2026-03-29, 17:33
Medlem
Vart finnes dom avslöjade namnen då?
Vart kan man titta på detta program ?
Citera
2026-03-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vart finnes dom avslöjade namnen då?
Vart kan man titta på detta program ?
Det var de två första säsongerna de avslöjades här på Flashback, inte nuvarande.
Citera
2026-03-29, 23:34
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Oavsett så kan du inte lite på vad tv4 säger eftersom de ibland ljuger.
Jag motsätter mig uppfattningen att TV 4 ibland ljuger. Att ljuga är något man gör medvetet. TV 4 påstod att örebroskytten hade rasistiska motiv vilket inte är styrkt och även saknar stöd i utredningen.

Kanske stämmer mer det att TV 4 for med osanning, kanske fanns det någon annan anledning till den ostyrkta uppgiften, kanske var det ett misstag. Jag vet inte hur det förhöll sig och drar ingen förhastad slutsats om det specifika fallet eller TV 4 i stort. Jag håller huvudet kallt tills goda anledningar att ändra mig blir uppenbara.
Citera
2026-03-30, 02:51
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Förklara hur han visste kändisarnas masker enbart genom avlyssning? Jag har ytterst svårt och tro att någon ur produktionen sitter och rabblar upp både namn och maskerna efter sändning

Om produktionen pratade via radio med alla så
kanske det gick av deras prat att lista ut vilka som va med o vilken dräkt.

Han kanske även såg när dom kom o gick till parkeringen

Frågan är varför han nu är bannlyst här på fb
Citera
2026-03-30, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Om produktionen pratade via radio med alla så
kanske det gick av deras prat att lista ut vilka som va med o vilken dräkt.

Han kanske även såg när dom kom o gick till parkeringen

Frågan är varför han nu är bannlyst här på fb

Tycker det låter väldigt märkligt. Högst troligt har Schibsted koncernen hotat med en stämningsansökan om inte kontot tas bort.
Citera
2026-03-30, 04:09
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tycker det låter väldigt märkligt. Högst troligt har Schibsted koncernen hotat med en stämningsansökan om inte kontot tas bort.
Ja tycker man måste gjort något otroligt illa om man ska bli bannlyst här,
Kan som du skrev va påtryckningar från tv4.
O andra sidan vad spelar det för roll nu skadan är ju redan gjord inte fb fel att tv4 läcker som ett såll😅
Citera
2026-03-30, 04:30
Medlem
wwrs avatar
Radioavlyssning! Smart att skicka ut hemligheter på radio. Det är förmodligen ett insiderjobb men nu dillar man ihop något för att skydda teamet.

Typ
"Fången lyckades kopiera nyckeln till fängelset i verkstaden och flydde."
Betyder
Fångvaktaren fick 100.000 kr.
Citera
2026-03-30, 10:19
Medlem
Håller helt med. Typiskt TV4 för att få fler tittare och ökade reklamintäkter, till ett program med relativt få tittare..

Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Det här låter som en helt fabricerad historia av produktionen och TV4 för att få lite ny uppmärksamhet inför en ny säsong.

Vad fick den här personen (som jag inte tror finns) ut av att läcka deltagarnamnen på Flashback? För att kunna läcka detta har han alltså lagt väldigt mycket tid och riskerat att avslöjas genom att gå på (alla? - står otydligt i artikeln) inspelningarna i egenskap av publikdeltagare och där alltså kopplat in sig på fyrtråden (eller kan nån tekniskt kunnig berätta om den går att avlyssna genom mottagare bara sådär?) och lyssnat på den från sin bil utanför.

Känns som ren bullshit. Särskilt den här meningen i artikeln: "När de konfronterade mannen erkände han direkt och lovade att aldrig mer sprida information." Gänget!! Han lovade!!

Men, om DU finns här, MAN "med teknisk bakgrund och erfarenhet av radiosystem" berätta gärna mer om hur du gjorde och särskilt om hur ditt liv är och vad det här gav dig. Jag finner det väldigt intressant.
Citera
2026-03-30, 10:54
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Vilken vuxen person vid sina sinnes fulla bruk skulle bry sig om att lägga ner tid och pengar på något som är så ointressant som namnen bakom deltagare i ett barnprogram för att släppa dessa anonymt på Flashback? Töntigt är ju bara förnamnet!

Om jag är vid mina sinnens fulla bruk eller ej törs jag inte bedöma på egen hand, men lätt att jag hade kunnat tänka mig att avlyssna en tv-produktion för att sedan kunna avslöja hemligheter. Verkar ju skitkul! Och lite lagom spännande. Har man tiden och kanske redan radioutrustning tillgänglig så är det ingen svår sak att göra. Det är samma princip som gamla tiders polisradiolyssnande. Något som väl var lite av en folkrörelse på 70- och 80-talen.
Citera
2026-03-30, 11:11
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Är det inte olagligt att koppla upp sig på det sätt som nu påstås ha gjorts? Isf, varför polisanmälde man inte mannen?

Det finns inget generellt förbud mot att avlyssna radiokommunikation. Den som använder traditionell komradio och/eller trådlösa mikrofoner, som arbetar med okrypterad analog teknik, får helt enkelt acceptera att det finns en risk att andra snappar upp kommunikationen.
Citera
2026-03-30, 11:25
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Så här står det sedan i brottsbalken:

9 a § Den som i annat fall än som sägs i 8 § olovligen medelst tekniskt hjälpmedel för återgivning av ljud i hemlighet avlyssnar eller upptager tal i enrum, samtal mellan andra eller förhandlingar vid sammanträde eller annan sammankomst, vartill allmänheten icke äger tillträde och som han själv icke deltager i eller som han obehörigen berett sig tillträde till, dömes för olovlig avlyssning till böter eller fängelse i högst två år. Lag (1975:239).

Jag vet inte vad som räknas som "tekniskt hjälpmedel för återgivning av ljud" men att personen avlyssnat "tal i enrum, samtal mellan andra eller förhandlingar vid sammanträde eller annan sammankomst, vartill allmänheten icke äger tillträde" är väl solklart. Liksom att han där på parkeringsplatsen inte själv deltar i de diskussioner han påstås ha avlyssnat.

Jag tror det faller på formuleringen i hemlighet. Det är ingen hemlighet att okrypterad analog radiokommunikation enkelt kan avlyssnas av vem som helst med rätt utrustning. Lagen torde, åtminstone i första hand, syfta på att du inte får placera avlyssningsutrustning i ett slutet rum för att sedan ta del av privata samtal som äger rum där inne.
Citera
2026-03-30, 11:27
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryssel2009
till ett program med relativt få tittare..
Få tittare? Vad baserar du det på? Det är TV4s överlägset populäraste program, och om man bortser från specialsändningar som Kalle Anka, uppesittarkvällar och Eurovision, så är Masked Singer tillsammans med På Spåret och Melodifestivalen det program med flest tittare varje år. Enligt MMS har varje avsnitt av Masked Singer en ackumulerad räckvidd på runt 2.5 miljoner tittare. (Källa: MMS Årsrapport 2025)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in