Citat:
Ursprungligen postat av
Fjarilen2023
Fast det där stämmer väl inte? Sa hon inte något i stil med att hon jämförde det med en våldtäktsman? Tycker mig inte minnas att hon tog upp att han är en våldtäktsman. Var försiktig med hur du uttrycker dig, för det är en jävla skillnad.
Minns inte exakt, något i stilen med att hon jämförde hans beteende med en våldtäktsman. Så med den kontexten så förstår man till 100% varför Daniel valde att spela in under det samtalet (efter att Johanna hotat om att spela in samtalet).
Såhär sa hon ordagrant:
"Så som du pushar mig just nu, det skulle jag kunna jämföra med en våldtäktsman".
Att uttrycka sig på det sättet är att passera alla gränser i min bok, och båda borde insett där och då att deras relation är alldeles för destruktiv.
Även om Daniel är en idiot och inte lärt sig hur man kommunicerar och tjatar som en galning så uttrycker man sig inte så som Johanna. Man kallar det för det rätta namnet istället, som t ex psykisk misshandel, alternativt tjatsex om det var vad samtalet handlade om, inte fan säger man våldtäktsman.