2026-03-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafelmannen
Kan han ryska, varför skrev han slutet av texten på ryska?

Är bara gå in på google och skriva en mening på svenska och translate till ryska.
De som kan ryska kan även se att meningsuppbyggnad är fel..
Citera
2026-03-31, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tyckte han gjorde bra filmer, körde bra, körde säkert, verkade respektera andra trafikanter. Men sedan började jag tveka på det här med trafiksäkerheten och ifall det verkligen är så nobelt att göra som han. Det verkar enligt mig dumdristigt, ingen har sådan förmåga som han uppvisar utan att riskera andras liv. Jag visste heller inte om hans kriminella förflutna då. När jag vet det ser jag på saken med andra ögon.

Anekdot: Jag var bekant med just en sådan här personlighet, MC-åkare, vansinnesfärder och inbrott och det blev långa fängelsestraff av det. Personen kunde vara mycket charmig på ytan, men tände han till, så blev det köttfärs eller kanske en käftsmäll. Ja, jag fick faktiskt en smäll på käften av han en dag. Hade gjort något litet tyckte jag, men det var stort i hans värld.

Det gick rykten på den tiden med vansinnesfärden att det fanns tillstånd ifrån polisen och göra en filminspelning..
Därav så mycket kameror ifrån alla möjliga vinklar, plus så lite bilar på E4..

Som jag har läst här i tråden, så verkar det som denna har ramlat ner ifrån höga hästen ordentligt och det gör jäkligt ont ..
.
Vet du något om vad detta handlar om i grunden, eller någon ligger på exakt information..
Citera
2026-03-31, 10:48
Medlem
Det är en sak jag inte förstår 🫣
Polisen trodde förr att Ghostrider var en trafikskolelärare ifrån mellersta Småland...

Är det verkligen ghostrider som det handlar om i detta forum...

Eller är det som vanligt en Allan Ballan som är en wannabe som titulerar sig ghostrider..
Dessutom syntes på filmer ifrån Halland.

Tror inte den är den riktiga ghostrider, utan mer ett plagiat..
Men det måste vara något speciellt med detta, då det inte tyder på random omgång..
Citera
2026-03-31, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Polisen trodde förr att Ghostrider var en trafikskolelärare ifrån mellersta Småland...

Eller är det som vanligt en Allan Ballan som är en wannabe som titulerar sig ghostrider..

Men det måste vara något speciellt med detta, då det inte tyder på random omgång..
Det är rätt allmänt känt att Patrik är GR.
Citera
2026-03-31, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Det är rätt allmänt känt att Patrik är GR.

Jag har hört det namnet många gånger innan också.
Men har någon verkligen sett honom när han tagit av sig hjälmen..

Om det nu är han, så borde polisen ihop med åklagaren tryckt till honom ordentligt med alla bevis på nätet..

I Norge och Danmark är det fängelsestraff som gäller
Vid högre hastigheter...
Även för oss svenskar som gör det..

Jag hoppas att sanningen kommer fram vad som pågår..
Man åker inte på en sådan omgång utan anledning..

T.ex om man får 200kr mer av hälaren och ljuger om det, så blir de kallade för dumhuvud resten av livet att ljuga om en skitsak....

Dessutom handlar det om två som är kända i bilkretsar, vad kan det vara. Street/dragracing, sportbilar..
Raggare tror jag knappast att det är.
Det är väl över 30år sedan det fanns riktigt hårda raggare i Sverige..
De var väldigt omtalade på den tiden..
Citera
2026-03-31, 14:48
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Så det är en tjuv som misshandlat en tjuv varpå misshandlade tjuven går till polisen och ber och hjälp.

Raketforskning på hög nivå.

Hela högen i motorsverige runt den nivån (över glada amatörer men under riktiga motorsportutövare) är ju fan kriminella allihop.
Citera
2026-03-31, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60

Det är riktiga Ghost, kolla hans meriter så förstår du. Tidigare tävlingskille som varit med i svenska wheely teamet osv, riktigt duktig på sina motorcyklar. Både att köra och bygga ihop. Sonen ska ta efter nu men kör mest bil.
Citera
2026-03-31, 15:59
Medlem
Är det denna "Brottarn" som han pekar ut för denna misshandeln?

