2026-03-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Min fascination är inte själva bilden utan vad som gör att man skickar en bild på sin kuk till vad man tror är ett barn.

Människor har normalt sett ett socialt liv med vänner, bekanta, släktigar som vill ungås med en. Dessa människor interagerar med varandra så att man hjälps åt. Dumpen är välkända så det är alltid någon i vänskapskretsen som håller koll på gäddorna.

Jag fattar att det där är svårt att ta in om man lever sitt liv ensam på fb. Du borde stänga av datorn och bege dig ut i samhället för att skaffa vänner.
Ja utbildning avgör vad man har för socialt umgänge. Mitt umgänge och jag prioriterar ett demokratiskt och rättssäkert samhälle. Kan du redogöra för hur välkända och respekterade dumpen är?
Precis som jag antog fick jag inga plausibla svar, vilket man inte kan förvänta sig av någon okunnig och lågutbildad.
Ta en grogg till så blir allt säkert bra!
Citera
2026-03-28, 23:46
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
1/ Nej, syftet är olika. En litterär berättelse och en avsiktsförklaring av övergrepp är inte samma sak.

2/ Ja, än så länge, dumpen jobbar för en förändring. Men nu vad det ju inte det jag skrev, jag skrev skicka kukbilder ingen efterfrågat vilket innebär att de gäddor som skickat oombedda kukbilder till fiskarna har begått sexuellt ofredande. Att en vuxen fått kukbilder är naturligtvis bättre än om ett barn fått dem men likaväl sexuellt ofredande.

3/ Ja, än så länge, dumpen jobbar för en förändring. Dumpen har ju inte påstått att gäddorna begått något brott mot barn eftersom det inte fanns något barn i den aktuella chatten.
Däremot anser Dumpen, och de flesta utanför denna tråd, att det är bra om föräldrar får vetskap om någon i dess närhet vill knulla barn.

1. Lagboken bryr sig inte om "syfte" så länge handlingen (texten) saknar ett faktiskt offer. En fiktiv text är en fiktiv text juridiskt sett, oavsett om den skrivs av en författare eller en privatperson, så länge inget barn är inblandat.

Vi är kollektivt avtrubbade när det gäller våld. Att läsa om hur någon planerar ett detaljerat mord ses som spännande fiktion. Ingen ringer polisen för att författaren "har mördarsinne" och styckar kroppar på löpande band. Vi förstår instinktivt skillnaden mellan bläck på papper och blod på gatan.

Sexualitet är fortfarande omgärdat av skam och kontroll. När det dessutom handlar om barn blir det ett så kallat "absolut tabu". I folks ögon blir då texten en förlängning av personens innersta väsen på ett sätt som en mordhistoria aldrig blir. Man dömer inte handlingen (som inte skett), utan man dömer människan bakom tanken.

2. Att skicka oombedda bilder till en vuxen aktivist kan absolut vara sexuellt ofredande mot den vuxna mottagaren. Men det var inte det vi diskuterade - vi diskuterade sexualbrott mot barn. Att Dumpen "jobbar för en förändring" är ett bevis på att det de gör idag saknar stöd i nuvarande lagstiftning. Vi följer gällande lag, inte lobbygruppers framtidsvisioner.

3. Eftersom du medger att inget brott mot barn begåtts, bekräftar du min poäng: Detta är moralisk aktivism och inte juridik. I en rättsstat är det domstolar som sköter straff och påföljder, inte anonyma grupper på internet som agerar utifrån vad de "anser" är bra.
Citera
2026-03-29, 10:09
Medlem
diseuses avatar
Jag såg att den sevärda dokumentären Predators nu finns på SVT Play:

https://www.svtplay.se/video/KNwv1xz/predators-pedofiljakt-med-miljonpublik

Den handlar om den amerikanska föregångaren till Dumpen.
Citera
2026-03-29, 10:45
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youseemeasathreat
Bara en hypotetisk fråga, om alla människor var attraktiva och inte åldrades efter 20 års åldern. Hade organisationen som dumpen fortfarande funnits? Alla människor runt om i världen kunde attrahera vem de ville, kombination med att alla hade varit hälsosamma?
Vilken intressant frågeställning! Framförallt så beundransvärt hur du helt osjälviskt driver frågan om 12-åriga barns rätt till gubbkuk.

Om vi bara en stund kunde bortse biologisk ålder och låtas att gubben inte har åldrats och endast se den lila kåta pojken bakom gubbskalet. Ja då skulle ju Dumpen bli överflödig så klart, men gissar att rätt många skulle invända mot att denna tankeövning skulle ge barnet mindre ångest när gubben, eller förlåt fräscha pojken från stranden, är klar och drar upp gylfen.

