2026-03-27, 11:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ja dom ger otroligt dåliga råd och juridisk hjälp bland annat.

De rekommenderar utlandsflytt.
De rekommenderar barn och föräldrar att aldrig söka hjälp.
De rekommenderar barn att fly från placeringar.
De är skeptiskt lagda till diagnoser och läkemedel.
De hetsar folk med IF samt andra psykiatriska diagnoser.
De rekommenderar att ringa 112 för att fråga om numret till olika socialtjänster.
De rekommenderar att göra polisanmälningar för precis allt.
De rekommenderar att umgås med dömda personer som också blivit av med sina barn, bla det svältfödda barnets pappa.

Nej jag kallar dig och dina gelikar för lögnare då varken ni eller FU fattar siffrorna. Eller rättelse, ni fattar kanske siffrorna men väljer medvetet att använda dessa fel.
Det går inte att verifiera det du påstår men med tanke på att själv visar att du saknar verklighetsanknytning och normalt omdöme så har du säkert inte förstått sammanhangen. Du babblar alltså som vanligt utan att sätta saker i sitt rätta perspektiv. Du är fullständigt irrelevant.
Citera
2026-03-27, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
DU och dina halmgubbar. Det är allt du kommer med verkar det som. Du verkar leva i total förnekelse och så fort det kommer något som inte passar din världsbild. Exempelvis att socialtjänsten vanvårdar barn och har extrema brister när det kommer till tvångsvård av barn, så plockar du fram dina halmgubbar. Ser du inte detta mönster själv?
Jag plockar fram hur det gått för de som stuckit från Sverige , somliga har skaffat nya barn utomlands och har lämnat kvar många barn i familjehem i Sverige , barn som måste känna sig helt övergivna när mamma och pappa helt försvunnit och skapat sig ny familj långt bort.
Finns inga exempel på familjer med störst anknytning till Sverige som stuckit där det gått bra , finns nämnligen barnskyddsmyndigheter i andra länder som har möjlighet att omhänderta barn vilket har skett för flera familjer där barnen hamnat på barnhem i land där de inte kan språket .

Ett flertal familjer har dessutom försökt få hjälp av myndigheter att komma tillbaka till Sverige när det ekonomiska inte fungerat alls och de som stöttat deras ide att dra inte längre är villiga att donera pengar till boende och uppehälle
Citera
2026-03-27, 11:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag plockar fram hur det gått för de som stuckit från Sverige , somliga har skaffat nya barn utomlands och har lämnat kvar många barn i familjehem i Sverige , barn som måste känna sig helt övergivna när mamma och pappa helt försvunnit och skapat sig ny familj långt bort.
Finns inga exempel på familjer med störst anknytning till Sverige som stuckit där det gått bra , finns nämnligen barnskyddsmyndigheter i andra länder som har möjlighet att omhänderta barn vilket har skett för flera familjer där barnen hamnat på barnhem i land där de inte kan språket .

Ett flertal familjer har dessutom försökt få hjälp av myndigheter att komma tillbaka till Sverige när det ekonomiska inte fungerat alls och de som stöttat deras ide att dra inte längre är villiga att donera pengar till boende och uppehälle

Ja du plockar fram halmgubbar som passar din världsbild. Det är för många inkl mig helt obegripligt att du dagarna i ända försvarar sveriges i särklass mest skadliga och dysfunktionella myndighet, som skadar barn och deras familjer för livet.

Ser man vad som händer med barn som placeras så finns det faktiskt inte så mycket andra alternativ och lämna landet om man vill ha kvar sitt barn och inte få sin familj ofrivilligt splittrad. Alla normalt tänkande människor förstår detta. Men inte du.
Citera
2026-03-27, 11:33
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja du plockar fram halmgubbar som passar din världsbild.

Kan du ge exempel på någon familj som flytt landet där allt blivit bättre? Gärna ett land som tex inte är Somalia där man inte vet vad som händer efter att dom flyr.
Citera
2026-03-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ja du plockar fram halmgubbar som passar din världsbild. Det är för många inkl mig helt obegripligt att du dagarna i ända försvarar sveriges i särklass mest skadliga och dysfunktionella myndighet, som skadar barn och deras familjer för livet.

