2026-03-22, 21:25
Medlem
Alla tjejer i serier verkar tro att dom är felfria 😅 helt i enighet med dagens samhälle
Citera
2026-03-22, 21:31
Medlem
Daniel verkar ju helt sjuk i huvudet? Får sociopatvibbar av honom. Vem fan spelar in sin partner? Att han sen lyckas få över Ronja och Angelica på sin sida. Ännu mer sociopatvibbar. Sjuk jävel.
Citera
2026-03-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xivvan
Det du har spanat är helt enkelt ett tecken på bristande attraktion, det är textbook för folk som vet hur dynamiken fungerar.

I kapslarna vinner killarna stort 9/10 gånger, detta för att kvinnor är väldigt bra på att idealisera, deras hjärnor fyller i tomrum (som i detta fallet är utseendet pga väggen) på ett positivt sätt medans män ligger någonstans mitt emellan. När då ridån faller och kvinnan inser att personen hon idealiserat fram inte existerar utan att där står istället Lars-Erik eller Ludwig, då gör sig den fysiska attraktionen påmind. Detta betyder dock INTE att det är kört för männen.

Däremot så gör männen misstaget som de flesta män gör i dessa lägen och försöker tvinga fram attraktionen med diskussioner och frågor gällande detta, diskussioner och frågor som kvinnorna inte kan ge ett logiskt svar på då det i deras sinnen är konstigt att de känner som de gör, för de vet att allt har klaffat så bra hittills.

Detta beteende kväver kvinnorna och då får man alltid höra samma sak "Jag behöver lite mer tid/utrymme", ger man då inte detta omedelbart så tar man kol på den lilla attraktionen som finns kvar, Ronja gav till och med svaret till Lars-Erik när hon sa att hon uppskattat hur lättsamt de hade haft det dagen innan och hur det kändes precis som det gjorde i kapslarna, men istället för att plocka upp på detta så inledde istället Lars-Erik en diskussion om varför hon inte vill ta i honom lika mycket som han vill ta i henne. Och Ludwig spazzade ut fullständigt helt utan anledning, för han, likt många av oss män, vet inte vad han ska göra i situationen.

Hade vederbörande tagit ett chill pill och fokuserat på att ha roligt så hade det förmodligen löst sig i båda fallen, innan ens Greklandresan var slut.

Ronja sa iofs att hon tycker L E är attraktiv, och det är inte så svårt att förstå. Karln ser bra ut men han utsöndrar creepy vibes med sin frikyrkliga aura, och då slår musslan igen. Det som gör att det låser sig är dels det men gemensamt för både Ludde, LE och en drös med andra män är att dom blir osäkra och känner sig inte bekräftade när det fysiska (beröringar, smekningar, etc) inte finns där och då blir kvinnan inte intressant. Dom skyddar sig själva istället. Och det leder till en ond spiral. Även om kvinnan mycket väl längre fram hade kunnat tänka sig att vara intim
Citera
2026-03-22, 22:36
Medlem
SeanPenns avatar
Han Lars-erik eller vad fan han heter verkar sjukt obehaglig. Men varför är han så såld på sin brud för? Nån lönnfet botoxad 36 åring, sådär ser ju typ alla ut nuförtiden? Inget speciellt. Ludwig verkar helt normal och vettig, men inte riktigt gjord för detta program.
Citera
2026-03-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skajlervajt
Men sättet som han kommunicerar på?? Jaa det är såklart en miss i kommunikationen men att reagera så som han gjorde. Jag vet inte, sättet som han pratar på känns så förminskande - också när hon frågade om han ville följa med på hennes träningspass på morgonen, han svarar på ett sätt som låter sååå nedlåtande

Jag får känslan av att de båda har en sån jargong mot varandra? Hon har ju tex sagt din jävel till honom med och skratta osv
Citera
2026-03-23, 01:55
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjarilen2023
Fast det där stämmer väl inte? Sa hon inte något i stil med att hon jämförde det med en våldtäktsman? Tycker mig inte minnas att hon tog upp att han är en våldtäktsman. Var försiktig med hur du uttrycker dig, för det är en jävla skillnad.

