2026-03-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ytterligare en stackare som dömts för ett offerlöst brott i moraliserandets Sverige. Vad folk tittar på hemma på sina datorer skall staten ge fan i. Att bara ta del av material som redan finns ute skadar inte någon utan den här lagen är påhittad av moralkärringar som vill styra och ställa över andras liv.
Den här lagen är lika idiotisk som att påstå att man skulle uppmuntra till misshandel och mord om man sitter och tittar på en actionfilm.
Så länge någon sköter sitt jobb skiter jag fullständigt i vad denne har för sexuella preferenser eller privata intressen så länge han sköter det för sig och inte försöker pracka på andra det.
Noll IQ svar
Citera
2026-03-22, 08:27
Medlem
area50s avatar
Alltid så sjukt. Tänk att han har säkert hållit flera begravningar, dop, etc där folk respekterat honom och sökt tröst hos honom baserat på att han är just präst, men sen så händer detta
Citera
2026-03-22, 08:29
Medlem
Borde vara tvång på kastrering för att bli prästvigd, de verkar vara ett perverst släkte med stor aptit på småpojkar.
Citera
2026-03-22, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Katolska prästers tro förbjuder dom att ha sex
med både kvinnor och män,
unga som medelålders som gamla.

Ändå, eller kanske just därför, är dom typ värst på att bonka på småttingar.

Men protestantiska och andra präster gör väl så gott dom kan.

De får ett uppdämt behov av sex och småpojkar är mest lättillgängliga. Här finns ingen sån förklaringsmodell. Karln är idiot helt enkelt.
Citera
2026-03-22, 09:11
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paprika25
Ja det är han jag syftar på. Han jobbade u Kalix men fick sluta. Det rörde sig inte om barnporr utan mer tonåringar/unga kvinnor.
Unga kvinnor, han verkar trots allt inte vara en rumpskurk som så många andra i tråden tror.
Citera
2026-03-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Fast varför dyker polis, präster upp mer än andra yrken?

Kanske därför att i dessa yrken är psykopater överrepresenterade?
Citera
2026-03-22, 14:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Konstigt att han ett år senare tar på sig ett vikariat, och för bara nån vecka sedan hållit en gudstjänst. Men han kanske glömde att han har Alzheimer…
Att skylla på sjukdom vore väl perfekt för peddot? "Jag glömde ta min bromsmedicin det senaste halvåret och har kanske betett mig lite konstigt..."
Citera
2026-03-22, 19:36
Medlem
Detta måste jag säga gör ganska ont. Ma*s har inte bara vigt mig och min fru utan även döpt våra två barn. Detta är (var) en präst man fick otroligt stort förtroende för och som påvisade inte bara kunnande i religon men också historia. Jag har alltid sagt när ämnet kommit upp att ska man ha en präst så står det mellan två stycken och han var den att föredra.

Jag har så svårt att förstå detta baserat på all tid jag spenderat med att prata med han om religion, värdsläge, historia mm. Sjukt kunnig, påläst, mänsklig att jag har svårt att ta in detta.

Detta visar bara att männskor har en fasad och vad som händer bakom kan man bara gissa...Fy faan Ma*ts, jag vill bara kräkas.
Citera
2026-03-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArGpOjKe
Detta måste jag säga gör ganska ont. Ma*s har inte bara vigt mig och min fru utan även döpt våra två barn. Detta är (var) en präst man fick otroligt stort förtroende för och som påvisade inte bara kunnande i religon men också historia. Jag har alltid sagt när ämnet kommit upp att ska man ha en präst så står det mellan två stycken och han var den att föredra.

Jag har så svårt att förstå detta baserat på all tid jag spenderat med att prata med han om religion, värdsläge, historia mm. Sjukt kunnig, påläst, mänsklig att jag har svårt att ta in detta.

Detta visar bara att männskor har en fasad och vad som händer bakom kan man bara gissa...Fy faan Ma*ts, jag vill bara kräkas.
Usch så rejält trist! Jag antar att det kan kännas som ett rent personligt svek att ha haft en sådan person nära och engagerad i några av ens livs viktigaste stunder. Jag hoppas dock att du kan må bättre med tanken att det inte var han som var det viktigaste vid er vigsel och era barns dop.
Citera
2026-03-23, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArGpOjKe

Jag känner lite samma. Jag var verkligen inte beredd på att se hans namn när jag klickade mig in på Flashback. Han är den präst jag alltid har tyckt om mest och sagt att ’han vill jag ha med för mina viktiga stunder i livet, mitt bröllop och dopen för mina framtida barn’.

Han är den som konfirmerade mig för några år sedan, han var med på mötena, åkte med oss på resorna utomlands, han var alltid med liksom..

Jag har varit lite i chock efter att jag läst allt detta. Det har varit svårt att ta in, just för att han alltid varit så fin och snäll mot oss och han kändes verkligen som någon man kunde lita på, speciellt som ung och förvirrad tonåring. Det gör ont att få reda på något sånt här, att någon man sett upp till så mycket kan göra något så sjukt.
Citera
2026-03-23, 10:49
Medlem
Pecannots avatar
Jag är så gott som säker på att denne präst blivit dömd eller misstänkt för liknande brott förut, någon gång mellan 1995-2010. Det fanns, vill jag minnas, inte på nätet, men dock en artikel i lokala tidningarna om detta. Då tror jag att han arbetade i Nederluleå Församling.
Är det någon annan som känner till mer om detta?
Citera
2026-03-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oklarhetshets
Jag känner lite samma. Jag var verkligen inte beredd på att se hans namn när jag klickade mig in på Flashback. Han är den präst jag alltid har tyckt om mest och sagt att ’han vill jag ha med för mina viktiga stunder i livet, mitt bröllop och dopen för mina framtida barn’.

Han är den som konfirmerade mig för några år sedan, han var med på mötena, åkte med oss på resorna utomlands, han var alltid med liksom..

Jag har varit lite i chock efter att jag läst allt detta. Det har varit svårt att ta in, just för att han alltid varit så fin och snäll mot oss och han kändes verkligen som någon man kunde lita på, speciellt som ung och förvirrad tonåring. Det gör ont att få reda på något sånt här, att någon man sett upp till så mycket kan göra något så sjukt.
Jag förstår att detta var en svår nyhet för dig att ta in, att någon man litat på, i synnehet i de formativa ungdomåren, visar sig ha en otäck Mr Hyde-sida. Att känna sig sviken, trots att man inte varit utsatt, är en naturlig känsla i en sådan här situation tycker jag. Jag hoppas att du kan tänka på andra bra människor du mötte vid din konfirmation istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in