Snacka om att tänka utanför boxen!
Citera
2026-03-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
1. Lagboken bryr sig inte om "syfte" så länge handlingen (texten) saknar ett faktiskt offer. En fiktiv text är en fiktiv text juridiskt sett, oavsett om den skrivs av en författare eller en privatperson, så länge inget barn är inblandat.

Vi är kollektivt avtrubbade när det gäller våld. Att läsa om hur någon planerar ett detaljerat mord ses som spännande fiktion. Ingen ringer polisen för att författaren "har mördarsinne" och styckar kroppar på löpande band. Vi förstår instinktivt skillnaden mellan bläck på papper och blod på gatan.

Sexualitet är fortfarande omgärdat av skam och kontroll. När det dessutom handlar om barn blir det ett så kallat "absolut tabu". I folks ögon blir då texten en förlängning av personens innersta väsen på ett sätt som en mordhistoria aldrig blir. Man dömer inte handlingen (som inte skett), utan man dömer människan bakom tanken.

2. Att skicka oombedda bilder till en vuxen aktivist kan absolut vara sexuellt ofredande mot den vuxna mottagaren. Men det var inte det vi diskuterade - vi diskuterade sexualbrott mot barn. Att Dumpen "jobbar för en förändring" är ett bevis på att det de gör idag saknar stöd i nuvarande lagstiftning. Vi följer gällande lag, inte lobbygruppers framtidsvisioner.

3. Eftersom du medger att inget brott mot barn begåtts, bekräftar du min poäng: Detta är moralisk aktivism och inte juridik. I en rättsstat är det domstolar som sköter straff och påföljder, inte anonyma grupper på internet som agerar utifrån vad de "anser" är bra.

Välformulerat och klargörande, dock för komplext för Ten. Där finns inget tänkande utanför boxen , utan nivån sätts med det "heltäckande" uttrycket barnknullare. Så det kan bli!
Citera
2026-03-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Precis. Låt säga det flyttar in en granne som är homo. jävlar kerstin, nu är de bara man håller i sig. För nu blir man våldtagen bara man kliver utanför dörren av en gigantisk gay i skinnpaj.

Om han sen sitter inne och chattar med generalbögar eller kollar tysk gayporr, skiter väl jag i?

Visst är det intressant att det inte går applicera deras tankesätt på något annat överhuvudtaget?

Det är definitivt mycket vanligare. Så har man en liten son så skulle inte jag låta någon homosexuell vara barnvakt. Nu skulle jag iof inte låta någon man som jag inte känner väldigt väl vara barnvakt övht.

Lite samma sak som att de är 90% säkert att om du eller dina barn blir rånade så är det av några med invandrarbakgrund. Men sådant begriper ju inte åsnor som du
Citera
2026-03-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Vilken intressant frågeställning! Framförallt så beundransvärt hur du helt osjälviskt driver frågan om 12-åriga barns rätt till gubbkuk.

Om vi bara en stund kunde bortse biologisk ålder och låtas att gubben inte har åldrats och endast se den lila kåta pojken bakom gubbskalet. Ja då skulle ju Dumpen bli överflödig så klart, men gissar att rätt många skulle invända mot att denna tankeövning skulle ge barnet mindre ångest när gubben, eller förlåt fräscha pojken från stranden, är klar och drar upp gylfen.

Snacka om att tänka utanför boxen!

Jag håller med om att det definitivt är ett extremt tänkande utanför boxen, dock tangerar det ett ämne.
Nära 50% av förövarna finns i åldersgruppen 15-29 och de lyser med sin frånvaro hos dumpen .
Om varningar trots allt är absolut nödvändigt , kanske det är viktigare och mer realistiskt att varna för grannpojken istället för Bertil 50+ som ändå aldrig skulle få till det med Lisa 14.
Citera
2026-03-29, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Jag håller med om att det definitivt är ett extremt tänkande utanför boxen, dock tangerar det ett ämne.
Nära 50% av förövarna finns i åldersgruppen 15-29 och de lyser med sin frånvaro hos dumpen .
Om varningar trots allt är absolut nödvändigt , kanske det är viktigare och mer realistiskt att varna för grannpojken istället för Bertil 50+ som ändå aldrig skulle få till det med Lisa 14.

Jag menade om alla hade slutade åldrats efter 20 och va attraktiva,hade Sara ens drivit dumpen?De fokuserar ju på gamla fula män som vill träffa söta tonårstjejer. Om ingen åldrats och sätt bra ut hade det varit väldigt lätt för vem som helst att vara med vem de ville.

