2026-03-26, 12:45
Medlem
Det enda jag reagerade på var summan 28 mille??!
Vad är det för kontrakt hon har
Citera
2026-03-26, 12:47
Medlem
immenhusens avatar
Zara Larsson är ju en del av denna kultur med tillhörande smala åsiktskorridor, så jag känner ingen sympati för henne.

/AI
Citera
2026-03-26, 12:49
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Zara Larsson är ju en del av denna kultur med tillhörande smala åsiktskorridor, så jag känner ingen sympati för henne.

/AI
Hur är hon en del av den kulturen?
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-03-26 kl. 12:52.
Citera
2026-03-26, 12:56
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Väldigt få som skyndar till Zaras försvar.
Särskilt få bland den grupp som annars skriker sig hesa med slogans om yttrandefrihet och rätten att få skämta.
Det är smärtsamt tydligt att högerns "rätt att skämta" bara handlar om skämt om islam och bögar, medan yttrandefriheten bara ska tillämpas när man uttrycker rätt åsikter.
Det visar återigen att högern inte har några principer och inte har något emot "åsiktskorridoren". De är bara lessna för att de inte har rätten att bestämma över den.
Citera
2026-03-26, 13:05
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Hur är hon en del av den kulturen?

ZL är en del av woke-rörelsen. Det är allmänt känt. Att hon nu säger något obekvämt gör henne inte per automatik till någon utanför den.

/AI
Citera
2026-03-26, 13:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Så oväntat att en massa högerskrällen är för cancelkultur när det drabbar andra sidan

Nån som minns hur de lipade över Gina Carano & co? Hur många av dem har ni hört försvara Zara Larsson? Just det.

Patetiskt.
Citera
2026-03-26, 13:07
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
ZL är en del av woke-rörelsen. Det är allmänt känt. Att hon nu säger något obekvämt gör henne inte per automatik till någon utanför den.

/AI
Hon använder ju sin yttrandefrihet hela tiden. Förstår att det kan vara provocerande för er som vill tysta ner obekväma röster.
Citera
2026-03-26, 13:13
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:

/AI
Vilka dåliga sidor finns det i att vara en del av wokerörelsen? Jag vet inte vad woke innebär och inte heller vad en rörelse relaterad till woke är för något.
Citera
2026-03-26, 13:15
Medlem
Sedan dag ett när Trump blev president har en hel del företag gjort tvärvändningar gällande Woke-kulturen och allt vad den har representerat. Så det är inte jätte förvånat att ett företag bryter kontraktet med Zara, hon har trots allt redan hamnat i kläm med presidenten tidigare när hon kritiserade ICE och att hennes afrikanska pojkvän inte fick träda in i landet pga en tidigare narkotikadom, så hon hängde nog redan löst.

ICE kritik: https://www.svt.se/kultur/vita-huset-svarar-zara-larsson-efter-kritiken-mot-ice

"Jag älskar kriminella": https://bulletin.nu/zara-larsson-jag-alskar-kriminella

Trump anti-woke war: https://www.theguardian.com/us-news/2025/feb/02/trump-woke-dei-culture-wars
Citera
2026-03-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
jämför du ett abortskämt med någon som säger att Förintelsen är en myt? Ok nu känns du bara desperat.
”Ett skämt är en slagkraftig berättelse, replik eller handling avsedd att väcka skratt och muntra upp”

Hur exakt är det roligt att skämta om att mörda ett barn ?
Citera
2026-03-26, 13:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
det handlar inte om yttrandefrihet, utan om konsekvensen av att ha friheten att yttra sig.

Du bemöter inte själva essensen i inlägget öht. Dvs: Varför lät det inte så när det var högern som blev cancellad? Varför satt högertrollen och lipade över Gina Carano m fl?

För mig är allt annat än en enhetlig syn på frågan PATETISKT. Och det gäller både högern och vänstern. Är man inte konsekvent så är man inte vatten värd i mina ögon.

Ta som exempel online media reviewers som Nerdrotic m fl. De är tydligt höger och har (med all rätt) dissat det ena efter det andra från Hollywood med vänsterprägel. Men inte en enda av dem sa ett jävla knysst när Trumps eskort, ursäkta, Trumps fru får ett lukrativt Amazon-kontrakt som resulterar i dokumentär som inte kan beskrivas som annat än en tågolycka. Det är PATETISKT.

Är man inte objektiv så kan man fara åt helvete, jag är trött på indoktrinerade klappande sälar.
Citera
2026-03-26, 13:28
Medlem
Jag tycker det var lika korkade kommentarer bägge två, den där fansen om att fostret fick höra Zara Larsson innan aborten och Zaras uttalande om det hela.
Man får ta Zara Larsson lite som hon är.
Det blir nog bättre när hon har blivit lite äldre och mognare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in