2025-12-02, 19:21
Avstängd
Unobosss avatar
Varför?

PK maffian.
Citera
2025-12-02, 19:42
Medlem
Radikalexorcists avatar
Beck är nåt man kollar på när tjejen har gjort slut. Då är det jävligt bra också, aldrig annars.
Citera
2025-12-06, 11:07
Avslutad
Av de Haber-Beck filmerna är 1. Hämndens pris och 2. I stormens öga mina favvo. Lite väl många som känns snabbskrivna och superenkelt manus bara för att trycka fram en film, lite som Åremorden-serien. Dessutom dåligt skådespeleri av några (t.ex. Valter Skarsgård) och väldigt överdrivet stereotypt t.ex. de kristna i den sista ”Ur askan”.
T.ex. Johan Falk filmerna håller väldigt mycket högre nivå.
Citera
2025-12-06, 11:09
Medlem
De var otroligt dåliga redan från början. Det är bara att du nyktrat till intellektuellt och först nu ser det.
Citera
2026-03-20, 17:44
Medlem
isa67s avatar
Ännu en urusel ny Beckfilm; Beck-I skuggorna. Den är det sämsta jag sett hittills.
Citera
2026-03-20, 18:20
Medlem
Såg klart nya beck filmen snacka så dött känns inte som beck längre. hade gärna sätt dom skulle börja om med nya generation skådespelare som ta över stafettpinnen och ta tillbaka Gunvald.

Om nu man ska se nått positiva med nya beck att den speglar hur vårat land ser ut.
Citera
2026-03-21, 22:03
Medlem
kl4sseKocks avatar
Beck-I skuggorna

senaste var inget att hänga i julgranen, och oskar en gunvald wannabe
Senast redigerad av kl4sseKock 2026-03-21 kl. 22:27.
Citera
2026-03-21, 22:49
Medlem
Seabeers avatar
Hatar inte mindre blattar efter jag såg denna rulle.

Fan va jag hatar mångkulturen….
Citera
2026-03-22, 05:03
Medlem
Jag har försökt kolla på dom, men det är svårt för de är väldigt dåliga
Citera
2026-03-23, 01:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag har försökt kolla på dom, men det är svårt för de är väldigt dåliga

I Skuggorna håller samma låga [obefintliga] klass som de gjort sedan Persbrandt försvann. Lite kul ändå att se hur de lyckats få en skådespelarprestation som är sämre än filmen. Matez Monir Garci måste vara nutidens sämsta skådespelare. I rollen som Ahmad Madi Ahmad har han noll trovärdighet och noll inlevelse. Det var faktiskt den enda behållningen att se hur någon kan vara så klappusel.
Citera
2026-03-23, 02:07
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I Skuggorna håller samma låga [obefintliga] klass som de gjort sedan Persbrandt försvann. Lite kul ändå att se hur de lyckats få en skådespelarprestation som är sämre än filmen. Matez Monir Garci måste vara nutidens sämsta skådespelare. I rollen som Ahmad Madi Ahmad har han noll trovärdighet och noll inlevelse. Det var faktiskt den enda behållningen att se hur någon kan vara så klappusel.
Nu blev jag nyfiken. Är han dålig skådis i allmänhet eller bara felcastad?

Har det gjorts någon bra ”ny” Beckfilm, dvs från 1997 och framåt? Jag har bara sett kanske 10-15 st av de över 50 (?) som finns ska väl tilläggas.

Jag tycker en av dem utmärker sig som bra, och det är den med en polis som även är kvinnomisshandlare men som tack vare sitt yrke får gå under radarn. Den var intensiv och spännande minns jag, t o m bra skådespelarinsatser av främst han som spelar nämnde polis.

Av de sex filmerna med Gösta Ekman var hälften bra. Får Habers Beck samma utfall?
Citera
2026-03-23, 02:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Nu blev jag nyfiken. Är han dålig skådis i allmänhet eller bara felcastad?

Du får väl tittat på filmen och bedöma själv. Jag försöker dra mig till minnes andra roller han gjort, men kommer inte på någon direkt som gör att jag kan bedöma det. Om man ser de scener han medverkar i under denna film så kan man ju bedöma honom i relation till Nawar Hermiz som spelar i samma scener. Det är som skillnad mellan natt och dag och då menar jag inte att Nawar Hermiz är en karaktärsskådespelare, men han är åtminstone trovärdig i rollen.

Citat:
Har det gjorts någon bra ”ny” Beckfilm, dvs från 1997 och framåt? Jag har bara sett kanske 10-15 st av de över 50 (?) som finns ska väl tilläggas.

Jag tycker en av dem utmärker sig som bra, och det är den med en polis som även är kvinnomisshandlare men som tack vare sitt yrke får gå under radarn. Den var intensiv och spännande minns jag, t o m bra skådespelarinsatser av främst han som spelar nämnde polis.

Av de sex filmerna med Gösta Ekman var hälften bra. Får Habers Beck samma utfall?

Ingen Beckfilm är väl bra, men så länge Persbrandt var med fanns ett visst underhållningsvärde. Filmerna med Gösta Ekman var ju direkta tolkningar från de böcker (Romanen om ett brott) som skrivits och hade ju därmed en stomme att förhålla sig till. De var inte lysande filmer på något sätt, men sevärda. Bäst är ju Mannen på taket med Carl-Gustaf Lindstedt som Beck.

I ingressen till Beckfilmerna som producerats efter 1997 så står det: »Baserat på Sjöwall Wahlöös karaktärer«. det känns ju nästa komiskt med tanke på att den enda kvarvarande karaktären är Martin Beck som för en undanskymd roll i periferin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in