2026-03-31, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Kanske för att det givetvis är mer normalt för en 19 och en 14-åring att ha kontakt eller ens något gemensamt att prata om än en 14-åring och en 55-åring.

Samt, problemet ligger ju för fan inte på att någon chattar på Snapchat, problemet är när dessa gubbjävlar övertalar barnen till att träffas för att förgripa sig på dom

För de första, jag har då aldrig sett en chatt där det INTE är dumpenfiskaren som bönar och ber om en träff, säger inte att dom inte finns men jag har då aldrig sett en sån på dumpen.

För det andra, så varför hänger dom ut människor som inte vill komma på nån träff?
Citera
2026-03-31, 02:30
Medlem
Citat:
Nej det menar jag inte.
Jag menar att det är milsvid skillnad på att en 19-åring chattar med någon som är 5 år yngre och att en 55-60-åring groomar och ordnar ett fysiskt möte för planerat övergrepp på någon som skulle kunna vara hans barnbarn.

Dessutom ligger en 55-åring på en helt annan mental nivå än en 19-åring och har väl ofta helt andra härskartekniker.

En 19-åring kan dessutom vara i samma umgängeskrets och ha någon form av rimlighet i att ens ha kontakt med en 14-åring, något som en 55-åring definitivt aldrig kan ha.

Så ett övergrepp på en 14 åring är okej om förövaren är 19? Eller vad är ditt argument?
Citera
2026-03-31, 03:24
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Har sett den nu. Det slående är problemen med att polisen låter sig infiltreras. Blir kraftiga brytningar mellan gängse normer.

Minns när deras bil blev påkörd av en stressad gädda. Sara ringde upp och fick svar direkt och man kunde utläsa av samtalet att de pratat om gäddan innan. De pratade om specifik gädda.

När vi andra ringer kan vi få vänta i timmar, medan polis har låtit upprätta en hotline åt Sara, där de sitter och väntar in hennes samtal. Att låta sig infiltreras av utomstående som dessutom har kriminella vanor kan ställa till det enormt för polisen. Blir ju lite som att en enskild polis har en mafiosos som bästa vän.

Dumpens verksamhet är planerad direkt på Barnahus, och självklart är polisen en integrerad del i det hela. Men officiellt "vet dom ingenting".

Tyvärr så blir folk i gemen positivt inställda när de får reda på det intima samarbetet med snuten, det verkar vara seriöst och motiverat då.

Intressant att en Svensk myndighet jobbar med att driva män till självmord och slå sönder familjer. Och en svensk myndighet uppfyller inte GDPR.
Senast redigerad av X-and-Y 2026-03-31 kl. 04:00.
Citera
2026-03-31, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Så ett övergrepp på en 14 åring är okej om förövaren är 19? Eller vad är ditt argument?
Naturligtvis inte, men det är ju betydligt större chans att kontakt med en 19-åring känns mer okej för 14-åringen då dom kanske är i samma umgängeskrets än att någon jävla gubbe från andra sidan landet lägger till på Snapchat och helt utan kontext börjar äckla sig.
Det gällde dessutom chattar med 19-åringar kontra fysiska möten med äldre gubbar, då det var just 18-19-åringars chattar med yngre vi pratade om.
Jag har redan utvecklat detta i ett tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
För de första, jag har då aldrig sett en chatt där det INTE är dumpenfiskaren som bönar och ber om en träff, säger inte att dom inte finns men jag har då aldrig sett en sån på dumpen.

För det andra, så varför hänger dom ut människor som inte vill komma på nån träff?

För att dom ger efter sina pedofilbegär istället för att stoppa och vända bilen och åka hem.
Hade en 14-åring lagt till mig på Snapchat och bett mig om en fysisk träff så hade inget hänt, men i gäddornas fall så faller dom pladask när fiskaren ber om träff, det är ju ett problem.
Jag och resten av oss som inte är pedofiler hade inte ens accepterat förfrågan på Snapchat, men pedofilerna ser ju inget problem i det.

Ännu värre är det med de som pratat med "mammor" med småbarn och diskuterar vad de vill göra med barnen, dessa är inte bara ensamma och söker närhet från första bästa, de är riktiga monster och behöver låsas in.

