2026-03-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nej. Därför jag säger att MAGA-kulten som gick bananas över det borde ju vara utom sig av ilska över att självaste presidenten inte visar respekt för de döda.

Ah, nu förstår jag ditt inlägg. Det var tvetydligt och jag tolkade ditt inlägg fel. Men ser nu hur du menar och då håller jag helt med dig. Ber om ursäkt för missförståndet.
Citera
2026-03-22, 19:14
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nu är det nog bara Maga-anhängarna kvar som tycker att Donald Trump är en fullt normal och frisk kille.
De som blev arga när folk hyllade Charlie Kirks död, är säkert rasande nu när Trump förminskar Robert Muellers död.

Särskilt eftersom Mueller "totalt oskyldigförklarade Trump på alla sätt o vis"

-citat av orange Julius Caesar.

I någon mening är det inte längre lönt att försöka påvisa att högerextrema inte är moraliskt konsekventa. Men det är banne mig kul för de är fast i en sekt som inte längre tillåter dem att tänka självständigt eller tänka kritiskt
Citera
2026-03-22, 20:58
Medlem
Trump fortsätter sitt korståg mot primärvalets kandidater, i detta fallet Demokraten James Talarico i Texas.

Ett X-konto skrev detta och bifogade även Trumps Truth Social-tweet:

"Trump went on an unhinged rant against James Talarico this morning. Republicans are scared of losing Texas. While Trump is spending his Sunday morning being hateful towards James, James is spending his Sunday morning loving his neighbor and God at church"

Trumps galenskaper:

https://x.com/briana__gomez/status/2035737394947768737/photo/1

Karln är sjuk.
Citera
2026-03-22, 22:12
Medlem
develis avatar
Dana Bash tar upp vad Trump la upp på Truth Social i morse:
: "Nu, i och med Irans död, är Amerikas största fiende det radikala vänsterpartiet, det högst inkompetenta demokratiska partiet."

Haakem Jeffries svarar:
" Donald Trump borde hålla sin vårdslösa mun stängd innan han dödar någon."
Citera
2026-03-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
: "Nu, i och med Irans död, är Amerikas största fiende det radikala vänsterpartiet, det högst inkompetenta demokratiska partiet."

Haakem Jeffries svarar:

Finns här. Kika även på intervjun med Tom Homan. Man tar sig för pannan. Trump ska ju skicka in ICE på flygplatserna med start imorgon. Vad kan gå fel...

https://x.com/CNNSOTU
Citera
2026-03-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
89 miljoner kunde inte bry sig att ens gå och rösta. Där har du ett annat problem med US. Man kan anta att en hel del ångrar sig idag och gör sin plikt i mellanårsvalet

Förhoppningsvis eftersom vid mellanårsvalen så är det ännu fler som inte brukar rösta.

"USA:s president har i ett nytt utspel gett Iran ett ultimatum: Öppna Hormuzsundet inom 48 timmar – annars bombar vi era kraftverk." - spännande dagar framför oss, bombar han eller inte?
Citera
2026-03-23, 10:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Finns här. Kika även på intervjun med Tom Homan. Man tar sig för pannan. Trump ska ju skicka in ICE på flygplatserna med start imorgon. Vad kan gå fel...

https://x.com/CNNSOTU

ICE på flygplatser är ännu en testballong, dvs Trump och hans medlöpare fortsätter prova i vilken utsträckning de kan använda sin hemsnickrade version av SA i olika sammanhang, förberedelser inför ett statskuppsförsök genom att med våld och repression förhindra att "fel" personer röstar i s.k swing districts/swing states i kommande mellanårsval.
Citera
2026-03-23, 12:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Haakem Jeffries svarar:
Jeffries tycker jag verkar vara en ineffektiv oppositionsledare.

++++

Trump har nu nytt minimum i RCP:s genomsnitt av approval ratings. NU -14.4 %-enheter

https://www.realclearpolling.com/polls/approval/donald-trump/approval-rating
Citera
2026-03-23, 12:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jeffries tycker jag verkar vara en ineffektiv oppositionsledare.
Ineffektiv. Vad är det kopplat till vad han svarar Dana?

Trump hetsar om Iranledarnas död och vänder sig emot demokrater i samma mening.

Skulle tippa att Jeffries har senator Kelly i åtanke.

Som då Trump skrev om dödsstraff och repostade att han borde mördas via att hängas i rep.

Varav Kelly och de andra demokraterna inkl familjer hotades och fick ha säkerhetsvakter.
Citera
2026-03-23, 12:46
Medlem
Donald Trumps frekventa och ofta impulsiva inlägg på Truth Social har upprepade gånger utlöst omedelbara och ibland dramatiska kursrörelser, både uppåt och nedåt, vilket har lett till omfattande kritik om potentiell marknadspåverkan, manipulation eller åtminstone otillbörlig volatilitet som skapar möjligheter för insiderhandel. Det har talats om en informell '72-hour rule' bland vissa investerare: vänta tre dagar efter ett Trump-inlägg innan man agerar, eftersom han ofta backar eller modifierar sina uttalanden.
Citera
2026-03-23, 13:02
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trumps frekventa och ofta impulsiva inlägg på Truth Social har upprepade gånger utlöst omedelbara och ibland dramatiska kursrörelser, både uppåt och nedåt, vilket har lett till omfattande kritik om potentiell marknadspåverkan, manipulation eller åtminstone otillbörlig volatilitet som skapar möjligheter för insiderhandel. Det har talats om en informell '72-hour rule' bland vissa investerare: vänta tre dagar efter ett Trump-inlägg innan man agerar, eftersom han ofta backar eller modifierar sina uttalanden.
+1
TACO Monday!!

Jag funderar på att ha lammfärs i mina i kväll. 🐑

Det är även råoljepriset, konstgödsel och guldsom studsar rejält.
Ner ca 10 procent f n.

https://tradingeconomics.com/commodity/crude-oil
Citera
2026-03-23, 14:39
Medlem
groovesnuss avatar
Trump on Friday : We have no one to talk to in Iran, every leader finished

Trump on Monday : "We had good conversation in the last two days. We won't strike Iran anymore"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in