Lisa 14 hade då velat vara med Göran 52 då han inte hade sagt sin ålder.Han hade bara varit 52 på papperet men 19-20 i utseendet. För visso olagligt men med tanke på att dumpen inte hänger ut 19 åringar som vill ha 14 åringar (vilket existerar) så hade inget brytt sig.

Ganska intressant ändå varför inte Sara ut killar 19-20 som snackar fjortisar på snap? Är jätte vanligt. Precis lika olagligt som om Göran kontaktar henne men detta skiter väl Sara i? Hon vill bara hänga ut den fula gubben i busken.
Senast redigerad av Youseemeasathreat 2026-03-29 kl. 12:05.
Citera
2026-03-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youseemeasathreat
Ganska intressant ändå varför inte Sara ut killar 19-20 som snackar fjortisar på snap? Är jätte vanligt. Precis lika olagligt som om Göran kontaktar henne men detta skiter väl Sara i? Hon vill bara hänga ut den fula gubben i busken.

Kanske för att det givetvis är mer normalt för en 19 och en 14-åring att ha kontakt eller ens något gemensamt att prata om än en 14-åring och en 55-åring.

Samt, problemet ligger ju för fan inte på att någon chattar på Snapchat, problemet är när dessa gubbjävlar övertalar barnen till att träffas för att förgripa sig på dom
Citera
2026-03-29, 12:16
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är definitivt mycket vanligare. Så har man en liten son så skulle inte jag låta någon homosexuell vara barnvakt. Nu skulle jag iof inte låta någon man som jag inte känner väldigt väl vara barnvakt övht.

Lite samma sak som att de är 90% säkert att om du eller dina barn blir rånade så är det av några med invandrarbakgrund. Men sådant begriper ju inte åsnor som du
Jo, jag har dock förmågan att tänka objektivt och realistiskt, inte tunnelseende som ni har. Det är stor skillnad.

Knarkare, gängmedlemmar, grova vapenbrott, Hagamannen, ALLA som gjort saker i verkligheten är ett betydligt större hot än Gunnar som chattar hemma. Det bara är så, det är tekniskt omöjligt att argumentera emot det.

Sen spelar typ av brott mindre roll. Någon som scammar folk är en typ av rån ja. Dock föredrar jag ju den grannen före grova knivrån.

Kan du med ditt högst begränsade tänk få in det? Det måst även vara extremt svårt för dig att överhuvudtaget kunna förstå att pappor dömda för exempelvis barnporr får ensam vårdnad, för mamman är 100x sämre vårdnadshavare. (Key: Verkligheten jan-olov, verkligheten)
Citera
2026-03-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Jo, jag har dock förmågan att tänka objektivt och realistiskt, inte tunnelseende som ni har. Det är stor skillnad.

Knarkare, gängmedlemmar, grova vapenbrott, Hagamannen, ALLA som gjort saker i verkligheten är ett betydligt större hot än Gunnar som chattar hemma. Det bara är så, det är tekniskt omöjligt att argumentera emot det.

Sen spelar typ av brott mindre roll. Någon som scammar folk är en typ av rån ja. Dock föredrar jag ju den grannen före grova knivrån.

Kan du med ditt högst begränsade tänk få in det? Det måst även vara extremt svårt för dig att överhuvudtaget kunna förstå att pappor dömda för exempelvis barnporr får ensam vårdnad, för mamman är 100x sämre vårdnadshavare. (Key: Verkligheten jan-olov, verkligheten)

Det är ju det du inte har. Statistik och fakta är en sanning.
Att du sitter och gör löjliga jämförelser har ingeting med verkligheten att göra

Att tex män är kraftigt överrepresenterade vid våldsbrott är en sanning.
Att henmän som du skulle lägga sig ner och gråta om du eller din familj blir överfallna säger ingeting om hur verkligheten ser ut
Citera
2026-03-29, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn1233
Kanske för att det givetvis är mer normalt för en 19 och en 14-åring att ha kontakt eller ens något gemensamt att prata om än en 14-åring och en 55-åring.

Samt, problemet ligger ju för fan inte på att någon chattar på Snapchat, problemet är när dessa gubbjävlar övertalar barnen till att träffas för att förgripa sig på dom

Du menar att den 19 årig kille inte kan övertala en 14 årig tjej som han har lagt till på Snapchat? Vi alla vet att detta sker, ingen bryr sig om en ung kille gör det men det tar hus i helvete om det skulle röra sig om en man över 25 eller 30. Oavsett om samtycke skulle finnas eller om tjejen hade tagit första initiativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in