Citat:
Ursprungligen postat av
XY3000
De var otroligt dåliga redan från början. Det är bara att du nyktrat till intellektuellt och först nu ser det.
Till viss del stämmer det. De kom helt rätt i tiden i slutet av 90-talet och tidigt 2000 tal. Utanför Hollywood fanns det inte mycket konkurrens. Samt att Hollywood var inte fokuserat på svenskars kultur och närområde. Nordic noir var inte ett etablerat begrepp. Inte alls som nu för tiden och särskilt efter Bron som höjde ribban.
Samtidigt vill jag påstå att den första rundan med Peter Haber har en del bra filmer som fortfarande håller. Andra säsongen som kom tidigt 2000 tal är de som åldrats sämst och blivit mest avklädda sett till hur populära de var när de kom.