2026-03-24, 19:06
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoiseForever
Din LSS ljuger, jag bor själv i Servicelägenhet och Träningslägenheter, med eget förstahandskontrakt. Man är inte tvungen att jobba för det, känner många andra på Aspergerforum som har detsamma.

Har du aspergers så behöver du oftast inte jobba, om du inte har bra arbetsförmåga, det har inget med LSS att göra.
inte kan du bo i både servicelägehet och träningslägenhet. Träninglägenhet är inte första hands kontrakt. jag hyr i andra hand från kommunen och man ska söka andra lägenheter med första hands kontrakt i bostadskön där det står rivningskontrakt på mig tom 8-31
Citera
2026-03-24, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
inte kan du bo i både servicelägehet och träningslägenhet. Träninglägenhet är inte första hands kontrakt. jag hyr i andra hand från kommunen och man ska söka andra lägenheter med första hands kontrakt i bostadskön där det står rivningskontrakt på mig tom 8-31

Servicelägenhet bor jag i, med förstahandskontrakt. Rättare sagt. Och har bott här sedan 2015, ingen kan tvinga mig att jobba om jag inte kan själv, jag har aspergers dock.
Citera
2026-03-25, 08:27
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Servicelägenhet bor jag i, med förstahandskontrakt. Rättare sagt. Och har bott här sedan 2015, ingen kan tvinga mig att jobba om jag inte kan själv, jag har aspergers dock.
Nej men de tvingar en om man har träningslägenhet

"Boende i träningslägenhet kan utgöra en förberedelse inför boende i försökslägenhet eller annan mer permanent form av boende. "

Vaddå permanent man kanske byter lägenhet sen? Flyttar ihop med partner mm
Senast redigerad av SodaFointain 2026-03-25 kl. 08:30.
Citera
2026-03-25, 13:35
Avslutad
Citat:
Nej men de tvingar en om man har träningslägenhet

"Boende i träningslägenhet kan utgöra en förberedelse inför boende i försökslägenhet eller annan mer permanent form av boende. "

Vaddå permanent man kanske byter lägenhet sen? Flyttar ihop med partner mm

Vart har du fått allt detta ifrån? Låter sjukt.
Servicelägenhet är permanent boende, man bor där tills man vill skriva av sitt förstahandskontrakt.
Citera
2026-03-25, 15:27
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Vart har du fått allt detta ifrån? Låter sjukt.
Servicelägenhet är permanent boende, man bor där tills man vill skriva av sitt förstahandskontrakt.
Service lägenhet är väl gruppbostad träningslägenhet är inte permanent då ska man söka ett första hands kontrakt som är permanent men det kan det inte heller vara för man kanske byter till en annan lägenhet med första hands kontrakt
Senast redigerad av SodaFointain 2026-03-25 kl. 15:42.
Citera
2026-03-25, 15:42
Medlem
SodaFointains avatar
Lss lagen är frivilligt fast inte om man bor i träningslägenhet borde tråden heta istället
Citera
2026-03-29, 20:51
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det låter helt sjukt. Formellt ska man inte tvingas till daglig verksamhet, men vet att det finns kryphål så man kan tvinga dem ändå.
Ja presic vad ska jag dit och göra. Slava för slav summa på 800 kr per månad eller 400 om man som jag som jobbar halvdag gör!! Behöver vänner inte 400 kr. PRESIC. Att kolla tv serier är gratis!!!!
Senast redigerad av SodaFointain 2026-03-29 kl. 21:13.
Citera
2026-03-30, 00:13
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ja presic vad ska jag dit och göra. Slava för slav summa på 800 kr per månad eller 400 om man som jag som jobbar halvdag gör!! Behöver vänner inte 400 kr. PRESIC. Att kolla tv serier är gratis!!!!

Sjukt att heltid är under 40 kr per dag och måste man ta buss så kostar den kanske 70 kr per dag så att de som har DV går back.
Citera
2026-03-30, 07:04
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Sjukt att heltid är under 40 kr per dag och måste man ta buss så kostar den kanske 70 kr per dag så att de som har DV går back.
Man har busskort
Citera
2026-03-30, 08:57
Medlem
SodaFointains avatar
Nu är LSS daglig verksamhet frivilligt men inte när man bor i träningslägenhet. Då måste man gå till jobbet för annars blir man av med lägenheten. Söka andra sunk lägenheter i ghetto områden där man ej vill bo måste man med. Usccch
Citera
2026-03-30, 12:30
Medlem
Citat:

Vet köper enkelbiljetter för att ta sig till en verksamhet som är daglig?
Citera
2026-03-30, 16:08
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Man har busskort

Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vet köper enkelbiljetter för att ta sig till en verksamhet som är daglig?

Jobbar du halvtid går du ändå back på busskort. Och alla jobbar inte alla dagar i veckan bara för att TS måste det.

Och vissa kommuner har ingen ersättning alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in