2026-03-21, 15:29
Medlem
Solstol28s avatar
Jag röstar för att vi låser denna tråden nu. Vi kommer inte vidare, allt är uttömt och åren går. Kan väl omstartas den dagen han hittas.
Citera
2026-03-21, 16:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer detta att förbli ett ouppklarat försvinnande?

Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Jag röstar för att vi låser denna tråden nu. Vi kommer inte vidare, allt är uttömt och åren går. Kan väl omstartas den dagen han hittas.

Frågan är: Kommer Elliott någonsin att återfinnas?

Personligen betvivlar jag detta. Vare sig död eller levande. Samma sak med hans försvunna bil. Dessutom är jag helt emot att tråden skulle låsas bara för att det inte går att komma vidare. Då skulle det bli många trådar som skulle behöva låsas.
Citera
2026-03-21, 17:23
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
”Igen”: jag hittar inget om att mobilmaster känner skillnad på manuell avstängning och mjuk avstängning.

Nu skrev du ingenstans att du hade sökt utan att hitta svar på din fråga.. så "igen" blev inte riktigt applicerbart i den meningen.

Men okej, vi får se om någon kommer med svaret den här gången.
Citera
2026-03-21, 19:45
Medlem
Sökte på Skellefteåälven i hopp om att finna inlägg om just den men det finns inget.
Vet någon om det är sökt i Skellefteåälven eller i dess tillflöden i närheten av Skellefteå?
Citera
2026-03-21, 20:06
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet71
Sökte på Skellefteåälven i hopp om att finna inlägg om just den men det finns inget.
Vet någon om det är sökt i Skellefteåälven eller i dess tillflöden i närheten av Skellefteå?

Det var nog i princip omöjligt att ta sig ner i älven den aktuella kvällen.. men jag har för mig att de sökte efter Zebastian i älven och det var efter Elliot försvann.

Det är väl inte heller helt ovanligt att lokala dykklubbar simmar i älven, så den kan vi nog utesluta efter 2 somrar.
Citera
2026-03-22, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Det var nog i princip omöjligt att ta sig ner i älven den aktuella kvällen.. men jag har för mig att de sökte efter Zebastian i älven och det var efter Elliot försvann.

Det är väl inte heller helt ovanligt att lokala dykklubbar simmar i älven, så den kan vi nog utesluta efter 2 somrar.

Det var därför dom flesta trodde att Elliot samt bilen låg i en snödriva och skulle töa fram till våren. Det fanns inte på kartan att Elliot och hans bil hamnat i vattnet med den is och snö som var.
I det nya klimatet så är det tveksamt vi får uppleva en vinter som 2023 igen med tidig snö och kallt i slutet på November. Att han gav sig ut i snöstormen över huvud taget är det ingen som förstår.
Därför tror många att ett brott ligger bakom försvinnandet.
Citera
2026-03-22, 19:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Brott bakomliggande orsak till försvinnandet?

Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmyset
Det var därför dom flesta trodde att Elliot samt bilen låg i en snödriva och skulle töa fram till våren. Det fanns inte på kartan att Elliot och hans bil hamnat i vattnet med den is och snö som var.
I det nya klimatet så är det tveksamt vi får uppleva en vinter som 2023 igen med tidig snö och kallt i slutet på November. Att han gav sig ut i snöstormen över huvud taget är det ingen som förstår.

Vet inte vad jag skall tro men jag skulle inte bli förvånad om det ligger ett brott bakom hans försvinnande.

Förstår inte heller varför han begav sig ut i snöstormen.
Citera
2026-03-23, 00:13
Medlem
Jag tror att det kan vara en kärlek som han skulle träffa eller att det var droger som var inblandat. Såsom en drogförsäljning.
Citera
2026-03-23, 00:36
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredagsmyset

Jo, jag är medveten om det du skriver..

Jag står dock kvar vid suicid, drivkraften i suicidalitet saknar motstycke. Kommer man till sin brytpunkt så spelar inte väder och vind någon roll. Ofta har man ett sånt tunnelseende att man inte ens noterar kyla, blöta, hunger, törst osv. Ett väder som det var den dagen han försvann kan dock vara en stark trigger. Att vakna på morgonen och behöva stå och sopa av snö från bilen medan det blåser snö i ansiktet, vem tappar inte livslusten av det? Sen göra samma sak när han skulle hem från jobbet.
Citera
2026-03-23, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Jo, jag är medveten om det du skriver..

Jag står dock kvar vid suicid, drivkraften i suicidalitet saknar motstycke. Kommer man till sin brytpunkt så spelar inte väder och vind någon roll. Ofta har man ett sånt tunnelseende att man inte ens noterar kyla, blöta, hunger, törst osv. Ett väder som det var den dagen han försvann kan dock vara en stark trigger. Att vakna på morgonen och behöva stå och sopa av snö från bilen medan det blåser snö i ansiktet, vem tappar inte livslusten av det? Sen göra samma sak när han skulle hem från jobbet.

Ja undra om familjens flytt söderut var planerad redan före 2023-11-28, den där middagen kanske var tänkt som sista kvällen med familjen ?
I såna fall kan det varit en trigger för Elliots försvinnande.
Om han vägrade släppa taget.
När Elliot försvann fick man skjuta på flytten ett halvår.
Citera
2026-03-28, 16:51
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Varför ska tråden stängas, ingen tvingar väl dej att gå i tråden?
Citera
2026-03-29, 04:34
Medlem
Ossans avatar
Citat:

Hur tänkte du där? Håller med föregående inlägg. Att ge upp teorier och sluta spekulera, söka? Det är väl vad en ev gärningsman önskar mest av allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in