Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Nej det är inte sadism.
Det är självklart att man måste visa det.
Återigen visar du på bristande förståelse för problematiken och lägger vikt på föräldrarätt. Det är sadism.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Jag vet inte exakt vad du försöker säga men forskning är tydlig om att även barn i dessa fall oftast hamnar i en värre levnadssituation än ifall de lämnats hemma.
Nej det är plågsamt uppenbart att du inte förstår varken mig eller forskningen. Dock visar du återigen på sadism och föräldrarätt.
Nu går jag igenom siffrorna från Ronjas studie, så förstår du kanske antalet barn det gäller.
Ronja har läst ca 21000 domar spridda över 14år.
Av dessa 21000 domar uppskattar hon att 2730 domar/barn att betrakta som marginalbarn.
Av dessa 2730 barn är det vidare därefter 185st som är i riskzonen, aka "400%".
^den statistiken har absolut inget att göra med huruvida man ska sluta med LVU, om LVU är farligare än det egna hemmet osv. Det är bara bevis för att fel vård erbjudits barnet, men att vårdbehov funnits. Självklart är det inte bättre för barn med riktiga LVUn (dvs alla utom dessa 2730) att stanna i det egna hemmet, det fattar vilken jävla idiot som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Vad duger det att flytta ett barn som misshandlas hemma bara för att de sedan blir misshandlade på insatshemmmet?
Är du knäpp eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Det här hänger ihop med godtyckligheten i LVU-domslut och korruptionen sektorn.
Förklara gärna hur du får ihop korruption, godtycklighet och missförhållanden tack.
Och det här är något som är genomgående för er konspiratörer. Ni lägger konstant vikten vid föräldern, hur illa föräldern blir behandlad, hur synd det är om förälder, hur oskyldiga föräldrar drabbas. Hur jag är en elak mobbare för att jag ifrågasätter family united, hur elak jag är när jag vet vilket trauma föräldern genomlider, hur elak jag är som inte vill att föräldern ska få hem sina barn.
Jag kan räkna antalet gånger ni faktiskt nämner barnen på min ena hand. Ni skiter fullständigt i omständigheterna kring LVUt, ni skiter fullständigt i hur barnen har det med föräldern, ni skiter fullständigt i barns egna uttalanden om föräldern, ni skiter fullständigt i om barnet far illa. Sålänge föräldern får vara med barnet är allt i sin rätt. Vissa av er går till och med såpass långt att ni försvarar pedofiler sålänge dom inte ger sig på sina egna barn, hur det är statens fel att lilla hjärtats föräldrar blev knarkare, hur det är synd om Adams pappa men inte Adam. Fokus på föräldern i precis alla lägen, likaså med Sofia Palm. En person som hade haft sina barn tillbaka för länge sedan om hon hade kunnat släppa sitt ego och sätta barnen före sin egna personliga vendetta.