Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Ja, det hoppas jag verkligen! Elbilar är helt överlägsna alla gamla fossila fordon.
Billigare att köra och serva. Tystare. Snabbare. Luktar inget. Bekvämare utan vibrationer. Miljövänligare (inga gifter för människor att andas in). Klimatsmartare (Noll koldioxidutsläpp). Går att tanka överallt. Frikopplade från ”oljepriset” och dess oönskade grepp om världsekonomin. Noll pengar till oljeproducerande skurkstater i arabvärlden eller terrorstaten RyZZlsnd!
Vi lever faktiskt i år 2026!
En elbil behöver inte service, bara gamla töntar tror något sådant, vad fan skulle det finnas på en elbil som måste bytas ut varje år som olja och filter? INGET
Gå inte på det där med "service" som att det är ett måste bara för att så har man ju gjort förra 50 åren.
Byt luft-filtret själv, det är gjort för att man ska kunna byta den själv, byt torkarbladen själv, betala för däckskifte om du inte orkar själv. Det är allt som behövs på en elbil.
Jämfört med 1000 komponenter som ska servas på en förbränningsmaskin annars kärvar den igen.
Jag har sett idioter som "lämnat in sin elbil på service" pungat ut 5000kr för "jag fick ju ny mjukvara och de gjorde något magiskt med bilen de kanske tvättade backspegeln och sparkade på däcken".