Ser man vad som händer med barn som placeras så finns det faktiskt inte så mycket andra alternativ och lämna landet om man vill ha kvar sitt barn och inte få sin familj ofrivilligt splittrad. Alla normalt tänkande människor förstår detta. Men inte du.
Nu har ju dessa familjer splittrats i det land de flytt till när deras barn hamnat på barnhem där istället för i familjehem i Sverige , somliga har dessutom lämnat kvar barn i Sverige som redan var placerade.

En del familjer har hamnat i ren misär i landet de flytt till och där har de sedan försökt få hjälp att komma tillbaka efter ett tag men det har inte gått eftersom de själva valt att utvandra , de hamnar i samma situation som pensionärer som utvandrat till Asien där ingen hjälp kan fås från Sverige
Citera
2026-03-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det går inte att verifiera det du påstår men med tanke på att själv visar att du saknar verklighetsanknytning och normalt omdöme så har du säkert inte förstått sammanhangen. Du babblar alltså som vanligt utan att sätta saker i sitt rätta perspektiv. Du är fullständigt irrelevant.

Hej
Nej denna och de andra ofredarna ljuger bara om allt jag gör. Inget av det de påstår om mig stämmer.
Citera
2026-03-27, 12:55
Medlem
TILL SOCSEKTEN I DENNA TRÅD
Lämna tillbaka barnen bara, det är ett brott att olagligt röva bort andras barn.
Senast redigerad av Familyunited 2026-03-27 kl. 12:57.
Citera
2026-03-27, 12:56
Medlem
Citat:
Jasså?

Ja givet Ronjas forskning så kan det faktiskt vara ett mycket bra råd som kan rädda ett barns liv.

Givet att socialtjänsten missbrukar placeringar av barn, så är det tyvärr ofta ett bra råd att dra sig för att söka hjälp av soc, eftersom de tenderar att göra precis allt värre för familjen och barnet.

Ja om de inte mår bra i sin placering, vad ska de göra då? Stanna kvar och ta livet av sig?

Ja det behöver inte vara något negativt. Diagnoser kan vara felaktiga och tolkas fel. Inte minst av socionomer inom socialtjänten. Läkemedel överanvänds också. Inga konstigheter alls faktiskt.

Jasså hur då?

vad har du för bevis för det? Har alla sagt det?

Säger vem?

jasså? Vem säger det?

Det är väl du och dina kompisar som konsekvent använder siffror fel för att skydda sveriges galnaste myndighet som skadar barn för livet.

Detta stämmer de är galna socvurmarna i denna tråd. Att de själva inte förstår det är tragiskt. Inget av dessa påståenden om oss de häver ur sig stämmer det är desinformation.

Lämna tillbaka barnen bara, det är ett brott att olagligt röva bort andras barn.
Citera
2026-03-27, 13:00
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Hej
Nej denna och de andra ofredarna ljuger bara om allt jag gör. Inget av det de påstår om mig stämmer.
Ja, det är väldigt genomskinligt. Det är riktigt obehagliga små mobbartyper.

Jag gillar dina klipp om Socialtjänstens våld:
Citat:
Jag tittade in på @mammasofia.familyunited på TikTok och såg två nya klipp som jag tycker är bra:

Socialtjänstens våld
Del 1: https://www.tiktok.com/@mammasofia.familyunited/video/7619994912213224726
Del 2: https://www.tiktok.com/@mammasofia.familyunited/video/7620349001300184342

Som närstående (i helt andra ärenden inom vård och omsorg) känner jag precis igen det Sofia beskriver. Det är omöjligt att få vettiga besked oavsett vad man gör. Försöker man för mycket så vänds det mot en.

Det här är gaslighting som är en form av psykiskt våld och psykisk misshandel så Sofia har helt rätt.
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.
Citera
2026-03-27, 13:02
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
TILL SOCSEKTEN I DENNA TRÅD

Vilken tur att det sker lagligt då.

Komedi på hög nivå som vanligt.
Citera
2026-03-27, 13:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vilken tur att det sker lagligt då.

Komedi på hög nivå som vanligt.
Men det är varken lagligt eller roligt, vilket du hade förstått om du inte varit en inskränkt mobbare.
Citera
2026-03-27, 13:06
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Men det är varken lagligt eller roligt, vilket du hade förstått om du inte varit en inskränkt mobbare.

Jodå det är fullt lagligt, annars hade det ju inte förekommit? Även om fel begås och eller det är felaktiga utredningar så är själv omhändertagandet 100% lagligt.

Sen ska kanske FU inte prata så mycket om att röva bort barn när dom själva har samröre med föräldrar som sysslar med egenmäktighet. Men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in