Citat:
Ursprungligen postat av
X3tream
Sant, problemet är att jobbet tar ens energi. Jag gillar att producera videos och sådant, det gör jag nu på Youtube, vilket kan generera intäkter i framtiden, jag ser det inte som ett jobb. Men vi är ganska hjärntvättade att vi ser jobb = inkomst. Finns ju många andra möjligheter idag. Jag har anpassat mig till att dra ner på allt onödigt, jag klarar att leva på 15000 kr idag med allt inräknat, jag har 36000 efter skatt så jag har endel sparat.
Om ditt videoskapande ger dig driv och det känns meningsfullt för dig så är det ju toppen om du kan reda dig med det.
Så länge man tar eget ansvar och inte parasiterar på skattepengarna för att ”pallar inte jobba”.
Har du en plan som är hållbar och där du tror att du kommer att må bra av det så kör!
Går det åt helvete är det ju bara att söka jobb igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timo988
Skaffa diagnoser och sök sjukersättning
Du tar tag i din diagnos (om du har en) för att kunna jobba 100% som dom flesta svenssons.
Du skaffar inte diagnos för att sitta hemma på kammaren och kosta samhället pengar
Hade jag själv inte tagit tag i den skiten hade jag inte klarat av att jobba 100%.
Energin är intensiv men kort sas.