Som snuten fånga tillsammans med Oliver Furstenhoff i nå östermalms garage enligt denna tråd?

https://www.flashback.org/showthread.php?p=94652702
Citera
2026-03-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Han kommer att ta lagen i egna händer. Kan tänka mig att gubbarna som gjort detta ligger illa till och bör lämna landet. Han känner mycket "folk"

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Exakt vad det står? Att han inte kommer ligga kvar på sjukhus och sedan fly? Han kommer uppenbarligen direkt börja ge sig ut och leta efter dessa personer. Eller ja... Han säger det iaf. Men någon som öppet skriver så på facebook är nog bra mycket mjukare än vad de utger sig för att vara.

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Så vilka spöade honom?

Brottarn och något Robin - Vet någon vilken Robin?

Brottarn och Patrik har desssutom varit vänner sen länge
Citera
2026-03-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jodå,jag är väl bekant med det eftersom jag kände och umgicks med skurkarna från Skogås/Trånkan,Farsta,Handen,Hökis/Gubbis,Nacka och Vällingby på den tiden. Yamaha R1 och Honda CB900R var också otroligt åtråvärda på den tiden.

För att återgå lite till tråden så är min personliga erfarenhet att Fürsten alltid varit en feg liten fitta som lovat stort men aldrig levererat. Brottarn har alltid hållit sina löften. Det är så klart oviktigt idag och kan liknas med att välja mellan pest och kolera då de båda fortfarande är banditer.
Jag har inte fått nåt svar på mitt mess än men efter att frågat runt lite bland gemensamma vänner till de båda så har jag hört två olika versioner. Den ena versionen är att Brottarn inte fått betalt för ett jobb och den andra är något personligt mellan Fürsten och den där Robin,som jag förövrigt inte har en aning om vem han är. Jag gissar att han är en yngre förmåga som säkert har både Fürsten och Brottarn som idoler.
Det är bara skvaller än så länge och det jag hört och skriver ska såklart tas med en kartong salt.
Jag har pratat med en nära vän till Brottarn, Hen säger att PF och OF kom till Robins garage och stormade in och började hota Brottarn, i garaget fanss flera personer varav en liten flicka på ca 5år. Robin kastade då ut PF och OF, PF ramlade in i en parkerad bil och förstörde backspegeln som åkte i backen tillsamans med PF, sen gick PF och OF till sin BMW 320 touring som det sitter 340 motor och drivlina i. PF kör iväg. Sen kör bilen runt till infarten, från PF kör.(Trots sina allvarliga skador😀 PF och OF filmar garaget och ringer polisen. Dom har tydligen direktnr. Brottarn, Robin och övriga personer gick ut på framsidan och åkte iväg för att äta lunch. Den lilla flickan var skärrad över PFs intrång
Allt handlar om att PF och OF vill Ta pengar av Brottarn för skadeståndet som de dömdes till för Porscheslakten på Östermalm.
Citera
2026-03-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Är det denna "Brottarn" som han pekar ut för denna misshandeln?

Som snuten fånga tillsammans med Oliver Furstenhoff i nå östermalms garage enligt denna tråd?

https://www.flashback.org/showthread.php?p=94652702
Japp det är Brottarn.
Citera
2026-03-31, 16:54
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perreturbo
Jag har pratat med en nära vän till Brottarn, Hen säger att PF och OF kom till Robins garage och stormade in och började hota Brottarn, i garaget fanss flera personer varav en liten flicka på ca 5år. Robin kastade då ut PF och OF, PF ramlade in i en parkerad bil och förstörde backspegeln som åkte i backen tillsamans med PF, sen gick PF och OF till sin BMW 320 touring som det sitter 340 motor och drivlina i. PF kör iväg. Sen kör bilen runt till infarten, från PF kör.(Trots sina allvarliga skador😀 PF och OF filmar garaget och ringer polisen. Dom har tydligen direktnr. Brottarn, Robin och övriga personer gick ut på framsidan och åkte iväg för att äta lunch. Den lilla flickan var skärrad över PFs intrång
Allt handlar om att PF och OF vill Ta pengar av Brottarn för skadeståndet som de dömdes till för Porscheslakten på Östermalm.

Jag fick tidigare idag höra exakt samma version så då får vi anta att den stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in