Citat:
Ursprungligen postat av
ArGpOjKe
Detta måste jag säga gör ganska ont. Ma*s har inte bara vigt mig och min fru utan även döpt våra två barn. Detta är (var) en präst man fick otroligt stort förtroende för och som påvisade inte bara kunnande i religon men också historia. Jag har alltid sagt när ämnet kommit upp att ska man ha en präst så står det mellan två stycken och han var den att föredra.
Jag har så svårt att förstå detta baserat på all tid jag spenderat med att prata med han om religion, värdsläge, historia mm. Sjukt kunnig, påläst, mänsklig att jag har svårt att ta in detta.
Detta visar bara att männskor har en fasad och vad som händer bakom kan man bara gissa...Fy faan Ma*ts, jag vill bara kräkas.
Jag känner lite samma. Jag var verkligen inte beredd på att se hans namn när jag klickade mig in på Flashback. Han är den präst jag alltid har tyckt om mest och sagt att ’han vill jag ha med för mina viktiga stunder i livet, mitt bröllop och dopen för mina framtida barn’.
Han är den som konfirmerade mig för några år sedan, han var med på mötena, åkte med oss på resorna utomlands, han var alltid med liksom..
Jag har varit lite i chock efter att jag läst allt detta. Det har varit svårt att ta in, just för att han alltid varit så fin och snäll mot oss och han kändes verkligen som någon man kunde lita på, speciellt som ung och förvirrad tonåring. Det gör ont att få reda på något sånt här, att någon man sett upp till så mycket kan göra något så sjukt.