2026-03-24, 23:26
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nej men men ytterst få kan få nej jag vill inte gå tilll toaletten för min mamma väntar till ja självklart vill jag ha sex på toaletten.

Vad handlar det där om?

Hon smet väl in på krogen som underårig och efter ungefär 20 minuter där inne befann hon sig på toaletten.

Stod mamma utanför krogen och väntade med bilen?

Eller varför gick hon inte till mamma innan hon tog sig in? Hon måste väl ha väntat innan hon bestämde sig för att smita in. Ifall det bara rörde sig om 20 minuter.

Ljög hon om det att hon hånglade i baren?
2026-03-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Vad handlar det där om?

Hon smet väl in på krogen som underårig och efter ungefär 20 minuter där inne befann hon sig på toaletten.

Stod mamma utanför krogen och väntade med bilen?

Eller varför gick hon inte till mamma innan hon tog sig in? Hon måste väl ha väntat innan hon bestämde sig för att smita in. Ifall det bara rörde sig om 20 minuter.

Ljög hon om det att hon hånglade i baren?

Att hon efter att ha sagt nej till GMs försök att få med henne hem vill han ta med BO till toaletten varvid hon återigen svarar nej att hon inte vill och att hennes mamma väntar på henne. Inte heller det nejet hörsammar GM. Han leder henne istället till toa. Det borde vara uppenbsrt för GM att BO inte vill.
2026-03-25, 00:02
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Att hon efter att ha sagt nej till GMs försök att få med henne hem vill han ta med BO till toaletten varvid hon återigen svarar nej att hon inte vill och att hennes mamma väntar på henne. Inte heller det nejet hörsammar GM. Han leder henne istället till toa. Det borde vara uppenbsrt för GM att BO inte vill.

Hon kanske borde börjat förhålla sig till rätt och fel redan innan hon bestämde sig för att ta sig in på ett ställe med äldre människor.

Är det sant hon ljög om att hon inte hånglade i baren?
2026-03-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
För att polis sagt till honom vad han är misstänkt för. Det är ju först dagen därpå han pratar om det under transporten:

28/9
17:45 J flyger till Arlanda
Han checkar in på hotell, duschar, byter kläder, jobbmöte med LB.
Möter upp polis som griper honom.

Senare hos polisen i Solna samma kväll:
22:10-22:12 förhör: underrättelse om misstanke
23:15 kroppsbesiktning avslutad, provtagning

29/9
Polis transporterar J från Solna till Nynäshamn & under färden pratar han om våldtäkten han är misstänkt för.

Okey då erkänner jag mig missminnas.
Hade för mig att det va i första polisbilen han sa att han inte kände tjejen osv och att polisen informerade om att han skulle ta det med de på stationen / inte prata om det i bilen men då miss minner jag som sagt.

Tar dock inte bort det faktum att det är totat ologiskt att ljuga om att han inte ens känner henne och att de är hämnd osv osv ist för att säga att de va sex med samtycke om det va nu va sanningen.

NY FRÅGA TILL ALLA MÄN I TRÅDEN DÅ:
Om ni har sex med samtycke med en tjej och hon anmäler er för våldtäkt:
Börjar ni ljuga om att ni inte vet vem tjejen är och att det är någon hämnd för att ni kastat ut killar från krogen som inte är schyssta mot tjejer?
Eller säger ni att det va med samtycke direkt?
Håller ni käft om sanningen , att det va med samtycke, ända till sista förhöret då polisen frågar rakt ut om ni hade samtycke? Varför sparar ni på den informationen isf?
2026-03-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Principen hellre fria än fälla gäller inte i sexualmål där är det tvärtom där döms folk utan tillstymmelse till bevis bara kvinnan låter någorlunda trovärdig vilket vilken lögnare som helst kan göra du är efter som vanligt

Du hittar ju bara på 😂

5% döms!!! Om de va ”hellre fria än fälla” och ”bara en tjej säger att hon blivit våldtagen så blir du dömd” - hur kan de då va så lite som 5%????
Och de är av de som anmäls!! Väldigt många anmäler inte ens för att de 1. Inte vill sitta och prata om en så fruktansvärt traumatiskt och kränkande händelse om och om igen framför främlingar och möta sin förövare i rätten. Och 2. Helt enkelt inte tror att rättvisa kommer skipas för att de i 95% av anmälda fall inte gör det.

Man tror att ungefär 10-20% av alla våldtäkter öht anmäls.
Alltså är det 80-90 / 100 som inte ens anmäls.
Av de som anmäls blir endast 5 / 100 fällande dom.

Alltså är det 175-185 / 200 våldtäkter där gärningsmannen går fru.
15-25 av 200 gärningsmän döms.

Så berätta igen hur alla hellre fälls än frias. Och hur tjejer bara kan säga att de blir våldtagna så blir männen dömda.

Självklart finns det oskyldigt dömda.
Och det är fel.
Men så är det inom alla brott.

