2026-04-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Nej så optimistisk är jag inte.

Men de kommer nog skrämma gäddor att söka kontakt då de kan få rättsliga följder.

Hur många miljoner eller tusental talar vi om??
Citera
2026-04-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Ja, för fulare fiskar som på riktigt sätter klorna i existerande barn vill nog inte Patrik och Sara hänga ut. Det kanske hade inneburit trubbel. Och så mycket bryr de sig nog inte om några barn.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/elvaaring-skulle-utfora-mord-backade-ur-och-omhandertogs

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/antalet-barn-som-utfor-uppdrag-for-kriminella-gang-okar

Ja men det är ju en helt ny kategori av brottslighet.
Menar du att de borde börja hänga ut gängkriminella?(fulare fiskar?)
Citera
2026-04-01, 23:23
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ja men det är ju en helt ny kategori av brottslighet.
Menar du att de borde börja hänga ut gängkriminella?(fulare fiskar?)

Om de bryr sig om barn ja. Men det skulle nog inte vara bra för affärerna.
Citera
2026-04-01, 23:25
Medlem
Citat:
Om de bryr sig om barn ja. Men det skulle nog inte vara bra för affärerna.

Som jag förstått det går de inte så bra ekonomiskt för någon av dem.
Patrik har massa skulder. Och Sara hade väl inte råd med cancerbehandlingen?

Men du menar att de har mycket pengar?
Citera
2026-04-01, 23:29
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Som jag förstått det går de inte så bra ekonomiskt för någon av dem.
Patrik har massa skulder. Och Sara hade väl inte råd med cancerbehandlingen?

Men du menar att de har mycket pengar?

Patriks skulder har han väl skaffat sig genom sitt leverne. Miljonskulder försvinner ju inte av sig själv.

Och vem har råd att betala privat för en cancerbehandling som inte tillhandahålls av svensk sjukvård. men de drar nog in mer pengar än de skulle gjort annars, men det finns säkert andra lockelser med verksamheten.

Båda verkar ha inre tomheter att fylla.
Citera
2026-04-01, 23:32
Medlem
Citat:
Patriks skulder har han väl skaffat sig genom sitt leverne. Miljonskulder försvinner ju inte av sig själv.

Och vem har råd att betala privat för en cancerbehandling som inte tillhandahålls av svensk sjukvård. men de drar nog in mer pengar än de skulle gjort annars, men det finns säkert andra lockelser med verksamheten.

Båda verkar ha inre tomheter att fylla.

Jag håller med om att Patrik inte ser ut att må så bra.
Men de gör nog ingen som gått igenom de han gjort.

Sara är väl tidigare missbrukare, och Patrik vet jag inte mer än att han testade droger i sin karriär.
Det berättar han i boken Det du inte såg.
Citera
2026-04-01, 23:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag håller med om att Patrik inte ser ut att må så bra.
Men de gör nog ingen som gått igenom de han gjort.

Sara är väl tidigare missbrukare, och Patrik vet jag inte mer än att han testade droger i sin karriär.
Det berättar han i boken Det du inte såg.
Det du inte såg var att han pökade unga flickor, det såg du inte för han skrev inte om det. Drogmissbruk är mer legitimt tydligen, med det kan man ursäkta sitt beteende med, i vissa fall.
Citera
2026-04-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det du inte såg var att han pökade unga flickor, det såg du inte för han skrev inte om det. Drogmissbruk är mer legitimt tydligen, med det kan man ursäkta sitt beteende med, i vissa fall.

Källa arselhålet eller?
Citera
2026-04-02, 08:53
Medlem
rallykalle69s avatar
Nya lagen kommer inte ge önskad effekt. Men varför då skriker tanterna på Facebook och gör arga smileys.

Ja - dom får ta över chattar alltså. Okej, problemet här är att riktiga normala barn/unga tjejer blockar omgående, dom chattar inte vidare i 1 månad som Dumpen lurat i alla. Så är det bara.

Vidare, när (eller om) det blir ett rättsfall av det hela, så kan Dumpens verksamhet och existens snarare fria än fälla - det har hänt förr. För i rättssalen är det en helt annan sak än att tycka och anta en massa på forum.

Skulle det mot alla odds bli en fällande dom för något liknande så är det på sin höjd några dagsböter och "gör inte om det där"

Ett av flera exempel "Avslöjad av Dumpen – friad av tingsrätten"
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/avslojad-av-dumpen-friad-av-tingsratten/

Det är en otrolig cirkus det här, med 90% tyckande och antagande och 10% fakta i bästa fall.

