Resultat: Kommer Simona Mohamsson sitta kvar som partiledare för Liberalerna?
Ja
75,98%
155 röster
Nej
24,02%
49 röster
2026-03-22, 20:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Patetiskt. Lotta Edholm går in i debatten och verkar inte fatta vad debatten har handlat om. Är hon minister, liksom....
Ja. Och hon har väl drivit kuppen om att det extra landsmötet inte ska handla om sakfrågan utan om partiledare!?
2026-03-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
.
Hela övningen ikväll är ju meningslös eftersom det inte finns en motkandidat.

Inte helt. Partistyrelsen nyttjar deras stadgar för att få legitimitet till att accepter SD i regeringen. Då gäller det att acceptera mötes reglerna vilket de följer väldigt bra.
2026-03-22, 20:56
Avslutad
Det är inte teknikstrulet som är största problemet. Det är allt annat de håller på med.
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag är trögfattare... varför är det viktigt för vissa att kunna "avstå"? (Räcker det inte med att kunna rösta nej, eller helt enkelt inte rösta? Är det, det här idiotiska igen med vi "röstar gult" som i riksdagen?)

Om de struntar i att rösta blir det kanske svårt att se om alla röstade/kunde rösta/fick rösta. Men varför man skall avstå vet jag inte, hur svårt kan det vara med ja eller nej?
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Inte helt. Partistyrelsen nyttjar deras stadgar för att få legitimitet till att accepter SD i regeringen. Då gäller det att acceptera mötes reglerna vilket de följer väldigt bra.
Men det är ju uppenbart helt fel väg att gå. De skulle tagit upp sakfrågan till det extra landsmötet.
2026-03-22, 20:57
Medlem
Sabumi var i alla fall en negress.

Men L är numera ett omöjligt parti.
2026-03-22, 20:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/16ME2M/liberalernas-mote-en-ovardig-fars?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Antingen ett fall av "Great minds think alike", eller så har Oísin läst imaginary689 på Flashback 17.38.

Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Detta är ju perfekt Slow-Tv. Slår vilken älgvandring som helst. Kan se på detta en hel helg
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-03-22 kl. 21:03.
2026-03-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om de struntar i att rösta blir det kanske svårt att se om alla röstade/kunde rösta/fick rösta. Men varför man skall avstå vet jag inte, hur svårt kan det vara med ja eller nej?

Vad händer om det blir en majoritet nej, vilken konsekvens blir det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag behöver sprit nu. Skämtar inte.
Jag tänker att Jimmie satte sig med en whisky för att se det här rivas av på en halvtimme, och nu sitter han 4 timmar senare och snarkar med en tom pava bredvid sig
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ja. Och hon har väl drivit kuppen om att det extra landsmötet inte ska handla om sakfrågan utan om partiledare!?
Ja. Det blir väldigt konstigt när en ledning beter sig korrupt och ger små tidsmarginaler för att skaka fram ett ledaralternativ.
2026-03-22, 20:59
Medlem
Madagascars avatar
Wow. De nordkoreanska it-teknikerna har förbättrat fokus efter fyra timmar.
2026-03-22, 21:00
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag tänker att Jimmie satte sig med en whisky för att se det här rivas av på en halvtimme, och nu sitter han 4 timmar senare och snarkar med en tom pava bredvid sig

tror nog han hunnit med 3 pavvor nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in