Ditt falska sätt att använda fakta visar bara igen att du inte ör objektiv
Senast redigerad av Purplepanic 2026-03-25 kl. 00:21.
2026-03-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det spelar ingen roll om han kastat ut ngn el. inte. Kan vara lögn, kan vara sanning.

Att han ljög om narkotikabruket är en sak. I praktiken spelar det ändå ingen roll om han drog linan på fredagen el. lördagen.

Skulle tro att de flesta ljuger om sitt bruk om en polis frågar.
Jag hade garanterat ljugit - om jag gillade kola - för jag inte vill få körkortet återkallat (enl. dåtida regler) -> gå & lämna svindyra pisseprov under ngt år innan jag kan få det tbx.
Men finns ju tusen olika anledningar till att man kör en lögn i ett sådant fall.

J & BO ljuger & undanhåller bägge två. Det är uppenbart. Vad som är sant & inte vet bara de inblandade.

Finns mkt hon jiddrar om som t.ex: snapen ”hjälp” som aldrig skickades, Arvids telefonsamtal till henne då hon var på toan, kodordet körsbär, att hon bara varit på krogen 3-4 ggr i sitt liv, att J skulle ha tagit tag i henne & dragit in henne på toan, nekar till att de kyssts & hånglat i baren etc.

Och hur vet du att det är lögner från henne?
Hans är ju bevisade lögner och handlar dessutom om själva handlingen (att han inte vet vem hon är, att det är påhittat som hämnd).

Han hittade väl också på fram och tillbaka om vart han kom, om han använde skydd eller inte osv?
Inte direkt lögner men solklart att han va så extremt påverkad att inget i hans minne är pålitligt om det inte me lögner.

Snapchat kan hon faktiskt ha spelat in men bara int hunnit skicka.
Mottagningen överallt på munken ör dessutom inte att lita på, speciellt när de ör mkt folk, hon kan där med ha försökt ringt men inte lyckats.
Även hon är påverkad och jävligt stressad i denna stund. Inte alltid lätt att hantera telefonen i vanliga fall när man är full och distraherad.
Så där är inget vi solklart kan bevisa är lögner, även om de kan vara det.
Inget som är bevisat.

Och hur exakt sa uon att han drog in henne på toa?
Och hur kan vi isf bevisa att det är lögn?
2026-03-25, 00:39
Medlem
Citat:
Hon kanske borde börjat förhålla sig till rätt och fel redan innan hon bestämde sig för att ta sig in på ett ställe med äldre människor.

Är det sant hon ljög om att hon inte hånglade i baren?

Och du drack aldrig som minderårig eller?
Förtjänar alla minderåriga som tar sig in på krogen att bli våldtagna av dubbelt så gamla män?

Vad menar du ens? Hon har väl sagt från början att de kysstes i baren från vad jag vet? Aldrig hört att hon nekar de?
Och vad gör det för skillnad?

Om man står och kysser varann, han vet att hon är 17 och köper drinkar till henne.
Han erbjuder henne att följa med hem, hon säger nej.
Han tjatar och hon hittar då på att hennes mamma ska hämta henne.
Han fortsätter tjata och säger att han kan beställa taxi hem till henne.
Hon säger nej och ljuger om att hon ska med båten tidigt.
Han säger att han kan fixa taxi hem samma kväll, hon säger nej igen.

Hur många gånger ska ett barn behöva säga nej för att en vuxen man ska respektera det och go vidare till nästa tjej?
I normal fall definitivt inte mer än två.
Men GM såg helt uppenbart en tjej i en position som han kunde utnyttja och som han hoppades skulle skämmas för mycket för att våga anmäla - dels för att hon inte fick va där och dels för att hon är ung och inte så pass bekväm i sin kropp och sex liv ännu och en son här händelse blir ännu värre, skamligare och gör att man känner sig mer sårbar än för en äldre kvinna.

(hon har btw inte visat upp något fejk legg och där med inte gjort något brottsligt - det har där emot de som släppte in henne utan att legga, serverade henne utan att legga, och köpte alkohol till henne trots att hon visste att hon va minderårig)
2026-03-25, 00:49
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Och du drack aldrig som minderårig eller?
Förtjänar alla minderåriga som tar sig in på krogen att bli våldtagna av dubbelt så gamla män?

Vad menar du ens? Hon har väl sagt från början att de kysstes i baren från vad jag vet? Aldrig hört att hon nekar de?
Och vad gör det för skillnad?

Hur många gånger ska ett barn behöva säga nej för att en vuxen man ska respektera det och go vidare till nästa tjej?

Om det ska handla om rätt och fel gör det skillnad. Handlar väl om din egen moraliska kompass.

Ifall hon ljuger om kyssen i baren så kan hon ljuga om fler grejer. En kyss är ju ett form av godkännande. Kanske känner en kyss i baren inte passar ihop med resten av hennes historia.

Ifall du ser henne som ett barn bör du verkligen ifrågasätta vad hon hade där att göra från första början.
2026-03-25, 01:00
Medlem
Citat:
Om det ska handla om rätt och fel gör det skillnad. Handlar väl om din egen moraliska kompass.

