2026-03-22, 22:02
  #2341
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Nej 6 kommer inte vara vice city från ps2 men med bättre grafik. Det är bra mycket mer komplext och detaljerat än så. Du har inte en blekaste aning om vad som väntar oss.

Jo tänk för jag har mer än en blekaste aning - har nämligen spelat Rockstars spel sen GTA 1 och GTA London! Men dessa spel känner du nog inte ens till. Jag har spelat allt de gjort och även moddat för spelen och varit med på en del hype-tåg, det man lär sig är att Rockstar är duktiga på marknadsföring men GTA V och RDR2 även om de var vackra var rätt tråkiga. GTA 6 ser också rätt tråkigt ut, och geografin gör det inte speciellt roligt om du nu vet vad Florida har för geografi. Vatten och stränder blir rätt tröttsamt efter ett tag, för att inte tala om de dötrista paret som utgör huvudkaraktärerna.
Citera
2026-03-23, 10:41
  #2342
Bannlyst
Rätt sjukt hur stort GTA är egentligen. Femman har sålt 220 miljoner, vilket är sinnessjukt. Finns ingen annan serie som kommer i närheten.

Så varför är GTA så populärt? Det finns ju inga spelmekaniska detaljer som sticker ut, så jag antar att folk vill låtsas vara gangsters?
Citera
2026-03-24, 13:23
  #2343
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Det är ett spel som till stor del lockar barn, men även vuxna. Kan man skapa ett spel som lockar dessa två grupper kommer man att sälja mest av alla.

Jag tycker lite synd om folk som tror att GTA 6 kommer att bli helt sinnessjukt. Det kommer att vara coolt att spela en stund, men det är fortfarande samma GTA-struktur. Jag tycker att man även ser i trailerna att karaktärerna ser lite plastiga ut, nästan lite Toy Story 1995.
Jomen VARFÖR lockar det barn och vuxna?

GTA VI kommer förmodligen bli den största händelsen i underhållningshistorien.

Men jag undrar fortfarande varför.
Citera
2026-03-24, 14:21
  #2344
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AI-bot
Jomen VARFÖR lockar det barn och vuxna?

GTA VI kommer förmodligen bli den största händelsen i underhållningshistorien.

Men jag undrar fortfarande varför.
För att man kan gå ”bananas” och göra som man vill i en någorlunda verklig miljö? Det är nog en vanligt undertryckt fantasi hos många, vuxna som barn.
Citera
2026-03-24, 15:25
  #2345
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
För att man kan gå ”bananas” och göra som man vill i en någorlunda verklig miljö? Det är nog en vanligt undertryckt fantasi hos många, vuxna som barn.
Ja, det var det jag misstänkte. Det har inte så mycket med spelmekaniken att göra, utan folk vill bara leka gangster och känna sig som kungar.
Citera
2026-03-24, 16:17
  #2346
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AI-bot
Jomen VARFÖR lockar det barn och vuxna?

GTA VI kommer förmodligen bli den största händelsen i underhållningshistorien.

Men jag undrar fortfarande varför.
Om du hade spelat Gta tidigare så hade du vetat varför folk gillar gta. Annars får du väl kolla gameplayvideos på youtube så du kan bilda dig en uppfattning.
Citera
2026-03-24, 16:53
  #2347
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Om du hade spelat Gta tidigare så hade du vetat varför folk gillar gta. Annars får du väl kolla gameplayvideos på youtube så du kan bilda dig en uppfattning.
Nej, för folk analyserar sällan varför de gillar något, så att kolla videor gör ingen nytta.
Citera
2026-03-24, 18:15
  #2348
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AI-bot
Nej, för folk analyserar sällan varför de gillar något, så att kolla videor gör ingen nytta.
1: Jo.
2: Var videos det enda jag nämnde?
Citera
2026-03-24, 18:22
  #2349
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
1: Jo.
2: Var videos det enda jag nämnde?
De flesta som gillar GTA har svårt att förklara mer än "jag vill leka gangster och kung, höhö".

Det finns ingenting i spelmekaniken i GTA som gör det fantastiskt på något sätt.
Citera
2026-03-24, 18:26
  #2350
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AI-bot
De flesta som gillar GTA har svårt att förklara mer än "jag vill leka gangster och kung, höhö".

Det finns ingenting i spelmekaniken i GTA som gör det fantastiskt på något sätt.
Jo. Det är en öppen värld där du kan bete dig i princip hur du vill. Tänk dig samma frihet att du kan bete dig hur du vill i en svensk stad, bara gå totalt bärsärkagång.

Och jo, youtuvideos med gameplay visar hur kul det kan vara i olika lägen att bära sig åt hur man vill. Spela gta annars om du ändå saknar all form av fantasi att föreställa dig med hjälp av beskrivning och youtubevideos med gameplay, istället för att ställa dumma frågor.
Citera
2026-03-24, 18:30
  #2351
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jo. Det är en öppen värld där du kan bete dig i princip hur du vill. Tänk dig samma frihet att du kan bete dig hur du vill i en svensk stad, bara gå totalt bärsärkagång.

Och jo, youtuvideos med gameplay visar hur kul det kan vara i olika lägen att bära sig åt hur man vill. Spela gta annars om du ändå saknar all form av fantasi att föreställa dig med hjälp av beskrivning och youtubevideos med gameplay, istället för att ställa dumma frågor.
Fast det har ingenting med spelmekaniken att göra, utan mer med att folk vill KÄNNA sig som gangsters och kungar.
Citera
2026-03-25, 07:09
  #2352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-bot
De flesta som gillar GTA har svårt att förklara mer än "jag vill leka gangster och kung, höhö".

Det finns ingenting i spelmekaniken i GTA som gör det fantastiskt på något sätt.


Just öppenheten, kunna utforska en virtuell värld, bara försvinna in i en realistisk hittepåvärld en stund och betrakta alla detaljer, det är det som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in