2026-03-23, 07:58
Medlem
-GGs avatar
Ett intressant inlägg av skribenten Attendo.

Föräldrar vet sällan allting som deras barn sysslar med eller blir involverade i. Inte sagt att det måste vara något rent kriminellt utan det kan handla om beteenden och val som är mer vanliga när man är ung (och därmed mer "vårdslös").
Senast redigerad av -GG 2026-03-23 kl. 08:02.
Citera
2026-03-23, 08:02
Medlem
Du tror alltså att man tar fel på en svart och vit person? I två olika områden dessutom?

Citat:
Ursprungligen postat av Kilen13
"Enligt Aftonbladets uppgifter är den unge mannen helt ostraffad och det ska i nuläget inte finnas något som tyder på att han varit måltavla för skjutningen."

Precis det jag tror. Att han INTE var måltavlan. Min teori är att måltavlan var lillebrorsan till han från Oxhagen som blev ihjälskjuten utanför moskén förra året.
Citera
2026-03-23, 08:08
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissNyckel
Är inte han Pala ”Golaren” Omar i Örebro?
Han har/hade ju en skuld till Fox och gick nyligen ut med att Räven blivit dödad 🤷🏼‍♀️
Var inte det en "hittepå"-skuld?
Citera
2026-03-23, 08:14
Medlem
H’s vän E var den ursprungliga måltavlan har jag fått bekräftat till mig. E hade på sig att nått var på känn pga han har en glappkäft o sagt fel saker vid fel tillfälle. H och E ser likadana ut och klär sig likadant, inte konstigt det blir fel om man är med varandra vid tillfället dessutom. E har flytt till hemlandet
Citera
2026-03-23, 08:28
Avstängd
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
H’s vän E var den ursprungliga måltavlan har jag fått bekräftat till mig. E hade på sig att nått var på känn pga han har en glappkäft o sagt fel saker vid fel tillfälle. H och E ser likadana ut och klär sig likadant, inte konstigt det blir fel om man är med varandra vid tillfället dessutom. E har flytt till hemlandet

Om detta stämmer så är det fruktansvärt sorgligt….
Citera
2026-03-23, 08:31
Avstängd
Citat:
Hur kan de se likadana ut om E flytt till ett annat land? Danmark då eller?
Citera
2026-03-23, 08:32
Medlem
Citat:
Bekräftat alltså? Hur då? Har beställaren berättat för dig, eller har du hört något i 17:e hand?
Citera
2026-03-23, 08:40
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Undra om det kan vara A*I mousavi*adehs bror?
Citera
2026-03-23, 08:50
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag tänkte exakt samma sak.

Att orka sitta och filosofera med media angående det. I den fasen - vem vill ha ut sin sorg och chock till tidningarna?
Chock och förvirring kanske i vissa fall

Jag tycker för min del att det är fel och respektlöst av journalister att närma sig anhöriga till privatpersoner som blivit drabbade som i detta fall för att intervjua människor i chock och sorg.

Journalister bör avstå från hyenabeteende.
Citera
2026-03-23, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Hur kan de se likadana ut om E flytt till ett annat land? Danmark då eller?
Det finns blonda bosnier som ser ut som svenskar
Citera
2026-03-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Bekräftat alltså? Hur då? Har beställaren berättat för dig, eller har du hört något i 17:e hand?
Kom inte och lek allan ballan på mitt huvud. Antingen tro på det eller knip igen, som E borde ha gjort innan han fick sin s.k. broder dödad
Senast redigerad av jimmie7997 2026-03-23 kl. 09:05.
Citera
2026-03-23, 09:06
Medlem
Citat:
Kom inte och lek allan ballan på mitt huvud.
Nej, det var inte meningen att du ska känna så, jag blev bara genuint nyfiken då du skrev att du fått det bekräftat. Då måste du ju fått veta fakta ifrån gärningsmannasidan liksom. Typ att beställaren snackat med någon, som snackat med någon, som sen snackat med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in