2026-04-01, 19:06
Medlem
Ruskartuppens avatar
I hans garage

Citat:
”Jimmie Åkesson har haft inbrott.

Under natten till tisdag konfronterade han en gärningsman i sitt garage, enligt Aftonbladets uppgifter.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Okk7Vq/uppgifter-inbrott-hos-akesson-konfronterade-garningsman

Förmodligen var han i fyllan och såg hjärnspöken som sist, när han drömde att han blev jagad
Senast redigerad av Ruskartuppen 2026-04-01 kl. 19:10.
Citera
2026-04-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskartuppen
I hans garage
Var det snuten som kom med slägga och bräckjärn? Vad stal de? Har inte Åkesson väktare kring sig 24/7?
Citera
2026-04-01, 19:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Var det snuten som kom med slägga och bräckjärn? Vad stal de? Har inte Åkesson väktare kring sig 24/7?

Han har Säpo. Men av någon anledning skulle dom iväg på ett snabbt ärende just när detta hände. Gissar att gärningsmannen har inside hos Säpo.
Citera
2026-04-01, 19:45
Medlem
Ruskartuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Han har Säpo. Men av någon anledning skulle dom iväg på ett snabbt ärende just när detta hände. Gissar att gärningsmannen har inside hos Säpo.

Det skulle aldrig Säpo gå ut med, var hittar du detta? Att dom hade ett "ärende"
Citera
2026-04-01, 20:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Det skulle aldrig Säpo gå ut med, var hittar du detta? Att dom hade ett "ärende"

” Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna ska personskyddet från Säkerhetspolisen lämnat honom ensam under en kort stund.

Säpo vill inte kommentera hur personskyddet såg ut men bekräftar händelsen.”

Som du säger så har inte Säpo gått ut med det. Men dom dementerar inte heller
Citera
2026-04-01, 20:08
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
I hans garage

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Okk7Vq/uppgifter-inbrott-hos-akesson-konfronterade-garningsman

Förmodligen var han i fyllan och såg hjärnspöken som sist, när han drömde att han blev jagad

Varför ska du hitta på saker i varje inlägg du skriver? Varför skriver du aldrig om något som är 100% sant?
Citera
2026-04-01, 20:08
Medlem
Ruskartuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
” Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna ska personskyddet från Säkerhetspolisen lämnat honom ensam under en kort stund.

Säpo vill inte kommentera hur personskyddet såg ut men bekräftar händelsen.”

Som du säger så har inte Säpo gått ut med det. Men dom dementerar inte heller

Ja det låter ju lite som en hund är begraven. Är väl typ en på miljarden att en vanlig inbrottstjuv råkar slå till när Säpo inte är där
Citera
2026-04-01, 20:30
Medlem
Han drömde inte igen då?

Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Jag sätter en slant på att det är en vänsterextremist.

En guldpeng? Taget isf. Jag tror mer på en viss investerare.. eller nej jag tror på halvt vänskapligt mc-gäng besök.
Snuten + SäPo borde ju lösa detta på 3kvart

Vad finns ens att ta av jimmiy? Eller var man där för att plantera något? Kommer detta utspela sig vidare på något sätt kommande mandatperiod? Det tror jag om de inte lyckas gripa GM.
Senast redigerad av Mr.Mkgee 2026-04-01 kl. 20:38.
Citera
2026-04-01, 20:50
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ja det låter ju lite som en hund är begraven. Är väl typ en på miljarden att en vanlig inbrottstjuv råkar slå till när Säpo inte är där

Lite så jag tänkte med, men han kanske hade koll på att Säpo lämnade och tänkte ”nu har jag min chans”
Citera
2026-04-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Varför ska du hitta på saker i varje inlägg du skriver? Varför skriver du aldrig om något som är 100% sant?
Det är inte att hitta på något när man skriver att man tror något.
Citera
2026-04-01, 23:11
Medlem
Citat:
Det krävs minst 5 skiftlag för att kunna ha dygnetrunt skydd. Absolut minst 2 operatörer per skiftlag plus ett par team som planerar och gör förebyggande besök innan skyddspersonen anländer till en plats. Vid känsliga framträdanden krävs det säkert ännu fler. Gissningsvis så krävs det totalt runt 20-25 personer knutna till en skyddsperson om man ska ha fullständigt skydd.

Kungahuset + 9 partiledare + 25 i regeringen + utländska beskickningar + övriga men skyddsbebov.

Ganska lätt att räkna ut att det inte funkar att skydda alla dygnet runt då personskyddet skulle uppgå till långt över 1 000 personer

Misstänker därför att många är utan skydd under delar av dygnet. Men det är anmärkningsvärt når något händer under ett valår och kopplat till en av de partiledare som troligen är mest utsatt.
Citera
2026-04-01, 23:53
Medlem
Tror ni man får veta varför någon gick in i Jimmies hus (garage) och vem det är?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in