Att de som faller för 14-åringar känner sig ensamma och saknar närhet är ett dåligt argument som många kör med, det finns mängder med vuxna kvinnor på dejtingappar och liknande som de kan rollspela ut sina sjuka fantasier med, antingen i chattar eller IRL, det är ju inget konstigt, men ändå ska de blanda in barn, det är väldigt fel.
Är de så desperata så hade ju en prostituerad vuxen kunnat lösa problemet, det är inte rätt men det är inget som befläckar någon för resten av livet, det är trots allt två vuxna emellan.

Att vi inte kan förstå hur de kan vara så dumma att de väljer att försöka träffa ett barn beror på att vi med friska hjärnor helt enkelt inte ser det på samma sätt som dessa gör, i deras värld är det inte konstigt liksom.
Citera
2026-03-31, 07:59
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
En mycket bra dokumentär som belyser flera sidor. Den som gjort dokumentären ,programledaren och ett lockbete har samtliga blivit utsatta som små barn, men då av den vanligaste kategorin.
Programmet handlar dock uteslutande om tonåringar. Han som gjort dokumentären har dubbla känslor , men i huvudsak kritik mot upplägget och konsekvenserna. Upplägget, konfrontation och ålderskategorin liknar i stora drag dumpens , förutom att man har ett verkligt lockbete. Dock är man ärliga med att det handlar om hat, hämnd och underhållning till skillnad från dumpens hyckleri.
En del ångrar att de medverkat i programmet och anser att polis och domstol ska sköta detta och inte privatpersoner.
Perfekt sammanfattning enligt mig, dvs precis som jag uppfattade filmen. Jag tror dock inte att tex Patrik Sjöberg skulle vara mottaglig för filmen, eftersom det inte är nån hemma, i hans fall.
Citera
2026-03-31, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jo om barnen tjatar på att få sex är det något fel på dem. Dumpen som vet och är på alla kanaler, utom då KIK för där är inte barnen utan bara fiskarna, (fiskarna är där för KIK saknar moderering) men inte barnen för kompisarna är inte på KIK, de är på andra kanaler där inga gäddor tillåts att vara.

Dumpen som vet allt i frågan (tror de) men då skulle de väl kunna gå direkt till barnen och tala dem till rätta, för det är dumpens barn (fiskarna) som bjuder ut sig, gör sig tillgängliga. Vore mycket effektivare att göra barnen otillgängliga än att försöka få männen att vilja avstå.
Nej men sluta nu, det där var ju otroligt korkat. Barnen får tjata hur mycket dom vill.
Citera
2026-03-31, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man skyller gärna på barnen.
Lite fult tycker jag.
Inte så lite heller, helt vrickat faktiskt.
Citera
2026-03-31, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Nuförtiden är det Swish och hålla freakshowen levande. Så många fall jag läst där fiskaren/barnet groomar gäddan. Återigen så skulle detta inte inträffa i verkligheten. Sen försvarar jag inte gäddorna att dom kommer till platsen, men många gäddor ar svagbegåvade och lätta offer för Sara och Dumpen. Sara och Patrik njuter av att låta som 2st experter och hånar och ibland aggressiva mot gäddorna. Freakshowen fortsätter och pengarna rullar in..
Precis, cyniskt är bara förnamnet.
Dessutom finns det ju inte så mycket mer att säga i frågan.

Men den här tråden är så förbannat utsökt, med dessa två ”ytterligheter” som desperat försöker rättfärdiga rent vansinne.
Citera
2026-03-31, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja men det är väl inte en förmildrande omständighet att "barnen" är tjatiga att träffas?
Det är väl enkelt att avsluta samtalet för gäddorna?

Spelar ju uppenbarligen ingen roll om dom avslutar samtalet och inte vill träffas, dom hängs ut ändå
Citera
2026-03-31, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Aha. Ja det håller ju utbudet levande så att säga.
Många kommer ju in via tips också på Dumpen.
Jag vet inte hur många fiskare det finns men det är nog en piss i Mississippi.