Ifall hon ljuger om kyssen i baren så kan hon ljuga om fler grejer. En kyss är ju ett form av godkännande. Kanske känner en kyss i baren inte passar ihop med resten av hennes historia.

Ifall du ser henne som ett barn bör du verkligen ifrågasätta vad hon hade där att göra från första början.

En kyss är absolut inte = samtycke till sex.
Det hoppas jag att du med förstår.
Hon säger nej till sex flertalet gånger. Att hon är ok med att kyssas betyder inte att han har rätt till att knulla henne utan att försäkra sig om samtycke till sex.
Ser att ni är många män i tråden som inte gillar den lagen men rent lagligt så är det så det ser ut.
Vi behöver inte tycka och tänka - lagen säger att du måste försäkra sig om samtycke till sex och en kyss är inte samtycke. Speciellt inte när man säger nej till sex minst 3-4 ggr under 20 min

Och under 18 så är man enligt lagen ett barn oavsett hur man själv väljer att se henne.

Så igen: förtjänar alla som dricker under 18 att bli våldtagna för att man då har en dålig moralisk kompass?
2026-03-25, 01:09
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Så igen: förtjänar alla som dricker under 18 att bli våldtagna för att man då har en dålig moralisk kompass?

En kyss får mig definitivt att hoppas. Låtsas att det sker ute mitt på blanka dagen. Osar ganska mycket dubbelmoral om den här bruden.

Men hon är ung och endel förlåten för min egen del av den anledningen.

Sista frågan: Den hänger väl fortfarande löst. Återstår att se om det blir till en våldtäkt.

Jag är inte utom vissa tvivel.
2026-03-25, 08:14
Avstängd
Citat:
Du hittar ju bara på 😂

5% döms!!! Om de va ”hellre fria än fälla” och ”bara en tjej säger att hon blivit våldtagen så blir du dömd” - hur kan de då va så lite som 5%????
Och de är av de som anmäls!! Väldigt många anmäler inte ens för att de 1. Inte vill sitta och prata om en så fruktansvärt traumatiskt och kränkande händelse om och om igen framför främlingar och möta sin förövare i rätten. Och 2. Helt enkelt inte tror att rättvisa kommer skipas för att de i 95% av anmälda fall inte gör det.

Man tror att ungefär 10-20% av alla våldtäkter öht anmäls.
Alltså är det 80-90 / 100 som inte ens anmäls.
Av de som anmäls blir endast 5 / 100 fällande dom.

Alltså är det 175-185 / 200 våldtäkter där gärningsmannen går fru.
15-25 av 200 gärningsmän döms.

Så berätta igen hur alla hellre fälls än frias. Och hur tjejer bara kan säga att de blir våldtagna så blir männen dömda.

Självklart finns det oskyldigt dömda.
Och det är fel.
Men så är det inom alla brott.

Ditt falska sätt att använda fakta visar bara igen att du inte ör objektiv

Jo det är väldigt låga beviskrav berätta för en polare och låta någorlunda trovärdig kan vem som helst göra, anledningen till att det blir så många friande domar är att i de fall saknas det inte bara helt bevis utan även trovärdighet och tillförlitlighet, med andra ord lär väldigt många av dessa vara påhittade av svagbegåvade som inte klarar av att låta trovärdig för fem öre

Det går alltid att påstå att det begåtts massa brott som inte anmälts
2026-03-25, 08:19
Avstängd
Citat:
Så vad menar du med låga beviskrav? Bortom rimligt tvivel räcker inte för dig?

Detta gäller vid ord mot ord.

"Ord mot ord: Eftersom våldtäkt ofta sker i enrum, är det vanligt med "ord mot ord"-situationer. Då värderar domstolen målsägandens trovärdighet (berättelsens detaljrikedom och konsistens över tid) mot den tilltalades berättelse.

Stödbevisning: För en fällande dom krävs det oftast att målsägandens berättelse får stöd av annan bevisning. Exempel på stödbevisning:

Medicinska eller tekniska bevis (DNA, skador).

Vittnesmål från personer som målsäganden berättat för nära inpå händelsen.

Dokumentation av målsägandens mående eller beteendeförändringar efteråt.

SMS, e-post eller chattlog"

Vet inte hur du beter dig runt tjejer men jag och ingen jag känner har någonsin varit orolig för att bli anklagad för att våldtagit någon.

Å andra sidan så har du ju om och om igen upprepat att det inte är våldtäkt att strunta i flertalet nej, om någon sover eller är berusad till den grad att de inte kan gå själva. Så jag kan förstå att du är orolig med din syn på vad samtyckande sex innebär.

Eftersom det bevisligen är omöjligt att avgöra ifall någon ljuger eller säger sanningen så kan ord mot ord och hörsägen aldrig nå upp till den säkerhet som krävs för att det ska vara ställt bortom rimligt tvivel, föga förvånande att du var för svagbegåvad för att koppla även det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in