg. Och skador på just dessa ställen verkar ju stämma överens med att man huggit någon och sluntit med kniven.
Citera
2026-04-01, 15:59
  #1580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Får de livstid typ 20 år är det förvisso bra, men jag tycker ju att G borde få förvaring och M vård?
Får hon sitta i fängelse här eller blir hon skickad till hemlandet direkt efter dom?
Träskmordet är passande med tanke på att G trampat runt i gyttja alldeles för länge och pratat dynga, att tom offerkoftan förmodligen stinker
Hahaha, du verkar ha samma fyndiga humor som ursprungligen 😂

Tycker också M borde få vård. Och med lite medicinering (fast jag egentligen är emot medicin) så blir hon kanske lite mindre galen. G bör få fängelse, tror inte någon vård eller medicin funkar för honom
Citera
2026-04-01, 16:23
  #1581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag tror som du.
Och jag tror att M är galen som ngn som borde spärras in på hispan. Kanske något som hänt i barndomen eller född med viss känslighet. Kanske Borderline.
G däremot tror jag är riktigt störd. Åt psykopathållet med grova drag av narcissism. Såna brukar veta vilka punkter man ska trycka på. När han anmälde henne som försvunnen sa han något om "Det är triggers som utlöser att Anna börjar, börjar på sämre " tror det ska stå sämre.
Och dessa punkter hos både M och A har han använt för att agitera dessa två mot varandra. T.o.m spelar in konversationer och spelat upp för respektive. Normalt brukar killar sky drama likt pesten, men inte G, han skapar/förstärker dramat. Och narcissister älskar ju drama. Kanske han gifte sig med M för att skada mamman på ngt psykologiskt plan.
Narcissister brukar även tycka extremt synd om sig själva och det verkar ju G ha gjort som sprider till både M och kompisar att mamman gjort sexuella närmanden mot honom. Dessa tror jag är lögn för att få sympatier. Och så en? hel tråd om M här om hur synd det är om honom som dejtar en Borderline-tjej. Han hade ju kunnat fråga ChatGpt om hur man blir av med en sån, som dessutom bor i annat land och ej har husnyckel.
Och mamman ska betala för allt medan han inte behöver anstränga sig alls.
Och så val av utbildning (journalist).

Jag tror att G starkt ogillade sin mamma långt innan han träffade M, men att mordplaner kom upp till ytan när hela situationen blev så kaotisk med M, A och andra inblandade. Egentligen ett kaos som G skapade.


Jag tror faktiskt ingen av dem var kära. De utnyttjade varandra av olika anledningar som den andre inte hade en aning om.

Du kan givetvis ha rätt, M kan ha eh störning eller en sårbarhet som gör henne mer utsatt och lättlurad? Men M beteende kan ju också enbart bero på trauman, att bli playad av en manipulator på så hög nivå som hon blev, (och då lägga till att hon är ganska ung och har kanske inte mycket erfarenhet eller kunskap, för att hon ens kunna tänka tanken att hon blir lurad?) bör väl få ganska stora konsekvenser i beteendet?
Önskar att vi visste mer om henne men vi får nog vänta på faktan efter domen?
Ja jag tror också G är farlig, han framstår som den lugna av dom två, men i de lugnaste vatten och jag litar mer på en som skriver och pratar, även om det stundtals verkar hysteriskt och panikslaget, än en som svamlar och spelar dum för att slippa svara och vinna tid? Han gick metodiskt tillväga när han hetsade M och A mot varandra, förmodligen mådde han jättebra av att projicera sin ilska mot dom båda, på varandra? Kanske stod M ovetandes på mordlistan också eftersom hennes familj hade pengar, helt omöjligt är det väl inte alla fall? Och ingen vet nog vad som rör sig i G tankar när han kunde få så många att hata sina föräldrar och M, för hans vänner fick väl bara höra om negativa och destruktiva sidor om M?

Ja jag tror också att G ogillade sin mamma långt innan han mötte M, tyvärr!
Jag tycker det är konstigt att A inte tog G till en läkare när han behandlade henne så illa, och utnyttjade henne förmodligen under lång tid ekonomiskt? Sen den uppgiften att A skrev ut benzo till G, var det en lögn eller stämde det? I så fall kan det ju varit så att A ändå förstod att något var fel men att G vägrade göra en utredning, eller ännu värre, att G lurades så mycket att hon visste att han skulle luras under en utredning också?
A var ju läkare så hon bör ju ändå nånstans förstått men hon såg väl också G fina bra sidor, annars hade han ju inte lyckats lura henne heller? Vad han har för diagnos mmm..han kanske har flera?

Jo jag tror M var kär och är fortfarande, hon håller fast vid den känsla hon fick från honom från början och inbillar sig säkert att han kommer må bra nu efter mordet, att han fått frid i sitt sinne när hans förövare är borta? Jag tror att hon köpt hans sagor fullständigt tyvärr, om hon en dag får kunskap får hon nog en chock när hon väl ser tillbaka på allt hur bilden förändras utifrån andra perspektiv? Men det är bara vad jag tror, man kan ju inte se in i framtiden och det är kanske tur på sätt å vis? Kanske blir det ändå kärleken till G som får henne att orka med ett fängelsestraff? Annars blir hon kanske galen på riktigt om hon förstår? Hittills lär hon ju inte insett något, hon har satt upp bilder på G i sin cell? M är kär i G annars hade hon väl inte satt upp foton på honom? Hon har även bett om att få vigselringen? Det säger ganska mycket, särskilt hur naiv hon måste vara?
Citera
2026-04-01, 16:28
  #1582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Bilden visar Ms högerhand med handflatan uppåt. Hon har plåster på lillfinger, ringfinger samt långfinger. Sen tre st större plåster varav 2 sitter på handflatan nedanför lillfingret och så ett strax nedanför dessa sitter på armen, någon cm från handleden. Troligen har kniven sluntit av svett och blod medan hon högg. Och skador på just dessa ställen verkar ju stämma överens med att man huggit någon och sluntit med kniven.

Ja då så har hon säkert påbörjat huggen men troligtvis inte klarat av det, ser ju lite klen ut och kniven var ksnske för stor att hantera för henne? G fick nog troligtvis avsluta själv när M var skadad?
Citera
2026-04-01, 16:36
  #1583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Hahaha, du verkar ha samma fyndiga humor som ursprungligen 😂

Tycker också M borde få vård. Och med lite medicinering (fast jag egentligen är emot medicin) så blir hon kanske lite mindre galen. G bör få fängelse, tror inte någon vård eller medicin funkar för honom

Hahaha och som barnaby men vi försöker dölja det lite grann? M och G ju betett sig som om de är med i en tragikomisk galghumor emellanåt, tyvärr. Typ engelsk bisarr humor och hur många ggr har man inte tänkt att, nä det här är inte möjligt liksom? Så Träskgustav kommer nog ingen glömma bort någonsin?
Citera
2026-04-01, 16:38
  #1584
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Hahaha, du verkar ha samma fyndiga humor som ursprungligen 😂

Tycker också M borde få vård. Och med lite medicinering (fast jag egentligen är emot medicin) så blir hon kanske lite mindre galen. G bör få fängelse, tror inte någon vård eller medicin funkar för honom
Man får bara vård om man är i ett psykotiskt tillstånd under handlingen. Det är knappast aktuellt här. Och personlighetsstörningar som det är här kan man inte medicinera bort.
__________________
Senast redigerad av TaxenSixten 2026-04-01 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in