2026-04-01, 16:15
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Det är rimligt.

Sanslöst

"Han har bott i Sverige i 35 år, jobbat och betalat skatt, är skuldfri och ostraffad."

Sannolikt minimal garantipension.
Citera
2026-04-01, 16:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja stor tacksamhet.

Jobbat i 35 år högst troligen inte något jobb som inte en etnisk svensk skulle kunnat haft istället.

Nu 350k bara sådär. Är väl minst 3 ggr mer värt i Somaliepengar.

Sedan de som fått dessa pengar vad hindrar som att åka till Sverige igen och dra igång samma elände igen med ansökan på ansökan?

Ja, detta är ett av de största problemet, förutom att summan är alldeles för hög och det är såklart helt makabert att man inte inser detta att det kommer fuskas något så abnormt med detta om man inte villkorar detta med att de som skall erhålla bidraget då också ger sitt godkännande till att registrera sin person med biometriska uppgifter - det är troligen det ensa, säkra sättet att få bukt med troliga bedrägerier...
Citera
2026-04-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Sanslöst

"Han har bott i Sverige i 35 år, jobbat och betalat skatt, är skuldfri och ostraffad."

Sannolikt minimal garantipension.

Hur menar du? Det är en ypperlig och rättvis lösning på problemet du lade fram. Han får ju pengar för att lämna landet.

Om han vill återvända till sitt hemland med intakt pension så kan han göra det utan återvandringsbidrag. Man kan inte både ha kakan kvar och äta den.
Citera
2026-04-01, 23:19
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Hur menar du? Det är en ypperlig och rättvis lösning på problemet du lade fram. Han får ju pengar för att lämna landet.

Om han vill återvända till sitt hemland med intakt pension så kan han göra det utan återvandringsbidrag. Man kan inte både ha kakan kvar och äta den.

Men nu är det inte så återvandringsbidraget är upplagt.
Citera
2026-04-02, 01:41
Medlem
Citat:
Men nu är det inte så återvandringsbidraget är upplagt.

Det har vi redan avhandlat. Är du helt lost i konversationen?
Citera
2026-04-02, 10:45
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Det har vi redan avhandlat. Är du helt lost i konversationen?

Poänglöst att vara för ett upplägg av återvandringsbidrag som inte existerar.
Citera
2026-04-02, 10:51
Medlem
Bara ett exempel på hur ogenomtänkta de flesta regler/lagar är som våra styrande beslutar om.
Citera
2026-04-02, 11:26
Medlem
En neger mindre i Sverige är värt minst det tiodubbla. När han åker hem så är det en vinst som inte kan räknas i kronor och ören. Om alla negrer gjorde samma sak skulle vi snart ha ett svenskt Sverige igen och folkutbytet reverserat.

Fler arbetsamma negrer borde uppmuntras att ta återvandringsbidraget och återvända hem.
Citera
2026-04-02, 14:44
Medlem
Citat:
Poänglöst att vara för ett upplägg av återvandringsbidrag som inte existerar.

Jag är även dagens upplägg. Det jag föreslog hade vässat återvandringsbidraget ytterliggare. Det är knappast så att dessa saker är statiska. Justeringar görs löpande inom politiken

Du verkar tro att det är 1 eller 0. Varför anser du att man binärt måste ta ställning. Det tyder på autism.
Citera
Igår, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/utvandrarna--darfor-lamnar--de-sverige/

Var tanken med återvandringsbidraget att man skulle låta välintegrerade invandrare flytta hem igen? Jag tycker det är lite konstigt!

Om Somaliland är lugnt och stabilt, varför är det så många somalier som flyr till Sverige? Varför inte bosätta sig i Somaliland? Jag undrar då jag är okunnig! Är det någon som har större insyn i världsläget?

Tanken med "flyktingar" var ju att man skulle komma under en kortare tid till Sverige och sen åka hem igen.

Därför återvandsringsbidrag för att hjälpa till med det.

Sanning är ju att Sverige nu tar in kleti och pleti helt utan mening eller syfte och då blir det ju absurt när någon får återvandringsbidrag, men det råder kaos så då händer sånt här.
Citera
Igår, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/utvandrarna--darfor-lamnar--de-sverige/

Var tanken med återvandringsbidraget att man skulle låta välintegrerade invandrare flytta hem igen? Jag tycker det är lite konstigt!

Om Somaliland är lugnt och stabilt, varför är det så många somalier som flyr till Sverige? Varför inte bosätta sig i Somaliland? Jag undrar då jag är okunnig! Är det någon som har större insyn i världsläget?

Om en svensk vill flytta till Namibia så får man inget "utvandringsbidrag" så klart.

Det är skillnad på folk och folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in