Citat:
Ursprungligen postat av
Kalaskula544
Helt fel, PC-gaming är större än alla konsoler kombinerat.
Källa:
https://www.sweclockers.com/nyhet/40465-pc-spelande-storre-an-alla-konsoler-tillsammans
Saxar från artikeln:
''En ny rapport från Epyllion ger oss en rejäl genomgång av spelindustrin de senaste tio åren och det är tydligt att PC-spelande har tagit ledningen. På över 200 sidor analyserar rapporten allt från konsumentutgifter till hårdvarurekord, och siffrorna visar att PC springer ifrån konsolerna med god marginal.''
Fast nu jämnför du marknaden mot en annan marknad. Det jag påpekade var en artikel jag läst om är datordelar och datorer nått ett 35 år lågt per antal sålt.. Och inlägget från mig var 3 dagars färskt info vid tidpunkten jag posta.
Lustigt nog betyder det också att GPU pris ökningen sedan 2021 inte knäckte folket.. Men ram å annat har pushat marknaden till att söka efter äldre produkter, och då räknas det inte med i den statestik jag fått se..
Vad som var nya high end komponenter 2018-2024slut är i prisklassen för nya midrange produkter 2024+... förutom CPUs då.. De är i den prisklasser man är van med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Nähe? Sysslar alla gamers numera bara med särskrivning istället? Eller vad menar du?
Det är inte en uppsats jag lämnar in.. 1,5 ord i sekunden skriver jag avslappnat... förstårdu intedet jagskrivit s å rä dte tet du rpoblme.