2026-03-25, 22:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Christopher känns hittills som den överlag främsta matlagaren i årets säsong och favorit till segern. Det som skulle kunna fälla honom är kanske att han själv är lite för övertygad om sin egen förträfflighet. Kanske kommer han att snubbla på mållinjen i något smaktest likt Filip Poon för ett antal år sedan (den bästa deltagaren som inte vann sin säsong).

Främsta utmanare tror jag Bea och Amanda är.

Influencer-Matilda kommer att ta sig en bit på flirta med Tommy kvoten.

Fiskargubben från Göteborg kommer att vara med ett fåtal program och pikas för sin fisk av Tom men sedan räcker inte hans matlagningstalang.
C måste ha någon störning. Usch för självgoda typer.
Citera
2026-03-26, 08:37
Medlem
Citat:
Christopher känns hittills som den överlag främsta matlagaren i årets säsong och favorit till segern.
Men så självgod. Mer än kul snubbe än någon jag känner sympati för.
Citera
2026-03-26, 11:27
Medlem
Tina är säkert ett vilddjur i bingen 😛😛
Citera
2026-03-26, 11:54
Medlem
Fan va myllymäki är på hon Matilda, är han gubbsjuk? Verkar störa sig också på hur kul hon och rödmoset hade i köket, snudd på svartsjuka? Tror inte han mår så bra.
Citera
2026-03-26, 20:22
Medlem
Gillar Bea bäst men det är många duktiga med.

Vad tycker ni om Hugo? Såg en intervju med honom här
http://www.vakentimmar.com/2026/03/framat-sa-drommer-jag-om-att-fa-arbeta.html?m=1
Tycker om honom men har svårt att se att han tar sig så långt.
Citera
2026-03-27, 02:25
Medlem
Ingen som vet om podden Efter Rätten har lagt ner? De har tidigare släppt sina avsnitt direkt efter tv-avsnitten. Det var ändå rätt intressant att lyssna på deltagarna och få lite insiderinfo om vad som skedde.
Citera
2026-03-27, 06:02
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Fan va myllymäki är på hon Matilda, är han gubbsjuk? Verkar störa sig också på hur kul hon och rödmoset hade i köket, snudd på svartsjuka? Tror inte han mår så bra.
Myllimäki verkar ha tagit över Mackan Aujalays roll. Förra säsongen var det ju italienskan Tommy var på (och hon på honom). Samma var det ju med Mackan som alltid var på den snyggaste tjejen varje säsong som hon Sofia som vann något år o.s.v.
Citera
2026-03-27, 08:55
Medlem
Citat:
Myllimäki verkar ha tagit över Mackan Aujalays roll. Förra säsongen var det ju italienskan Tommy var på (och hon på honom). Samma var det ju med Mackan som alltid var på den snyggaste tjejen varje säsong som hon Sofia som vann något år o.s.v.

Kikade aldrig när Aujalay m kompani var jury, men då går det alltså i arv. Iallafall skönt att det inte är bara jag som ser det! Och bra att du tar upp italienskan förra säsongen, reagerade då med. Lite sorgligt beteende.
Citera
2026-03-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photographic
Gillar Bea bäst men det är många duktiga med.

Vad tycker ni om Hugo? Såg en intervju med honom här
http://www.vakentimmar.com/2026/03/framat-sa-drommer-jag-om-att-fa-arbeta.html?m=1
Tycker om honom men har svårt att se att han tar sig så långt.

Tycker det var märkligt att Hugo och Anna valdes ut till topp 12 eftersom de varit i eliminering och samtidigt misslyckades med sin fisk. Tycjer de platserna skulle gått till 17 åriga Wilmer och den mulliga tjejen som halka på målsnöret.
Citera
2026-03-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är det inte ganska äckligt med allt kramande i programmet? Den sökande känner inte någon i juryn men tycker ändå det är lämpligt att gå fram och ge kraftfulla kramar till var och en. När fan blev det kutym att krama folk man inte känner?
Håller med, ett jäkla otyg är vad det är.
Citera
2026-04-01, 07:34
Medlem
Jag tycker det är så orättvist att de skickas ut för att hitta råvaror på egen hand. Det ska väl handla om matlagning och inte om att orientera sig i en ny stad. Totalt meningslöst
Citera
2026-04-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Jag tycker det är så orättvist att de skickas ut för att hitta råvaror på egen hand. Det ska väl handla om matlagning och inte om att orientera sig i en ny stad. Totalt meningslöst

Ja och så fick juryn 2 stora favoriter vara i lag också (Matilda Jacob) tanken var naturligtvis att dem skulle gå vidare direkt men Anna&Marco ville annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in