2026-03-31, 12:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Och där publicerade även DIF ett förtydligande: https://www.dif.se/nyheter/2026/angaende-spelarlanet-till-nordic-united

Ja jag sa ju att man tecknat ett samarbetsavtal, skönt att man fick det bekräftat av djurgårdens hemsida.
Citera
2026-03-31, 14:49
Medlem
Årets Allsvenskan tips:
1. Mjällby
2. Hammarby
3. Sirius
4. GAIS
5. IFK Göteborg
6. BK Häcken
7. Malmö FF
8. Djurgården
9. AIK
10. Örgryte IS
11. Västerås
12. Elfsborg
—-
13. BP
14. Halmstad
—-
15. Kalmar
16. Degerfors
Citera
2026-03-31, 15:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Och där publicerade även DIF ett förtydligande: https://www.dif.se/nyheter/2026/angaende-spelarlanet-till-nordic-united

Jag vill särskilt uppmärksamma denna passage för en del bajare, som har varit väldigt intresserad av detta. Läs det noggrant och tänk gärna över htff:
En förening styrs av sin ledning men definieras av sina supportrar.

Otroligt väntat att kritiken skulle tvinga fram ett förtydligande.
Citera
2026-03-31, 15:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag vill särskilt uppmärksamma denna passage för en del bajare, som har varit väldigt intresserad av detta. Läs det noggrant och tänk gärna över htff:
Du fick rätt i det du skrev igår.
Citera
2026-03-31, 16:28
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Årets Allsvenskan tips:
1. Mjällby
2. Hammarby
3. Sirius
4. GAIS
5. IFK Göteborg
6. BK Häcken
7. Malmö FF
8. Djurgården
9. AIK
10. Örgryte IS
11. Västerås
12. Elfsborg
—-
13. BP
14. Halmstad
—-
15. Kalmar
16. Degerfors

ÖIS tia? De känns som given jumbo. Kalmar kan ryka igen dock. Halmstad kommer inte hamna på kval tror jag samt att Häcken ligger för högt. Annars så
Citera
2026-03-31, 16:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
ÖIS tia? De känns som given jumbo. Kalmar kan ryka igen dock. Halmstad kommer inte hamna på kval tror jag samt att Häcken ligger för högt. Annars så
Given vet jag inte. Det känns som att det blir en grej och säger många det av slentrian. Liksom inte första gången folk säger något sådant och så visar det sig vara tokfel. Men visst att det rimligen är så att dom slåss i botten ihop med ett gäng andra. Men någon uppseendeväckande svag trupp tycker jag inte dom har. Finns ju en hel rutin där också.

Finns väl inget som säger att dom andra nykomlingarna Kalmar och Västerås är så himla mycket bättre?

Sedan har vi ju lag som framförallt Halmstad, Degerfors och ev. BP som är väl dom som i övrigt främst riskerar vara i botten som det känns på förhand.
Citera
2026-03-31, 18:15
Medlem
Bortasektionen i premiärmatchen mot Hammarby kan bli fullsatt, eller 850 åskådare. Det har nu sålts mer än 650. Otroligt! Hur många kom Sirius med i cupsemin?
Citera
2026-03-31, 18:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Bortasektionen i premiärmatchen mot Hammarby kan bli fullsatt, eller 850 åskådare. Det har nu sålts mer än 650. Otroligt! Hur många kom Sirius med i cupsemin?
Sirius hade säkert en bit över 2000 pers.

Hammarby gick just ut med att det kommer säljas 900 plåtar till medlemmar bredvid Mjällbyklacken för att ni inte tar hela läktaren i anspråk.
Citera
2026-03-31, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

2000, på själva bortasektionen. Fullsatt på den "sektionen" är nog lite flyktigt. I cupen började kapaciteten på 1200, sen 1600, sen 2000 och där var det stopp. Helt utan avgränsningar tar väl den kortsidan en bit över 3000?
Citera
2026-03-31, 19:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Hur förklarar du då att du är med i drevet mot HTFF, fastän det var AIK som försökte göra så först...?
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Teu lever för att projicera sin egna klubbs problem på andra. Det spelar ingen roll om det handlar om citat "slavhandel i afrika", "bedriva breddfotboll", "att vara bolagiserade", "värva från antagonister", "ha samarbetsklubbar", "bedriva klonförineningar", "syssla med moneyball", "dela arena med djurgården" osv osv.

Allt under devisen: "It´s ok when we do it"
Dum och dummare - Dr Quill och Professor Lunkan drar till Bali.

Utfall spelar faktiskt roll. Hade HTFF slukat resurser och legat i division 7 hade det inte varit ett problem. Jag förstår att man måste stava ut saker för er, men någon jävla gräns får det väl ändå finnas. Ert skitiga jävla farmarlag var nästa uppe i Superettan.

Durrr men what about Café Opera eller Åtvidaberg 2008?! Hurr durr.
Senast redigerad av Teu 2026-03-31 kl. 19:12.
Citera
2026-03-31, 22:48
Medlem
Ziccco3s avatar
Heja Sverige,

Nu jävlar måste övriga Sverige förstå att Koffe är en ok målvakt.

Vi ser fram emot att gräva guld i USA.
Citera
2026-03-31, 22:52
Medlem
Londons avatar
Riktigt skoj!

Första mästerskapet sedan -94 där man känner sig rejält taggad på landslaget.

För att hålla saker OnT till tråden.

-Dra åt helvete JDT. Välkommen tillbaka till MFF.
-Dra åt helvete de i våra egna led som hånade Karlis när han hattades mellan DIF och BP på lån.
-Lucas. Inbytt från skadehelvete och gör skillnad direkt.
-Nordfeldt. Hatten av för insatserna ändå. Ruggigt svettig räddning i första. Vill Robin ”Rembrant” O spela VM i sommar? LOL.
-Potter. Från ÖSK hit. Hatt av även till denna man. Lyft nu in Dahl på VB så vi kan fira midsommar på Pontiac Silverdome igen.

Pangsommar väntar. Givetvis med DIF i serieledning vid uppehållet. Fyll Pims-Kannorna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in