Minns inte exakt, något i stilen med att hon jämförde hans beteende med en våldtäktsman. Så med den kontexten så förstår man till 100% varför Daniel valde att spela in under det samtalet (efter att Johanna hotat om att spela in samtalet).

Såhär sa hon ordagrant:
"Så som du pushar mig just nu, det skulle jag kunna jämföra med en våldtäktsman".

Att uttrycka sig på det sättet är att passera alla gränser i min bok, och båda borde insett där och då att deras relation är alldeles för destruktiv.

Även om Daniel är en idiot och inte lärt sig hur man kommunicerar och tjatar som en galning så uttrycker man sig inte så som Johanna. Man kallar det för det rätta namnet istället, som t ex psykisk misshandel, alternativt tjatsex om det var vad samtalet handlade om, inte fan säger man våldtäktsman.
Senast redigerad av Mowglino 2026-03-23 kl. 02:13.
Citera
2026-03-23, 02:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossralp
Alla tjejer i serier verkar tro att dom är felfria 😅 helt i enighet med dagens samhälle

Det är väl som vanligt, kvinnorna i den här tv-serien verkar tro att de är felfria men hur kan den kvinna som är perfekt vara singel och jaga karlar i tv? ☺️
Citera
2026-03-23, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker det är störigt att de dricker i de där guldfärgade picknick-glasen serien igenom. Ända sen kapslarna, har de burit på dessa picknick-glas.

Jag skulle känna som att jag var på camping, serien igenom. Dessutom känns det så mycket "produktion" av det.
Det skulle inte ens smaka gott att dricka ur de där tjatiga glasen.
Ja de är fula. Men det är ju för att produktionen skall kunna klippa och klistra i konversationer utan att det blir tydligt att mängden dryck varierar i glasen.
Citera
2026-03-23, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boijangles
Vad har han gjort?

Mata inte trollet
Citera
2026-03-23, 07:17
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Skönt att fler såg det🙏🏻
Ja han blev sur , men tror nog mest att han ville göra ngt tillsammans med henne. Han har nog känt av att hon inte är så intresserad av honom. Jag såg ingen "red flag". Jag såg besvikelse att han inte var prioriterad.
Citera
2026-03-23, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Så med den kontexten så förstår man till 100% varför Daniel valde att spela in under det samtalet (efter att Johanna hotat om att spela in samtalet).

Såhär sa hon ordagrant:
"Så som du pushar mig just nu, det skulle jag kunna jämföra med en våldtäktsman".

Att uttrycka sig på det sättet är att passera alla gränser i min bok, och båda borde insett där och då att deras relation är alldeles för destruktiv.

Såg du hur han krävde ett ”ja eller nej” av Ellen på frågan om han hade haft större chans med henne om han grät. Hur han vevade och drev på så att hon inte han flika in något i resonemanget som redan spårat ur.

Johanna beskrev ju en liknande diskussion, att han arg över att uppmanas ställa frågor istället krävde att hon nu skulle berätta allt hon vill prata om självmant. De fick inte avbryta och sova. Det var i det sammanhanget hon sa ”så som du pushar mig just nu kan jag jämföra med en våldtäktsman”. Hon kallade honom inte våldtäktsman. På samma sätt som det inte är att be någon spela in när man säger ”vi borde spela in det här så du får höra hur då låter”. Nyanser i sådant här förstår de flesta men vill man klipp ut ord någon sa som bevis mot att Daniels större genomgående beteende är motiverat så kan man alltid lyckas hitta sådana ord i hans pressade motpart.
Citera
2026-03-23, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Hur kan hon tjäna 1 milj mer än honom ?

Onlyfans ? Eller annat ..

Kvinnor kan tjäna pengar utan att sälja sin kropp. Du låter avundsjuk för att hon har ett välbetalt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in