2026-03-26, 13:35
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Väldigt få som skyndar till Zaras försvar.
Särskilt få bland den grupp som annars skriker sig hesa med slogans om yttrandefrihet och rätten att få skämta.
Det är smärtsamt tydligt att högerns "rätt att skämta" bara handlar om skämt om islam och bögar, medan yttrandefriheten bara ska tillämpas när man uttrycker rätt åsikter.
Det visar återigen att högern inte har några principer och inte har något emot "åsiktskorridoren". De är bara lessna för att de inte har rätten att bestämma över den.

Jag försvarar inte degenererade feministluder. Jag är däremot emot att vita män blir cancelled för att de säger sanningen om judar, invandring, HBTQIAP+ och kulturmarxism överlag.

Varsågod att kalla mig hycklare. Jag bryr mig inte eftersom detta är ett krig.
Citera
2026-03-26, 13:36
Medlem
Magictrixs avatar
Man får skämta om allt. Anser jag personligen. Men alla klarar inte av att skämta om allt. Det handlar inte bara om cancelling. Zaras skämt var lågt, grovt och plumpt. Hon kom inte undan med det. Det finns ståuppare som dragit betydligt värre skämt, om n-ordet, judar eller bögar. Men de klarar ändå att balansera på rätt sida av linan. Är man som Zara en mega-stjärna som mest är känd för att hon är sexuellt utmanande och gör tramsig popmusik med texter som är på dagisnivå, då har man liksom inte mandat att bli tagen på allvar när man diskuterar politik eller samhälle. Kolla hur Fröken snusk blev uthängd när hon uttalade sig om Israel. Hon har ingen aning om vad som pågår i mellanöstern och sa väl bara något generellt, som sedan tolkades ner i beståndsdelar av alla andra. Zara som har sponsorer i multinationella företag borde inse att hon inte kan säga vad som helst, även om det kanske är tråkigt för henne. Jag tror inte hon blev av med kontraktet för att hon är för abort, för det var knappast någon nyhet. Hon blev av med det för att det var ett för grovt och dåligt skämt. Hon får väl göra en pudel?
Citera
2026-03-26, 13:57
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du bemöter inte själva essensen i inlägget öht. Dvs: Varför lät det inte så när det var högern som blev cancellad? Varför satt högertrollen och lipade över Gina Carano m fl?

För mig är allt annat än en enhetlig syn på frågan PATETISKT. Och det gäller både högern och vänstern. Är man inte konsekvent så är man inte vatten värd i mina ögon.

Ta som exempel online media reviewers som Nerdrotic m fl. De är tydligt höger och har (med all rätt) dissat det ena efter det andra från Hollywood med vänsterprägel. Men inte en enda av dem sa ett jävla knysst när Trumps eskort, ursäkta, Trumps fru får ett lukrativt Amazon-kontrakt som resulterar i dokumentär som inte kan beskrivas som annat än en tågolycka. Det är PATETISKT.

Är man inte objektiv så kan man fara åt helvete, jag är trött på indoktrinerade klappande sälar.
Du blandar äpplen och päron och verkar ha nån slags uppfattning om en höger som endast finns i din fantasi.

Att vara korrupt är inte detsamma som att vara cancellerad. Vad pratar du om?

Exakt det du beskyller en "enig höger" för, kan beskyllas "den eniga vänstern". Nancy Pelosi är ett lysande exempel på er egen bjälke.

Så du är inte vidare objektiv själv.
Citera
2026-03-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte

Det är ju välkänt att halva Afrika har varit i henne.

I fittan möjligen. I röven har hon sina fingrar.
Citera
2026-03-26, 14:09
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Jag försvarar inte degenererade feministluder. Jag är däremot emot att vita män blir cancelled för att de säger sanningen om judar, invandring, HBTQIAP+ och kulturmarxism överlag.

Ja, du är en hycklare. Och hycklare förlorar alltid.
Citera
2026-03-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Hennes "skämt" om abort:

Osmakligt. Inte roligt alls. Men Zara är en vidrig feminist med en ärthjärna så det är knappast förvånande.

Nu var det ju en mulatt hon hade i magen. Det är ju välkänt att halva Afrika har varit i henne.

Ja tillhör ju dom som tkr man får skämta om allt. Men även jag tyckte hennes skämt va rätt osmakligt. allt liv har ju börjat på samma sätt. Här släcktes tydligen ett liv.

Cancelkulturen har absolut gått för långt i de flesta fall. Men om artist/skådis säger eller gör något dumt som en bredare majoritet anser va korkat/dumt/stötande så är de ju inte mer än rätt att man blir cancel eftersom det kan leda till stor förlust av inkomster om företaget förknippas med personen.
Citera
2026-03-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Sjukt att man ska behöva anpassa sina skämt efter vad mäktiga bolag tycker!
Det beror ju helt och hållet på vad ett bolag har för verksamhet. Det borde du väl begripa? Om till exempel en organisation som är motståndare till abort sponsrar henne vore det väl otroligt korkat av en sådan organisation att fortsätta sponsra henne. Vänd på det, om ett företag som tillverkar dagen efter piller sponsrar henne och hon istället säger att abort är en synd då vill väl inte detta företag sponsra henne?
Företag har en image att vårda och olika värderingar
Citera
2026-03-26, 14:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Det enda som är värre än en hycklare är någon som är stolt över att vara det
Citera
2026-03-26, 14:51
Medlem
Vadå offer?! Hon är väl typ miljardär och varit ett självförvållat sexobjekt som visat både fisringen och fittan i snart två decennier.

Att hon är enormt korkad, hänger med kriminella och inte förstår hur livet och samhället fungerar utanför sin bubbla är väldigt tydligt.

Varför ska människor lyssna på ett korkat fnask som inte vet någonting eller ens är en del av samhället?

Hon borde hållit käft istället och göra det hon är bäst på: sjunga och bete sig ludermässigt.
Citera
2026-03-26, 14:54
Medlem
Hon bryr sej inte säger hon, men jag tror hon ångrar sej. Skämtet var mycket smaklöst med.
Jävla fitta!
Citera
2026-03-26, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oEELPa/zara-larsson-efter-abortskamtet-forlorade-tre-miljoner-dollar

Hur långt ska den här cancelkulturen behöva gå? Är inte så PK att vara för abort i USA tydligen.

Vad tycker ni om det hela? Ska man behöva bli av med miljondeals för att man skämtar? Länge leve yttrandefriheten !

Drabbar ingen fattig
Citera
2026-03-26, 14:59
Avslutad
Ass fuck you Zara. I fortsättningen håller ni kändisar borta från all typ utav politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in