2026-03-21, 18:22
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Rökat idag. Med den översta pipan du tipsade om. 0,2 g. Gick super. Sved rejält i halsen men värt det. Inte mått så bra på länge 😊 sitter fortfarande i rejält efter 4 timmar.

Kul att höra att det gått bra för dig! Ja de där små är hårda mot halsen. Men det är bra att börja där och utöka med fler pipor allt efter. Just större pipa och längre väg röken färdas desto svalare/snällare blir röken.
Men det handlar också om vana och teknik. Efter lite fler försök kommer din hals härdas och du kommer hitta rätt storlek på blossen, så du får mindre ont.
Citera
2026-03-22, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Kul att höra att det gått bra för dig! Ja de där små är hårda mot halsen. Men det är bra att börja där och utöka med fler pipor allt efter. Just större pipa och längre väg röken färdas desto svalare/snällare blir röken.
Men det handlar också om vana och teknik. Efter lite fler försök kommer din hals härdas och du kommer hitta rätt storlek på blossen, så du får mindre ont.
Rökade 0,2 till på eftermiddagen och mådde som en kung hela dagen. 😊 Beställt en större av glas med, ska testa den nästa gång. Är även sugen på att prova rulla joints. Vill ju helst undvika blanda med tobak eftersom jag inte är tobaksrökare. Nåt annat som går lika bra? Hört om vissa som blandat med te.
Citera
2026-03-22, 07:09
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Rökade 0,2 till på eftermiddagen och mådde som en kung hela dagen. 😊 Beställt en större av glas med, ska testa den nästa gång. Är även sugen på att prova rulla joints. Vill ju helst undvika blanda med tobak eftersom jag inte är tobaksrökare. Nåt annat som går lika bra? Hört om vissa som blandat med te.

Tycker mängden du konsumerar är on point utan vana eller tolerans 👍 du verkar fått tag i okej hasch.
Fina tider när man var nybörjare, njut av förälskelsen nu i vårsolen.

CBD-gräs funkar perfekt. Tar du ett dyrare alternativ blir smaken riktigt god.
Jag röker mitt hasch blandat med det både i spliff, pipa och vape.

Tips:
Budget - https://nordicmedcan.se/produkt/cbd-hampa-strong/
Premium - https://generalenshampa.se/butik/

Finns många fler alternativ, söker du så kommer du finna.

Annars har du olika örtblandningar att blanda ut med också som du är inne på, brukar kallas knaster.
Det hittar du på vissa tobaksaffärer och i webbshoppar.

Tips på trådar du kan läsa vidare:
Knaster och andra alternativ till att mecka med tobak [sammanfogade trådar /mod]
https://www.flashback.org/t42209

Stora tråden om CBD-buds och trikomer
https://www.flashback.org/t3277591

Tycker verkligen du ska utforska dessa alternativ. Bättre än att börja med tobak!
Citera
2026-03-25, 02:06
Medlem
Vad är det lättaste sättet o röka hasch, om man inte vill rulla en jolle med tobak? Jag har hört många som ”röker det på folie”, hettar man det underifrån då? Ska det verkligen ens bildas rök med äkta hasch så? Borde man köpa någon pipa eller något?
Citera
2026-03-30, 12:25
Avslutad
Vet någon var man kan köpa blunt wraps, gärna smaksatta, som är tillverkade av hampa i stället för tobak? Har hittat dessa, men det är 140 spänn i frakt. Hutlöst när man bara vill prova.

Är en OCB-snubbe, men blivit intresserad av blunts sedan jag fick reda på att det finns wraps som är tillverkade av annat än tobak. Gillar inte tobak. Araberna till grönsaks- och tobakshandlare hade inget.
Citera
2026-03-30, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Vad är det lättaste sättet o röka hasch, om man inte vill rulla en jolle med tobak? Jag har hört många som ”röker det på folie”, hettar man det underifrån då? Ska det verkligen ens bildas rök med äkta hasch så? Borde man köpa någon pipa eller något?

Meka ned haschet med tobak eller annat och rök det i en pipa. Det blir nog inte enklare än så. Jag har rökt hasch på det sättet m.h.a. en Coca-Cola-burk. Platta till burken, skrapa bort färgen i änden på långsidan mot bottnen, gör en handfull små hål med en nål eller syl, placera blandningen där, tänd på och andas in genom burkens naturliga öppning. Varning: Du kan bli hög.
Citera
2026-03-30, 17:30
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogsoldier
Vet någon var man kan köpa blunt wraps, gärna smaksatta, som är tillverkade av hampa i stället för tobak? Har hittat dessa, men det är 140 spänn i frakt. Hutlöst när man bara vill prova.

Är en OCB-snubbe, men blivit intresserad av blunts sedan jag fick reda på att det finns wraps som är tillverkade av annat än tobak. Gillar inte tobak. Araberna till grönsaks- och tobakshandlare hade inget.

När du googlar bluntpapper är i stort sätt allt du ser hampa-baserade. Omöjligt att missa.
Många vanliga rullpapper är också i hampa för den delen. Väldigt lätt hitta allt det här via Google.
Citera
2026-03-30, 17:32
Medlem
jonterls avatar
Citat:

Köp en billig träpipa OCH kan inte understryka nog, piprensare om du vill ha den en längre tid. Sammanlagd kostnad typ 150kr.
Äckligt att röka via burk. Men du köra folie kom ihåg använda grillfolie, inte aluminumfolie.
Citera
2026-03-31, 17:02
Medlem
Hur FAN rullar man ett filter tajt, jag försöker göra de så litet som möjligt typ men sen när jag släpper det börjar de sticka ut från båda sidor o de förstör hela jollen
Citera
2026-03-31, 17:30
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Hur FAN rullar man ett filter tajt, jag försöker göra de så litet som möjligt typ men sen när jag släpper det börjar de sticka ut från båda sidor o de förstör hela jollen
Testa att vika ett M med början av filtret. Sen rullar du resten av filtret runt m:et och klämmer ihop lite.
När du rullat klart kan du fixa filtret så det blir runt och fint med ett m i mitten.
Hoppas det hjälper 😶‍🌫️
Citera
2026-03-31, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Testa att vika ett M med början av filtret. Sen rullar du resten av filtret runt m:et och klämmer ihop lite.
När du rullat klart kan du fixa filtret så det blir runt och fint med ett m i mitten.
Hoppas det hjälper 😶‍🌫️
Ja det är det jag gör men den håller aldrig formen helt
Citera
2026-04-08, 10:14
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ja det är det jag gör men den håller aldrig formen helt

Ett knep du kan testa är att innan du gör M:et tar du filtret mot en hård och spetsig kant (brukar funka med de flesta bordsskivor eller reglarna under bordet) och drar det hela vägen under press. Tänk exakt samma princip som när du krullar presentsnöre med sax.
Då bryter du fibrerna i pappret och det får både en rullad form automatiskt och håller den mycket enklare. Sen gör du ditt M och rullar ihop den.
Senast redigerad av LionFromZion 2026-04-08 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in