Ser man till barnens bästa, så är det rätt enkelt. Majoriteten av tjejer blockar omgående, dom få procent som är kvar då? Ja, vad ska vi göra åt det. Vad ska vi göra åt alla självmord? Alla trafikolyckor? Alla rån? Alla våldtäkter? Alla bedrägerier? Allt detta har ju en nollvision sen många år.

Det kommer aldrig ner på 0! Ska det va så svårt att ta in..

Däremot - åldersgräns på appar, funkar nog jäkligt bra båda hållen. Rätt svårt för en man att vara anonym efter bekräftat sin identitet med BankID. Det vore bra i allmänhet, hela klimatet på sociala medier skulle nog tagga ner då.

Men absolut, fira en totalt meningslös lag - för all del.
Citera
2026-04-02, 09:00
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jag försöker vara objektiv och saklig. Jag anser personligen att det är värre att mörda någon i verkligheten, än att chatta om det med någon. Samma sak.

Sen är detta allmänt ett så extremt brett ämne, även om <15 = fel oavsett. Det förändrar inte det faktum att se en 4 åring lida medan hon blir fysiskt våldtagen är väldigt långt ifrån porrchatta med en fjortis.

Däremot - chattandet jag nämner som exempel, bör tas som en varningssignal, har det aldrig hänt något i praktiken så är det givetvis bra och än bättre om det stannar vid chattande (dvs exempelvis Dumpen sätter punkt på det spåret) - innan det eskalerar så att säga.

Vidare så är det tekniskt omöjligt att veta vad som föranleder detta. Samma sak här, en del har fru, villa, volvo. En del är väl incell i många år. Rätt hårt att likställa dem med.

Därför är och kommer det för all evighet vara omöjligt att säga svart eller vitt i ett sådant här brett ämne. Samt, även om Dumpen sätter punkt på ett beteende innan det spårar ur, så drar det med sig för mycket negativt allmänt. Det hade gått sätta punkt på samma sätt, fast utan det negativa.

Tror fan inte jag kan vara mer korrekt än sådär, sen om du väljer att tänka svart eller vitt kan jag inte styra över.
Men det är ju självklarheter, jag kan inte för mitt liv se varför det behöver påpekas att nån som chattat med fiktiv 14-åring eller lemlästat barn bör ses som ett och samma brott. Vad som det inte blir mycket kackel om är, när de som uppenbart försöker förminska uppsåtet som vi alla vet gäddorna har. Tråden är sjukligt enkelriktad, samtidigt som många skribenter verkar måna om rim o reson, men bara åt ett håll.

Jag kan tex skriva ”asså det är helt sjukt moralistiskt Sveriges har blivit, nu mer vågar man ju inte prata med 14-åringar längre” Detta kommer INGEN invända mot, men om jag skriver att gäddorna som kommer till konfrontationerna med största säkerhet hade tänkt sig att ha sex med ungen, vilket är en självklarhet, ja då jävlar vad det ta fart!

Dom kommer ju bara till platsen för att dom för att dom månar så om det fiktiva barnet och FRAMFÖRALLT!!! juridiskt har de ej gjort något fel, vilket verkar vara det enda argumentet för att i absurdum försöka rentvå idioten.

Eller så kommer argumentet att ”det är skillnad på tankar och handling” och att torskarna bara är lite nyfikna.

Det är skrattretande när någon skriver att gäddorna som tar sig till platsen, alltså alla av dom, självklart ville knulla barn.
Citera
2026-04-02, 09:08
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Men det är ju självklarheter, jag kan inte för mitt liv se varför det behöver påpekas att nån som chattat med fiktiv 14-åring eller lemlästat barn bör ses som ett och samma brott. Vad som det inte blir mycket kackel om är, när de som uppenbart försöker förminska uppsåtet som vi alla vet gäddorna har. Tråden är sjukligt enkelriktad, samtidigt som många skribenter verkar måna om rim o reson, men bara åt ett håll.

Jag kan tex skriva ”asså det är helt sjukt moralistiskt Sveriges har blivit, nu mer vågar man ju inte prata med 14-åringar längre” Detta kommer INGEN invända mot, men om jag skriver att gäddorna som kommer till konfrontationerna med största säkerhet hade tänkt sig att ha sex med ungen, vilket är en självklarhet, ja då jävlar vad det ta fart!