Den där tipsfunktionen är nog en av dom större högarna med skit Sara Nilsson lyckats få sina naiva sektmedlemmar att svälja, finns ju absolut inga andra bevis för att det stämmer mer än "Sara har sagt de" och som med allt sånt brukar de mesta visa sig vara rena lögner.
Citera
2026-03-31, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man skyller gärna på barnen.
Lite fult tycker jag.

Ja de är synd om fantasibarnen. Är de nått man kan välja att identifiera sig som eller hur funkar de, du som är insatt?
Citera
2026-03-31, 09:54
Medlem
Citat:
Naturligtvis inte, men det är ju betydligt större chans att kontakt med en 19-åring känns mer okej för 14-åringen då dom kanske är i samma umgängeskrets än att någon jävla gubbe från andra sidan landet lägger till på Snapchat och helt utan kontext börjar äckla sig.
Det gällde dessutom chattar med 19-åringar kontra fysiska möten med äldre gubbar, då det var just 18-19-åringars chattar med yngre vi pratade om.
Jag har redan utvecklat detta i ett tidigare inlägg.

För att dom ger efter sina pedofilbegär istället för att stoppa och vända bilen och åka hem.
Hade en 14-åring lagt till mig på Snapchat och bett mig om en fysisk träff så hade inget hänt, men i gäddornas fall så faller dom pladask när fiskaren ber om träff, det är ju ett problem.
Jag och resten av oss som inte är pedofiler hade inte ens accepterat förfrågan på Snapchat, men pedofilerna ser ju inget problem i det.

Ännu värre är det med de som pratat med "mammor" med småbarn och diskuterar vad de vill göra med barnen, dessa är inte bara ensamma och söker närhet från första bästa, de är riktiga monster och behöver låsas in.

Att de som faller för 14-åringar känner sig ensamma och saknar närhet är ett dåligt argument som många kör med, det finns mängder med vuxna kvinnor på dejtingappar och liknande som de kan rollspela ut sina sjuka fantasier med, antingen i chattar eller IRL, det är ju inget konstigt, men ändå ska de blanda in barn, det är väldigt fel.
Är de så desperata så hade ju en prostituerad vuxen kunnat lösa problemet, det är inte rätt men det är inget som befläckar någon för resten av livet, det är trots allt två vuxna emellan.

Att vi inte kan förstå hur de kan vara så dumma att de väljer att försöka träffa ett barn beror på att vi med friska hjärnor helt enkelt inte ser det på samma sätt som dessa gör, i deras värld är det inte konstigt liksom.

Så för att chansen är större är det okej? Har läst dina inlägg och det som framgår verkar vara att du försöker argumentera att det på något sätt skulle vara förmildrande omständigheter att någon som är 19 utsätter en 14 åring istället för någon som är 50+ vilket är rätt sinnessjukt.

Alltså hur många dumpen chattar har du läst? För du verkar genuint inte ha koll. Den som i 90% av fallen "Helt utan kontext" börjar "äckla sig" är ju i 90% av fallen dumpenfiskaren, vilket dom försvarar sig med att inget ansvar kan läggas på fantaibarnen

Åter igen du verkar ha noll koll, det är inte alla som åker för att träffa nån, exempelvis 342. Du är nog också duktigt naiv som tror att den initiala kontaken med dumpen sker under premissen att personen är 14 år. Det är snarare deras modus att utge sig för att vara myndiga eller en bit över för att sedan ändra sig när dom "byter forum". Det etableras alltså en relation innan "14,9 år" bomben droppas.

Du nämner dejting appar, vart tror du majoriteten av kontakter sker? Undrar genuint då med hull o hår verkar svalt dumpens skitsnack.

Någon med en frisk hjärna har inga som helst problem att förstå varför en ensam människa stannar i en konversation när motparten är överintresserad av dom, det hela är genuint väldigt sorgligt och dom hade sannolikt inte brytt sig som personen dom skrev med var 14 eller 40.

För den delen vad tror du tonåringar pratar med varandra om i din värld? Är det bara saft o bullar? Du kunde på något sätt relativisera att någon som är 14 pratar med någon som är 18, men om pratas det sex i den åldern blir dom befläckade för livet?

Ser du själv ditt hyckleri med att moralkärringa sig över fantasibarn när du istället föreslår att någon hit-smugglad balttjej ska utsättas istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in