2026-03-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutofon
Men för vad? Hon jobbade typ jour eller med jourhem på soc?
Visserligen rätt engagerad i moskén och sur över nån vigselförrättare som inte var godkänd eller om vigslar dragits in.
Hon outade namn på sin Facebook profil.
Som jag trodde. Handlar om bosniermuslimer.
Citera
2026-03-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men att det var två rysktalande skyttar är ju knas.

Helt plötsligt har ingenting att göra med gängen runt omkring i stan.
Konstigt att inte Markbacken som är ett stort bostadsområde nära Tengvallsgatan och Varberga ,inte har något gäng?
Ryska eller bosniska? Båda språken är slaviska - även om ryska brukar kunna identifieras eftersom det (oftast) låter typ grötigare.
Citera
2026-03-23, 10:46
Medlem
[quote=HORSVERIGE|94594303]
Ja, de var lika. Kan mycket väl förstå att man tar fel på dem - speciellt i mörker.

https://www.bkforward.se/news/6287111/Edvin-Najetovic-U15-Uttagen-till-Distrikstslagsmatch-

Han finns även på facebook dock verkar den vara oanvänd med bara en vän men det är han på profilbilden och äldre, där ser man tydligt likheten.
Citera
2026-03-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxusHelios
Mamman jobbar väl på ett fritids? Var iofs många år sedan jag träffade någon ur den familjen så jag kan ju ha fel. Hur som helst så är de bosniska muslimer och är engagerade i moskén som ligger ganska nära. Tre barn i familjen. En dotter som av någon anledning står skriven hos mamman fastän hon gift sig och flyttat ut för länge sedan. En son som flyttat hemifrån men bor kvar i stan och så E som bor kvar. E är ljushårig precis som H så det är inte alls omöjligt att skytten tagit fel. Hela den här händelsen får en att må illa. Vad är det för kräk som förstör livet för andra på det här sättet?
Dotterns make utvandrade förra månaden.
Citera
2026-03-23, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
Har dom vunnit mot nåt blattelag på sistone, lågoddsare?

Ja en väldig lågoddsare. Vi har verkligen blivit berikade i det här landet. Iq-befriade människor som inte kan uppföra sig i sina hemländer, skulle alltså uppföra sig bättre här?
Citera
2026-03-23, 11:22
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Hur kan de se likadana ut om E flytt till ett annat land? Danmark då eller?
Hade han mössa på sig, jacka med uppfälld krage och det var mitt i mörka natten gick det knappast att avgöra om han var blond eller mörkhårig. Även svårt att avgöra nyans på hudfärgen.
Citera
2026-03-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag tänkte exakt samma sak.

Att orka sitta och filosofera med media angående det. I den fasen - vem vill ha ut sin sorg och chock till tidningarna?
Ni vet inte hur vidriga media kan vara. De tjatar om intervju och pappan kanske vill prata ut för att få fram att H var en bra grabb. Han är säkert medveten om att det pratas en jävla massa - inte minst här på flashback.
Citera
2026-03-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ni vet inte hur vidriga media kan vara. De tjatar om intervju och pappan kanske vill prata ut för att få fram att H var en bra grabb. Han är säkert medveten om att det pratas en jävla massa - inte minst här på flashback.
Exakt, borde vara förbjudet att kontakta anhöriga första veckan eller nåt
Citera
2026-03-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Han finns även på facebook dock verkar den vara oanvänd med bara en vän men det är han på profilbilden och äldre, där ser man tydligt likheten.
Ja, bilden från december förra året visar verkligen likheten.

https://postimg.cc/7J0wskGc
Citera
2026-03-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Men alltså läs om läs rätt, jag skrev ju just det; bara för att en person inte är känd av polisen så betyder det inte att han inte kan ha haft samröre med skit !
Ja, han kan ha haft samröre med skit men han kan även själv ha varit skit. Nu verkar det inte vara så, enligt en del kommentarer, men det vet inte vi som aldrig har träffat H eller någon av människorna i hans liv.

Folk som blir bestörta och ledsna av kommentarer som uppfattas som elaka bör inte läsa här. De flesta av oss som kommenterar vet ingenting om de drabbade. Vi ställer frågor som andra kan välja att svara på om de vill.
Citera
2026-03-23, 12:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hade han mössa på sig, jacka med uppfälld krage och det var mitt i mörka natten gick det knappast att avgöra om han var blond eller mörkhårig. Även svårt att avgöra nyans på hudfärgen.
klart, men vem fan skjuter då?
Löfvens pojkar såklart..
Citera
2026-03-23, 12:46
Medlem
Orobanches avatar
Här på fb påstås att BO var bosnienmuslim, men på TV4 Nyheterna säger de att han var engagerad i kyrkan. Hur går det ihop? Muslimer engagerar sig inte i kyrkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in