Dom kommer ju bara till platsen för att dom för att dom månar så om det fiktiva barnet och FRAMFÖRALLT!!! juridiskt har de ej gjort något fel, vilket verkar vara det enda argumentet för att i absurdum försöka rentvå idioten.

Eller så kommer argumentet att ”det är skillnad på tankar och handling” och att torskarna bara är lite nyfikna.

Det är skrattretande när någon skriver att gäddorna som tar sig till platsen, alltså alla av dom, självklart ville knulla barn.
Generellt brukar jag undvika anta saker i livet, även därför jag är immun mot rykten. Jag vill alltid bilda en egen uppfattning. Vad jag menar här är att ingen av oss vet bakgrunden hos respektive man.

Det vi kan enas om däremot, dom som vill i stort sett skada en 4 åring faller utanför debatten helt. Men när vi närmar oss snart 15 så kan det bero på allt möjligt egentligen, dock inte per automatik kasta ner ungen i påse och våldta hon brutalt. Det köper ja inte.

Bästa exemplet på hur drivande Dumpen är, måste vara 342. Dom lurade faktiskt ut honom med säga dom kört på hans bil, men han kom dit för våldta ett barn???

Faktum är att Dumpen är tjatig och på som fan, totalt orimligt på alla sätt som finns. Men varför går männen dit då?!!??! skriker tanterna med sura vita vinet i halsen.

Ja - det beror nog mycket på hur bra Dumpen lyckas manipulera. Men de är ingen ursäkt!? Ropar Birgitta i en arg kommentar. Återigen, hur mottaglig någon är för manipulation beror på all säkerhet på bakgrunden hos denna - vilket ingen vet något om.

Avslutningsvis, männen som vill skada små-små barn och djur, dom är däremot extremt medvetna. Därav 2 väldigt skilda kategorier, dom som inte förmår att tänka så långt är ett större problem för samhället än männen (inte småbarns-männen).
Citera
2026-04-02, 10:03
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Generellt brukar jag undvika anta saker i livet, även därför jag är immun mot rykten. Jag vill alltid bilda en egen uppfattning. Vad jag menar här är att ingen av oss vet bakgrunden hos respektive man.

Det vi kan enas om däremot, dom som vill i stort sett skada en 4 åring faller utanför debatten helt. Men när vi närmar oss snart 15 så kan det bero på allt möjligt egentligen, dock inte per automatik kasta ner ungen i påse och våldta hon brutalt. Det köper ja inte.

Bästa exemplet på hur drivande Dumpen är, måste vara 342. Dom lurade faktiskt ut honom med säga dom kört på hans bil, men han kom dit för våldta ett barn???

Faktum är att Dumpen är tjatig och på som fan, totalt orimligt på alla sätt som finns. Men varför går männen dit då?!!??! skriker tanterna med sura vita vinet i halsen.

Ja - det beror nog mycket på hur bra Dumpen lyckas manipulera. Men de är ingen ursäkt!? Ropar Birgitta i en arg kommentar. Återigen, hur mottaglig någon är för manipulation beror på all säkerhet på bakgrunden hos denna - vilket ingen vet något om.

Avslutningsvis, männen som vill skada små-små barn och djur, dom är däremot extremt medvetna. Därav 2 väldigt skilda kategorier, dom som inte förmår att tänka så långt är ett större problem för samhället än männen (inte småbarns-männen).
Jag har inte så mycket tillövers för varken Dumpen eller nån av gäddorna. Men om man nu tycker att Dumpen är orättvis som manipulerar dessa män för underhållning så måste man ju verkligen tycka det det är minst lika orättvist med en vuxen man som försöker manipulera en snart byxmyndig unge?

Vill man verkligen påstå att dessa gäddor med internetuppkoppling är mer skyddslösa än 14-åringar med internetuppkoppling?

Menar man att gäddorna är mindre opportunister än Dumpen?

Jag kan bara komma till en slutsats att båda parterna är högst tvivelaktiga, om än på olika sätt. Vidare ligger det inte i mitt intresse att påpeka ev skillnad på ”stoppa-ner-i-påse-peddos” och ”14-åring-gubbarna” jag tycker det är tämligen irrelevant faktiskt.

Dumpen bildades inte ur ett vakuum och hur fel man kan tycka att Dumpen är så ger det inte de ”mildaste” gäddorna det minsta rätt. Tycker man att det är halvokej att försöka ligga med barn under 15 år tycker jag man ska vara tydlig med det. Dessutom en helt annan debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in