Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Jag beskriver verkligheten, det är snarare du som hånar.
Mest din egen intelligens som jag ser det iofs.
MSB gjorde ett uttalande kring Iran häromdagen som jag tycker du borde läsa/lyssna på. Google that shit!
Du är uppenbarligen för biased för att ta till dig vad andra ser faktiskt hända i världen, Iran har trumf på hand? Ja men tjena.
Biased har ingenting med detta att göra. Det är oerhört många amerikaner som ser Iran som vinnare så här långt. Är dom självhatare då? Nej, dom gillar inte Iran alls, men kan koppla isär tankar och känslor. Man kan vara prestigelös nog att tycka att det var skit att det andra laget vann, men ändå förstå att dom spelade den bättre fotbollsmatchen. Att dom hade spöat sina fruar innan matchen hade inget med spelet att göra. Än mer retligt att dom vann, yes sir, men dom vann ändå.
Citat:
Tycker du att det är ok att befolkningen i Iran går under pga den islamistiska terrorregimen ska kunna skydda sin makt och rikedom så får det stå för dig.
Vissa här är uppenbarligen avlönade av regimen?
Samma här. Ogillar Manchester City starkt, men kan ändå se när dom gjort den bättre matchen. Gillar det inte, men jag förstår ju rent objektivt att det är sanningen. Lite så är mitt förhållande till Iran i detta. Dom gör det bra, så "hatten av då era jävla sopor" typ.
Det har också funnits ett narrativ om att USA kan göra parkeringsplats av alla jämt som jag retar mig på. Det stämmer inte. Dom åkte på pumpen redan under Vietnam. Afganistan var också en riktig flopp. Båda lilleputtnationer, men som sagt. Krig består inte av strider primärt. Det var längesen.